Με την sold out παράσταση Until the Lions της Akram Khan Company ολοκληρώθηκε χθες, Κυριακή 28 Ιουλίου 2019, το 25ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
Έντεκα παραγωγές παρουσιάστηκαν στο Μέγαρο Χορού, εκ των οποίων 4 στην Κεντρική Σκηνή, 6 στο Στούντιο και μία στα παρασκήνια της Κεντρικής Σκηνής, 11 υπαίθριες παραστάσεις χορού στην Κεντρική Πλατεία της Καλαμάτας, μία υπαίθρια παράσταση καθώς και καθημερινή προβολή όλων των υπαίθριων παραστάσεων την επόμενη μέρα στην Costa Navarino, 3 εκθέσεις φωτογραφίας, μία προβολή ντοκιμαντέρ, δύο προβολές ταινιών, μία μουσική βραδιά, τέσσερα επαγγελματικά σεμινάρια, μία διάλεξη ανοιχτή στο κοινό, ένα εργαστήρι για παιδιά, ένα εργαστήρι για ενήλικες άνω των πενήντα ετών και ένα σεμινάριο για ΑμεΑ, είναι ένας συνοπτικός απολογισμός του φετινού Φεστιβάλ, που διεξήχθη από τις 19 έως τις 28 Ιουλίου.
68 καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο, 24 ομάδες, 52 εθελοντές, 62 σπουδαστές χορού στα επαγγελματικά σεμινάρια, 78 παιδιά στο εργαστήρι χορού και χορογραφίας για παιδιά, 38 ενήλικες στο εργαστήρι ενηλίκων άνω των 50 ετών, 21 ΑμεΑ με 21 συνοδούς στο σεμινάριο χορού για ΑμεΑ, είναι ένας πρώτος απολογισμός του φετινού Φεστιβάλ.
Με μεγάλο πρωταγωνιστή, την ομάδα μιας μεγάλης προσωπικότητας του σύγχρονου χορού, του Akram Khan, το Φεστιβάλ συγκέντρωσε και φέτος δημιουργούς και ομάδες από όλα τα πλάτη και μήκη της γης. Οι ξένοι καλλιτέχνες προέρχονταν από τη Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, το Βέλγιο, την Ισπανία, τις Φιλιππίνες, τη Γερμανία, το Μεξικό, την Ουγγαρία, τη Σλοβακία και την Ιταλία. Μεταξύ αυτών ξεχώρισαν η ομάδα χιπ χοπ Cie Accrorap (CCN de la Rochelle) του Kader Attou, που άνοιξαν θεαματικά το Φεστιβάλ με το παγκοσμίου φήμης έργο The Roots, ο Josef Nadj, που συμμετείχε με παράσταση αλλά και έκθεση φωτογραφίας, η ομάδα kabinet k, η ομάδα Le Galactik Ensemble, η Joy Alpuerto Ritter και η Lali Ayguadé που παρουσίασαν παραστάσεις τους εντός και εκτός θεάτρου και δίδαξαν στα επαγγελματικά σεμινάρια, ο Link Berthomieux και οι τρεις ελληνικές συμμετοχές, η ομάδα κι όμΩς κινείται, η Κατερίνα Ανδρέου και το χορογραφικό δίδυμο arisandmartha των Άρη Παπαδόπουλου και Μάρθας Πασακοπούλου.
Το φετινό Φεστιβάλ εγκαινιάστηκε «ανεπίσημα» και φέτος από τα παιδιά. Το πενθήμερο εργαστήρι χορού και χορογραφίας με τίτλο Καλειδοσκόπιο από την Βιτόρια Κωτσάλου, συγκέντρωσε 78 παιδιά και εφήβους 5-16 ετών στην Κεντρική Σκηνή Μεγάρου Χορού Καλαμάτας, από 12 ως 16 Ιουλίου. Η παράσταση που παρουσίασαν στις 17 Ιουλίου, λειτούργησε ως καλωσόρισμα του φετινού καλλιτεχνικού προγράμματος.
Καινοτομία αποτέλεσε φέτος το εργαστήρι κίνησης για ενήλικες. Από 12 μέχρι 16 Ιουλίου 38 ενήλικες άνω των 50 ετών μυήθηκαν στις βασικές αρχές του Fighting Monkey και κυρίως στη διαδικασία έξυπνης εξάσκησης και βιώσιμης γήρανσης, υπό τις οδηγίες τoυ Αντώνη Στρούζα.
Τις εντυπώσεις επίσης κέρδισε για τρίτη χρονιά το σεμινάριο για ΑμεΑ. Σε συνέχεια του επιτυχημένου προγράμματος Dancing My Way της προηγούμενης χρονιάς, το φετινό πρόγραμμα Dancing Our Way της Σοφίας Δρούμπαλη προσκάλεσε από 23 μέχρι 28 Ιουλίου χορευτές, εκπαιδευτικούς και θεραπευτές να παρακολουθήσουν και να βιώσουν τη μοναδική ικανότητα του χορού να δημιουργεί κοινότητες και σχέσεις μεταξύ ατόμων με και χωρίς αναπηρία. Οι συμμετέχοντες παρουσίασαν την παράστασή τους στις 28 Ιουλίου.
Στα φετινά επαγγελματικά σεμινάρια, στόχος ήταν να δημιουργηθεί μια ολοκληρωμένη εμπειρία για τους συμμετέχοντες, ένα ενδεκαήμερο «σχολείο» με εντατική καθημερινή εξάσκηση. Από 18 μέχρι 28 Ιουλίου πραγματοποιήθηκαν 4 επαγγελματικά σεμινάρια συνολικής διάρκειας 62 ωρών στα οποία δίδαξαν για πρώτη φορά οι JOY ALPUERTO RITTER, FRANCISCO CÓRDOVA, LALI AYGUADÉ και JOZEF FRUČEK & MANUEL RONDA. Τα σεμινάρια συμπλήρωσε η ανοιχτή διάλεξη για το κοινό του Jozef Fruček με τίτλο The Ageing Body.
Το Φεστιβάλ πλαισιώθηκε επίσης από παράλληλες εκδηλώσεις όπως μουσική βραδιά με τους Blues Escape Band στο Προαύλιο του Μεγάρου Χορού, δύο προβολές ταινιών του Bela Tarr και την προβολή του ντοκιμαντέρ του Raymond Saint-Jean για τη ζωή της χορεύτριας Louise Lecavalier.
Στο Φουαγιέ του Μεγάρου Χορού μπορούσε κανείς να δει μέχρι τις 23 Ιουλίου την έκθεση φωτογραφίας Mnémosyne του Josef Nadj και από 24 μέχρι 28 Ιουλίου την έκθεση ΤΕΝ του φωτογράφου Mike Rafail. Ο Mike Rafail, ο οποίος βαβεύτηκε με 3 βραβεία ΕBΓΕ (Ελληνικά Bραβεία Γραφιστικής και Eικονογράφησης) για την εταιρική ταυτότητα του 24ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, δημιούργησε μια εγκατάσταση που λειτουργεί ταυτόχρονα ως ντοκουμέντο και ως εικαστικό έργο.