ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΗΝ ΕΡΤ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΧΕ ΤΑΫΓΕΤΟΥ
“Κραυγή απόγνωσης”, αλλά και ξέσπασμα θυμού, για τις προτάσεις χάραξης που διατυπώνονται σχετικά με τον δρόμο Καλαμάτα – Ριζόμυλος, διατυπώθηκαν από τον Σταύρο Μπένο, πρώην Δήμαρχο Καλαμάτας, πρ. βουλευτή και πρ. υπουργό, που ακουγόταν οργισμένος στη συνέντευξή του στην ΕΡΤ Καλαμάτας και στον Ηλία Μαραβά.
Ο πρ. δήμαρχος μίλησε για την ανάγκη ενός “ανοιχτού και περιβαλλοντικού οδικού άξονα”, χαρακτηρίζοντας “παραλογισμούς όλα αυτά που συμβαίνουν” και ανούσια την αντιπαράθεση που έχει προκύψει για το συγκεκριμένο θέμα.
Ο πρώην υπουργός σημείωσε πως ο συγκεκριμένος δρόμος έχει σκοπό να ενώνει την Πύλο με το Αεροδρόμιο (και κατ’ επέκταση με τον οδικό άξονα Καλαμάτα – Αθήνα) και όχι με την πόλη της Καλαμάτας. Για τη σύνδεση της Καλαμάτας με την Πύλο ο κ. Μπένος τόνισε πως το ευεργετικότερο για την πόλη είναι να γίνει μέσω του Περιμετρικού.
Αναφορικά με τη Δυτική Παραλία και την πρόταση της διέλευσης του δρόμου από την περιοχή, ο πρώην Δήμαρχος επισήμανε πως η ανάπτυξη της περιοχής είναι ζωτικό θέμα για την πόλη και μπορεί να επιτευχθεί μόνο με μια άρτια και σύγχρονου σχεδιασμού πολεοδόμηση και όχι με ένα δρόμο.
ΑΝΟΙΧΤΟΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΜΕΣΣΗΝΗΣ – ΡΙΖΟΜΥΛΟΥ – ΠΥΛΟΥ
Μιλώντας ο κ. Μπένος για τον δρόμο Μεσσήνης – Ριζομύλου – Πύλου είπε:
«Ένα θέμα τόσο απλό τόσο αυτονόητο εγείρει απίστευτους καυγάδες και αντιπαραθέσεις. Εξηγούμαι ευθύς αμέσως: Ο δρόμος αυτός δεν είναι δρόμος Καλαμάτας – Πύλου η Καλαμάτας – Costa Navarino. Πρέπει κάποτε να το καταλάβουν αυτό οι πατριώτες μας. Είναι ο εθνικός δρόμος, ο αυτοκινητόδρομος δηλαδή, ο οποίος φιλοδοξούμε να καταλήγει στην Πύλο. Είναι τόσο απλό. Συνεπώς, δεν χρειάζεται να γίνει τίποτα. Ακούω για το Ασπρόχωμα… Θα το διαλύσουν το Ασπρόχωμα, ως πολεοδομική ενότητα. Ενώ είναι έτοιμα τα πράγματα. Γίνεται η παράκαμψη από τη Μεσσήνη, ίσως με μία βελτίωση του δρόμου που πηγαίνει από τον αυτοκινητόδρομο προς τα εκεί και συνεχίζει ο δρόμος. Και επιμένω, όχι κλειστός δρόμος, είναι τεράστιο λάθος να κάνουμε κλειστό δρόμο προς την Πύλο.
Για να καταλάβουν οι ακροατές μας, ένας δρόμος όπως έχει γίνει ο περιφερειακός δακτύλιος. Γιατί αυτός έχει την ιδιαιτερότητα να είναι κλειστός μέχρι τον Νέδοντα και ανοιχτός μετά, με τρεις κυκλικούς κόμβους για την έξοδο του προς Μάνη. Ένας τέτοιος δρόμος λοιπόν, τετράιχνος, αλλά ανοιχτός, είναι ιδανικός για το κομμάτι αυτοκινητόδρομος – Πύλος. Άρα, όλη η συζήτηση, για μένα, δεν έχει νόημα.
