Εκδήλωση με θέμα: “Καλαμάτα – 100 κλιματικά ουδέτερες και έξυπνες πόλεις της ΕΕ. Μύθοι και Αλήθειες. Ποιος πληρώνει; Ποιος κερδίζει;”, πραγματοποιεί, τη Δευτέρα 1 Απριλίου, στις 7:30 το απόγευμα, η Τ.Ε. Μεσσηνίας του ΚΚΕ, στο Πνευματικό Κέντρο Καλαμάτας. Ομιλητής θα είναι ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ Λευτέρης Νικολάου – Αλαβάνος.
Στην εκδήλωση, θα γίνουν επίσης παρεμβάσεις από τους:
- Δημήτρη Οικονομάκο, δημοτικό σύμβουλο Καλαμάτας με την Λαϊκή Συσπείρωση: ” Ο ρόλος της τοπικής διοίκησης στην προώθηση των επιχειρηματικών συμφερόντων. Το παράδειγμα της έξυπνης πόλης”.
- Πέτρο Τσίτουρα, γραμματέα της ΚΟΒ Οικοδόμων – Κατασκευών: “Το πρόβλημα με τα πανάκριβα ενοίκια στην Καλαμάτα: Η πράσινη ανάπτυξη στις κατασκευές και οι επιπτώσεις στη λαϊκή στέγη”.
- Γρηγόρη Οικονομόπουλο, στέλεχος του ΚΚΕ, πολιτικό μηχανικό. “Σε μια “πράσινη” πόλη προβλέπονται σύγχρονα και ασφαλή σχολικά κτίρια;”.
Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΤΗΣ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
Η εφημερίδα “Ριζοσπάστης”, στην έκδοση της Παρασκευής 29 Μαρτίου, σε αφιέρωμα σχετικά με την εκδήλωση που διοργανώνει η ΤΕ Μεσσηνίας, αναφέρει τα εξής:
ΚΑΛΑΜΑΤΑ «ΕΞΥΠΝΗ ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΤΙΚΑ ΟΥΔΕΤΕΡΗ ΠΟΛΗ»
Δισ. ευρώ για έργα «ανάγκης» πολυεθνικών και επιχειρηματικών ομίλων, μακριά από τις προτεραιότητες για τον λαό
Την «πιστοποίηση» ότι ανήκει στις 100 «κλιματικά ουδέτερες» και «έξυπνες» πόλεις έως το 2030 έλαβε πρόσφατα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή η Καλαμάτα, μαζί με άλλα αστικά κέντρα της Ελλάδας (Ιωάννινα, Κοζάνη, Θεσσαλονίκη) και άλλων χωρών.
Πρόκειται για γεγονός που πανηγυρίστηκε δεόντως από τη δημοτική αρχή (ΝΔ κ.λπ.) της μεσσηνιακής πρωτεύουσας, σε μια συνέχεια των δικών της διαδικασιών, από την προηγούμενη θητεία της, που βρίσκει σύμφωνους και τους συνδυασμούς τους οποίους έχουν στηρίξει ο ΣΥΡΙΖΑ, το ΠΑΣΟΚ και η Νέα Αριστερά τόσο στο προηγούμενο όσο και στο σημερινό Δημοτικό Συμβούλιο.
Τι είναι όμως το λεγόμενο «κλιματικό συμβόλαιο» της ΕΕ, στο πλαίσιο του σχετικού χρηματοδοτικού προγράμματός της, για το οποίο προβλέπονται «δράσεις» συνολικά άνω των 2 δισ. ευρώ; Αυτά τα χρήματα, που έχουν συγκεντρωθεί από τη ληστρική φορολογία σε βάρος των λαών από όλες τις κυβερνήσεις των χωρών – μελών της ΕΕ, ανεξαρτήτως κομμάτων (δεξιών, κεντροδεξιών, κεντροαριστερών, σοσιαλδημοκρατικών και όσων έχουν την ΕΕ «εικόνισμα»), πόσο θα χρησιμοποιηθούν για την κάλυψη λαϊκών αναγκών;
Αυτά και άλλα ερωτήματα θα πάρουν απαντήσεις στην εκδήλωση που οργανώνει η Τομεακή Επιτροπή Μεσσηνίας του ΚΚΕ τη Δευτέρα 1η Απρίλη στην Καλαμάτα (7:30 μ.μ., Πνευματικό Κέντρο), μέσα από ομιλία του ευρωβουλευτή του Κόμματος Λευτέρη Νικολάου – Αλαβάνου.
Συμβόλαιο… χωρίς νομική δέσμευση
Ενόψει της εκδήλωσης, για τα ζητήματα αυτά μίλησε στον «Ριζοσπάστη» ο Δημ. Οικονομάκος.
