Τα εγκαίνια της ατομικής έκθεσης έργων ζωγραφικής της Ευρυδίκης Κωστοπούλου, που θα φιλοξενηθεί στον χώρο τέχνης A49 θα γίνουν Το Σάββατο 15/7/2023, στις 8:00 το βράδυ.
Η έκθεση είναι μια συνεργασία του χώρου τέχνης A49 με δύο σημαντικά για τον πολιτισμό ελληνικά ιδρύματα, το Ίδρυμα Παναγιώτη και Έφης Μιχελή και το Ίδρυμα Ιωάννου Φ. Κωστοπούλου, συνεργάζονται για πρώτη φορά υπογράφοντας από κοινού την έκθεση με έργα της ζωγράφου Ευρυδίκης Κωστοπούλου (1907 – 1980), επιθυμώντας, παράλληλα, να τιμήσουν το όνομα του γιού της, Γιάννη Κωστόπουλου.
Η διάρκεια της έκθεσης είναι από 15 Ιουλίου έως 30 Σεπτεμβρίου 2023 και η είσοδος είναι ελεύθερη
Ειδικότερα, δύο σημαντικά για τον πολιτισμό ελληνικά ιδρύματα, το Ίδρυμα Παναγιώτη και Έφης Μιχελή και το Ίδρυμα Ιωάννου Φ. Κωστοπούλου, συνεργάζονται για πρώτη φορά υπογράφοντας από κοινού την έκθεση με έργα της ζωγράφου Ευρυδίκης Κωστοπούλου (1907-1980), επιθυμώντας, παράλληλα, να τιμήσουν το όνομα του γιου της, Γιάννη Κωστόπουλου. Ο ίδιος, πέρα από τα καθήκοντά του ως επικεφαλής της Τράπεζας Πίστεως και αργότερα της Alpha Bank, υπήρξε και από τα πρώτα και πιο πιστά μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του Ιδρύματος Μιχελή.
Επιπλέον σημαντική είναι η πρωτοβουλία του Ιδρύματος Παναγιώτη και Έφης Μιχελή να προβάλλει το έργο Ελληνίδων καλλιτεχνών, που δίνει στην Ευρυδίκη Κωστοπούλου βήμα να παρουσιαστεί το έργο της δίπλα στο έργο άλλων γυναικών καλλιτεχνών της μεταπολεμικής περιόδου. Σίγουρα σκοπός της ζωγράφου δεν ήταν να ενταχθεί στις πρωτοπορίες που έστω κι αργά έφθαναν στην Ελλάδα. Δικός της σκοπός ήταν η ευχαρίστηση της δημιουργίας.
Ζωγράφιζε συνεχώς και το ύφος της τροποποιείται ωριμάζοντας με τον χρόνο και όσο αρχίζει η ίδια να δείχνει εμπιστοσύνη στο πινέλο της. Οι μικρές διαστάσεις των έργων της, η συχνή απουσία σχεδίου, το χάρντμπορντ ως ανθεκτική επιφάνεια οδηγούν στο συμπέρασμα ότι πιθανότατα ζωγράφιζε έξω. Στις αρχικές επιφυλακτικές της συνθέσεις ζωγραφίζει τοπία και σπίτια, λίγες συνθέσεις με ανθρώπους, γυναίκες σε εργασία, αλλά και κάποιες νεκρές φύσεις με λουλούδια και εργαλεία. Αργότερα αφοσιώνεται στο φυσικό τοπίο και εκεί διαφοροποιείται με το χρόνο και η ματιά της. Ύδρα, Μυτιλήνη -κυρίως τοπία με ελιές- Μόλυβος, Καβούρι, Κυκλάδες, Υπάτη, Δαφνί, Εθνικός Κήπος, Ακρόπολη, είναι κάποια από τα αναγνωρίσιμα τοπία της, συνήθως όμως σχεδιάζει μέσα στη φύση σε σημεία όπου το πράσινο της βλάστησης συναντά τις ώχρες στις παραλίες και το έντονο μπλε της θάλασσας. Το προσωπικό της ιδίωμα παρέμεινε σχετικά σταθερό και ο όγκος των έργων δείχνει ότι η ζωγραφική ήταν ουσιαστική για την ίδια.
Τα έργα της έκθεσης στον Α49 Χώρο Τέχνης της Καλαμάτας, προέρχονται από ιδιωτικές συλλογές, από την Συλλογή Έργων Τέχνης της Alpha Bank και από την συλλογή του Ιδρύματος Ιωάννου Φ. Κωστοπούλου.