Ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την Καλαμάτα έχει το σχέδιο νόμου για τα υδροπλάνα που συζητήθηκε χθες Τρίτη (25/9/18) στη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου, με θέμα ημερήσιας διάταξης την επεξεργασία και εξέταση του σχεδίου νόμου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών «Θέματα υδατοδρομίων, αστικών οδικών μεταφορών και λοιπές διατάξεις».
Το ενδιαφέρον της Καλαμάτας για το θέμα έγκειται στο γεγονός ότι ο δήμαρχος Π. Νίκας υποστηρίζοντας την σύμπραξη του ιδιωτικού και του δημόσιου τομέα με συμβάσεις ΣΔΙΤ για τον εκσυγχρονισμό και την ανάπτυξη του αεροδρομίου και του λιμανιού της Καλαμάτας εμπεριέχεται και η αδειοδότηση και λειτουργία υδατοδρομίου.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρ. Σπίρτζης στην τοποθέτηση του στην πρώτη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής χαρακτήρισε το σχέδιο νόμου για τα υδροπλάνα «Νομοθετική καινοτόμο δράση, γιατί πολύ απλά δεν υπάρχει άλλο θεσμικό πλαίσιο, σε καμία χώρα της Ευρώπης».
Ο Σπίρτζης αναφέρθηκε στη σημασία και στη σπουδαιότητα του νομοσχεδίου, επισημαίνοντας την πολύμηνη διαβούλευση που είχε με τις διευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, τόνισε δε την πρόβλεψη υδατοδρομίων και τη σπουδαιότητα δημιουργίας τους όχι μόνο στη νησιωτική Ελλάδα αλλά και στις λίμνες, που αποτέλεσε αίτημα της Βορείου Ελλάδας, των Ιωαννίνων κλπ.
Ξεκαθάρισε πως «αυτό το οποίο επιχειρούμε και το λέω ευθαρσώς, είναι να μην υπάρχει στήσιμο του ποιοι θα κάνουν υδατοδρόμια, να υπάρχουν διαφανείς διαδικασίες ίδιες, με ίδιους όρους για όλους που θέλουν να κάνουν υδατοδρόμια» καθώς και να υπάρχει εθνικός σχεδιασμός για τη χωροθέτηση των υδατοδρομίων και να γίνει διαφανέστατη η διαγωνιστική διαδικασία, λέγοντας χαρακτηριστικά «να υπάρχουν διαφανείς διαδικασίες με ίδιους όρους για όλους που θέλουν να κάνουν υδατοδρόμια».
Μάλιστα, ο υπουργός Μεταφορών αναφέρθηκε στο υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο, το οποίο, όπως είπε, «όχι μόνο δεν προωθούσε τις άδειες των υδατοδρομίων, αλλά πριμοδοτούσε όσους ήθελαν να κάνουν εμπόριο αδειών υδατοδρομίων και όχι να κάνουν υδατοδρόμια». Και πρόσθεσε «Το λέω γιατί υπάρχουν 27 άδειες που έχουν κατατεθεί και είναι σε εκκρεμότητα, οι τρεις από αυτές έχουν εκδοθεί, δεν έχουν γίνει διαγωνιστικές διαδικασίες και θέλω να είμαστε πολύ προσεκτικοί σ’ αυτό. Μάλιστα σ’ ένα υδατοδρόμιο που έχει δοθεί άδεια, έχει γίνει και εταιρεία που ιδιώτης έχει το 51% και το 49% το Λιμενικό Ταμείο, χωρίς διαγωνιστική διαδικασία. Πώς γίνεται αυτό; Έχουν ενοικιαστεί χώροι έναντι τιμημάτων 2.000 ευρώ ή 750 ευρώ τον χρόνο ή έχουν δοθεί σε ΙΚΕ, που είναι οι ίδιες εταιρείες, που καταθέτουν τους φακέλους, για να γίνει η αδειοδότηση;» αναρωτήθηκε ο υπουργός.
Σημειώνεται ότι, η επεξεργασία του νομοσχεδίου συνεχίζεται σήμερα στην Επιτροπή.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