Όπως σημειώνει, προς το παρόν και παρά τα όσα είχε παρουσιάσει προεκλογικά η δημοτική αρχή, το πρόγραμμα αφορά ένα συμβόλαιο για το οποίο δεν υπάρχει καμία νομική δέσμευση από την ΕΕ σε ό,τι αφορά την υλοποίησή του. «Αν κάποιος είχε μια ελπίδα ότι κάτι μπορεί να γίνει για την πόλη, αυτή εξανεμίστηκε από τον τρόπο που η δημοτική αρχή το χρησιμοποίησε ως λάφυρο κατά την προεκλογική περίοδο», αναφέρει.
Επισημαίνει ότι οι παρεμβάσεις που παρουσίασε η δημοτική αρχή ξεπερνούν τα 2 δισ. ευρώ, ωστόσο «το αν θα υλοποιηθεί το πρόγραμμα εξαρτάται από πολλούς πολιτικούς και κυρίως οικονομικούς παράγοντες,την οικονομική κατάσταση στην ΕΕ σε σχέση με την οικονομική κρίση, τη διοχέτευση τεράστιων πόρων στην Ουκρανία για τη συνέχιση και κλιμάκωση του πολέμου κ.λπ.». Και προσθέτει: «Αν υλοποιηθεί, θα εκταμιευθούν κάποια χρήματα, τα οποία μπορεί να είναι λίγα, περισσότερα ή πολλά, ούτως ή άλλως όμως θα είναι για πολύ λίγους και πολύ μακριά από τις ανάγκες βασικών υποδομών».
Όπως εξηγεί, ακόμα και βασικά έργα αντιπλημμυρικής προστασίας, ύδρευσης, αποχέτευσης όμβριων υδάτων, αντιπυρικά, αντισεισμικά, κατασκευής σχολείων, δεν είναι επιλέξιμα μέσω του προγράμματος για την «κλιματική ουδετερότητα», ενώ ο λαός έχει ανάγκη από αυτά και δεν είναι λίγες οι φορές που έχει δοκιμαστεί από την έλλειψή τους. Πρόσφατα παραδείγματα αποτελούν οι φονικές πλημμύρες του 2016 σε όλο τον δήμο Καλαμάτας (δεν έχει κατασκευαστεί ένα αντιπλημμυρικό έργο εδώ και 20 χρόνια), η δεξαμενή ύδρευσης νερού του 1936(!) που έσπασε και έμεινε η πόλη δυο μέρες χωρίς νερό, οι πάνω από 20.000 τεράστιες μπάλες σκουπιδιών στην τοποθεσία Μαραθόλακκα του Ταϋγέτου, που παραμένουν εκεί εδώ και 20 χρόνια, μετατρέποντας τον χώρο σε επικίνδυνη χωματερή…
Άλλες προτεραιότητες
«Τίποτα από αυτά δεν προβλέπεται στο “κλιματικό συμβόλαιο”, όπως τίποτα δεν προβλέπεται για τις γειτονιές και τις Δημοτικές Ενότητες», υπογραμμίζει ο Δ. Οικονομάκος και δίνει λεπτομέρειες για τις προτεραιότητες της ΕΕ, της κυβέρνησης και των κομμάτων που στηρίζουν αυτές τις πολιτικές, όπως και της δημοτικής αρχής:
«Το πρώτο σκέλος του “συμβολαίου”, που ονομάζεται “Καλαμάτα, πόλη για να ζεις”, αφορά ενεργειακά αυτόνομα κτίρια, αναπλάσεις στο κέντρο της πόλης και στο παραλιακό μέτωπο. Όλα δηλαδή για την τουριστική βιτρίνα, με κόστος 1 δισ. Όλα τα λεφτά για τη λεγόμενη “πράσινη μετάβαση”, που έχει οδηγήσει τον λαό στην ενεργειακή φτώχεια, και για τον “ψηφιακό μετασχηματισμό”. Τι να πεις στους μαθητές για “έξυπνα σχολεία” όταν το πολυπληθέστερο σχολικό συγκρότημα (πρώην Πολυκλαδικό) είναι σε άθλια κατάσταση εδώ και 40 χρόνια; Όλοι το παραδέχονται στο Δημοτικό Συμβούλιο, αλλά δεν έχει γίνει ούτε ένα ουσιαστικό έργο αναβάθμισης και βελτίωσης εδώ και δεκαετίες. Θα βάλουμε φωτοβολταϊκά στις στέγες των σχολείων αλλά ακόμα δεν έχουμε κάνει δευτεροβάθμιο και τριτοβάθμιο αντισεισμικό έλεγχο, ενώ ζούμε σε μια περιοχή που έχει δοκιμαστεί για τα καλά από τους σεισμούς.