ΝΕΟΣ ΔΡΟΜΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΔΥΤΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ ΤΗΣ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
Για τη σύνδεση της Καλαμάτας με τον αυτοκινητόδρομο που θα οδηγεί προς Μεσσήνη – Ριζόμυλο και Πύλο ανέφερε:
«Πώς θα συνδεθεί Καλαμάτα; Η Καλαμάτα θα συνδεθεί με έναν τρόπο που θα την ευεργετήσει για τις επόμενες δεκαετίες. Έχω αρθρογραφήσει, έχω μιλήσει εδώ και 20 χρόνια, τουλάχιστον, ότι το μείζον θέμα της πόλης μας, τις δύο τελευταίες δεκαετίες, για το μέλλον της, είναι η ανάκτηση του δυτικού της μετώπου. Η ανάκτηση μπορεί να γίνει χωρίς καθόλου χρήματα, απλά με πολεοδόμηση. Η πολεοδόμηση θα πρέπει να έχει ένα βάθος, όπως είναι η οδός Κρήτης σήμερα της ανατολικής παραλίας. Η οδός Κρήτης, δεν έγινε τυχαία. Έγινε για να μπορέσει να απελευθερωθεί η Ναυαρίνου, να γίνει πεζόδρομος, που δυστυχώς ακόμα δεν έχει γίνει. Φαντάσου λοιπόν ένα δρόμο να έχει βάθος 500 ή 600 μέτρα -θα το αποφασίσει η πόλη το κομμάτι αυτό- από το δρόμο έως παραλιακά, θα πολεοδομηθεί με την τελευταία λέξη, μάλιστα, της πράσινης οικονομίας, δηλαδή βιοκλιματικά κτίρια, με ένα μίγμα τουριστικών επενδύσεων και κατοικίας, αλλά με κυρίαρχο ρόλο των πολιτών στο κομμάτι αυτό».
ΕΝΑΣ ΜΕΓΑΛΟΣ ΚΗΠΟΣ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΚΑΙ ΤΗ ΒΙΠΕ
Ο κ. Μπένος, σε μια παρένθεση του θέματος που ανέλυε, αναφέρθηκε και για το όραμά του βόρεια του συγκεκριμένου δρόμου:
«Εμένα, το όνειρό μου είναι, πάνω από το δρόμο, να είναι το βασίλειο της οικολογίας. Δηλαδή, όλο αυτόν το βαλτώδες κομμάτι που φτάνει μέχρι το Ασπρόχωμα, το αεροδρόμιο και τη βιομηχανική περιοχή, όλο αυτό, μπορεί να γίνει ένας κήπος. Ένας κήπος με μοντέρνες μεθόδους, προκειμένου να προμηθεύει όχι μόνο την πόλη με τα προϊόντα του, αλλά να αποκαταστήσει και τους κήπους που χάθηκαν στην Καλαμάτα, λόγω πολεοδόμησης, τις τελευταίες δεκαετίες».
Συνεχίζοντας ο πρ. δήμαρχος, πρ. βουλευτής και πρ. υπουργός, για το πώς η Καλαματιανοί θα προσεγγίζουν τον αυτοκινητόδρομο προς Πύλο, από το δρόμο του δυτικού μετώπου της μεσσηνιακής πρωτεύουσας είπε:
«Οι Καλαματιανοί λοιπόν, για να πάνε στην Πύλο, θα χρησιμοποιούν αυτόν τον δρόμο που είναι αδιανόητο να γίνει με απαλλοτριώσεις και υπερυψώσεις και όλες αυτές τις ανοησίες που ακούω. Θα πρέπει να είναι ένας δρόμος πόλης. Ένας δρόμος που θα τον χαίρονται οι κάτοικοι και όποιος θέλει να πάει στην Πύλο θα πηγαίνει. Και προφανώς, σε κάποιον από τους κόμβους του δρόμου που λέμε τώρα Μεσσήνη – Ριζόμυλος – Πύλος θα συνδέεται. Είναι τόσο απλό. Τρελαίνομαι που ακούω τόσες ανοησίες! Δεν μπορώ να το καταλάβω! Δηλαδή, θεωρώ γελοιότητα να καταστραφεί το Ασπρόχωμα, θεωρώ γελοιότητα τις συζητήσεις περι κλειστού αυτοκινητόδρομου, θεωρώ γελοιότητα το δήθεν πρόβλημα της σύνδεσης της Καλαμάτας με την Πύλο. Να το πω διαφορετικά οι κύριες ροές για την Πύλο δεν θα είναι απο την Καλαμάτα. Θα είναι η από την Αθήνα ή από το αεροδρόμιο. Οι ροές αυτές, λοιπόν, καταλήγουν από τη Μεσσήνη στο Ριζόμυλο και στην Πύλο. Δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να διαλύσουμε το Ασπρόχωμα, δεν το καταλαβαίνω! Δεν καταλαβαίνω γιατί συζητάει η Καλαμάτα εδώ τουλάχιστον και μία δεκαετία για αυτοκινητόδρομο, ο οποίος θα είναι υπερυψωμένος, άκουσον άκουσον 6-7 μέτρα, δηλαδή τραγικά πράγματα! Τραγικά πράγματα!».