Καλά είναι τα “έξυπνα” κτίρια, όμως πλημμυρίζουν και αυτά, καλές οι “έξυπνες” πόλεις αλλά και αυτές πνίγονται όταν δεν υπάρχουν αντιπλημμυρικά έργα. Παράδειγμα: Προβλέπεται αναβάθμιση στο πάρκο του ποταμού Νέδοντα και το μόνο που προβλέπει η ανάπλαση είναι η μετεγκατάσταση των συνεργείων δήμου και ΔΕΥΑΚ, χωρίς καν να έχουμε ακόμα οριοθετήσει την κοίτη του. Για το δεύτερο σκέλος του “κλιματικού συμβολαίου”, “Καλαμάτα, πόλη για μετακινήσεις χαμηλών εκπομπών” το κόστος είναι 719 εκατ. ευρώ. Αφορά κυρίως ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ώστε μετά το 2030 στο κέντρο της Καλαμάτας να κυκλοφορούν μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Στόχος αρκετά φιλόδοξος, ώστε να πριμοδοτηθούν και οι αντίστοιχες αυτοκινητοβιομηχανίες, όχι όμως και οι ανάγκες εργαζομένων και λαϊκών στρωμάτων».
Το «συμβόλαιο» προβλέπει ακόμα την ενίσχυση και τον εκσυγχρονισμό των παραγωγικών τομέων, με τίτλο «Πόλη να παράγεις και να δημιουργείς». Σημειώνει ο Δ. Οικονομάκος:
«Προβλέπονται για τον αγροτικό τομέα 1.942.250,25 ευρώ (υπολογισμένα και τα λεπτά), χωρίς ούτε ένα λεπτό για αγροτικούς δρόμους, αρδευτικά δίκτυα, αντιπλημμυρικά και αποστραγγιστικά έργα! Για τη μεταποίηση 25.157.886 ευρώ και για τον τριτογενή τομέα (υπηρεσίες Τουρισμού κυρίως) 182.728.848 ευρώ, όπου περιγράφονται παρεμβάσεις στα ξενοδοχεία και τα καταλύματα.
Όλα για την τουριστική βιτρίνα, την ίδια ώρα που γειτονιές πλημμυρίζουν με την πρώτη βροχή και βρίσκονται στο σκοτάδι, με δρόμους γεμάτους λακκούβες. Αν το πρόγραμμα μπει σε εφαρμογή, μέχρι το 2030 όλοι οι πόροι του δήμου θα κατευθύνονται σε αυτό. Αντιλαμβανόμαστε όλοι τι σημαίνει αυτό, ποιοι ενισχύονται και ποιοι βγαίνουν ξανά χαμένοι!».
Με τις «πλάτες» ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ και λοιπών υποστηρικτών της ΕΕ
Σε αυτή της τη θέση η δημοτική αρχή έχει συμμάχους τις δημοτικές παρατάξεις «Καλαμάτα Μετά» και «Νέα δυναμική», με τη δεύτερη να έχει συμπτυχθεί μετά τις εκλογές με την πρώτη και όλοι μαζί να θεωρούν το «κλιματικό συμβόλαιο» «ευκαιρία».
«Πρόκειται για νέα επίθεση στους πολλούς, που θα πληρώσουν, γιατί αυτά είναι λεφτά του λαού μέσα από την άγρια φορολογία του. Την ώρα που προβλέπονται όλα αυτά τα ποσά, στερούμαστε βασικές υποδομές. Μεγάλοι κερδισμένοι θα είναι οι μεγάλοι επιχειρηματικοί όμιλοι. Είναι φανερό ότι η προώθηση της “Αειφόρου Βιώσιμης Κυκλικής Πράσινης Οικονομίας” δεν είναι τίποτα άλλο από την προώθηση των στρατηγικών συμφερόντων μεγάλων εταιρειών της “πράσινης μετάβασης”.
Εξάλλου ο δήμαρχος, κ. Βασιλόπουλος, είπε στο Δημοτικό Συμβούλιο ότι ήδη παγκόσμιες εταιρείες παίρνουν τηλέφωνο στον δήμο, θέλοντας προφανώς να πάρουν θέση στο “ξεκοκάλισμα” των πόρων. Γι’ αυτό άλλωστε δεν χρειάζεται και απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου. Αυτά ενώ θα πρόκειται για πραγματική τραγωδία αν, ο μη γένοιτο, κάποια στιγμή όλοι μας – και η “βιτρίνα” της πόλης (κάτοικοι και τουρίστες) – βρεθούμε στη θάλασσα, λόγω των ανύπαρκτων, “μη επιλέξιμων” έργων που υπάρχει ανάγκη να γίνουν», καταλήγει ο Δημ. Οικονομάκος.