ΜΕΣΩ ΤΟΥ ΠΕΡΙΜΕΤΡΙΚΟΥ ΤΩΡΑ ΓΙΑ ΜΕΣΣΗΝΗ – ΡΙΖΟΜΥΛΟ
Σε ερώτηση για το πώς θα γίνεται η σύνδεση της Καλαμάτας με το δρόμο Μεσσήνης – Ριζομύλου, μέχρι να γίνει η πολεοδόμηση και να υλοποιηθεί η πρόταση περί δρόμου στο δυτικό μέτωπο της πόλης, ο κ. Μπένος απάντησε:
«Η απάντηση είναι επίσης αυτονόητη. Θα πάμε από τον αυτοκινητόδρομο, από τον περιμετρικό δακτύλιο. Δεν κατάλαβα, γιατί δεν πας μία χαρά από τον περιμετρικό δακτύλιο; Γιατί τον έκαναν; Πρέπει όλοι να περνάνε μέσα από τους οικισμούς για να πάνε στη Μεσσήνη; Θα πάνε από την οδό Νέδοντος πολύ ωραία επάνω, θα φύγουν από τον κόμβο της Θουρίας και θα πάνε στη Μεσσήνη. Δεν κατάλαβα, πρέπει να περάσουν δηλαδή από το μαρτύριο του Ασπροχώματος;».
«Να σου πω και κάτι ακόμα, γιατί είμαι πολύ θυμωμένος», σημείωσε ο κ. Μπένος, καθώς ήταν χειμαρρώδης: «Πριν φύγω η τελευταία μελέτη που έκανα ήταν ένα πεζοδρόμιο που θα ξεκινούσε από την Αγία Τριάδα και θα έφτανε μέχρι τη Θουρία. Ένα τόσο απλό έργο, απλό, πανάθεμά το, και φτηνό. Θα μπορούσε να έχει μία ενότητα λειτουργική, για ποδήλατα και πεζούς. Εγώ το έκανα αυτό τότε που δεν υπάγονταν η Θουρία και ο Αντικάλαμος στην Καλαμάτα. και ένας λόγος που το επιβάλλει ακόμα περισσότερο αυτό, είναι η αρχαία Θουρία. Πρέπει να πηγαίνεις εκεί με πολλούς τρόπους και με περίπατο και με ποδήλατα και με τα άλλα μέσα βεβαίως».
Ακολουθεί σε ηχιτικά αρχεία η συνέντευξη του πρ. Υπουργού Σταύρου Μπένου στην ΕΡΤ Καλαμάτας, για το δρόμο Καλαμάτα – Ριζόμυλο.
O Σταύρος Μπένος αναφέρθηκε και στην ΟΧΕ Ταϋγέτου. Στο σχεδιασμό της θα συμμετάσχει και το “Διάζωμα” του οποίου ο πρ. δήμαρχος είναι ιδρυτής, τονίζοντας πως ο βασικός στόχος πρέπει να είναι η ολοκληρωμένη παρέμβαση για την ανάδειξη του φυσικού και του πολιτισμικού πλούτου της περιοχής.
Ακούστε τι είπε ο κ. Μπένος και για την ΟΧΕ Ταϋγέτου:
Πηγή: ΕΡΤ Καλαμάτας