Ευθύνες στην Περιφερειακή Αρχή Νίκα όπως και στην προηγούμενη Τατούλη για την καθυστέρηση υλοποίησης του έργου, του λιμανιού της Κυπαρισσίας, το οποίο χαρακτήρισε “ένα νέο γεφύρι της Άρτας”, καταλόγισε ο περιφερειακός σύμβουλος, επικεφαλής της “Αγωνιστικής Συνεργασίας Πελοποννήσου”, Θανάσης Πετράκος, κατά τη χθεσινή (Παρασκευή 23/4/2021) συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής Περιφερειακού Συμβουλίου Πελοποννήσου.
Ειδικότερα ο κ. Πετράκος κατά τη συζήτηση του θέματος “Έγκριση τροποποιημένης Προγραμματικής Σύμβασης για την επισκευή του κρηπιδώματος του παλαιού προσήνεμου μώλου Λιμένος Κυπαρισσίας” τόνισε μεταξύ των άλλων και τα εξής:
- Έχει ευθύνες και η σημερινή η Περιφερειακή Αρχή Νίκα όπως φυσικά και η προηγούμενη Τατούλη για την καθυστέρηση υλοποίησης του έργου, το οποίο είναι “ένα νέο γεφύρι της Άρτας”. Έχει επίσης ευθύνες η Περιφερειακή Αρχή Νίκα για την νέα καθυστέρηση που προήλθε από τις ελλείψεις που είχε το Σχέδιο της Προγραμματικής Σύμβασης με συνέπεια να απαιτήσει το Ελεγκτικό Συνέδριο να γίνει διόρθωση. Και φυσικά έχει ευθύνες διότι παρά την παράταση που έχει δώσει ο Υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας στην “κήρυξη έκτακτης ανάγκης” (Αρ. Πρωτ. 5551/21/07/2020), αυτή έληξε από τις 22/1/2021 όπως αναφέρεται στην Εισήγηση και το έργο δεν έχει δημοπρατηθεί. Επιπλέον αποδείχθηκε από την απάντηση στο ερώτημα μου δεν γνωρίζετε ότι έχει εγκρίνει ο Υφυπουργός νέα παράταση!!!.
- Είναι σοβαρό λάθος το ότι δεν έχει προβλεφτεί να “περάσουν” οι αγωγοί για ρεύμα και νερό. Πρέπει άμεσα να διορθωθεί αυτή η έλλειψη για να μην έχουμε εκ των υστέρων “ράβε –ξήλωνε”.
- Το λιμάνι για να γίνει λειτουργικό πρέπει πρώτα απ όλα να γίνει επέκταση του προσήνεμου μώλου κατά 70 μέτρα περίπου όπως έχουν τονίσει εδώ και χρόνια οι γνωρίζοντες. Διότι χωρίς την επέκταση ο κυματισμός της θάλασσας θα συνεχίσει να επιχωματώνει τη λιμενολεκάνη. Άρα χωρίς επέκταση του προσήνεμου μώλου η εκβάθυνση είναι “μια τρύπα στο νερό” με συνέπεια παρά τα 15.000.000 € που έχουν διατεθεί για το λιμάνι η Κυπαρισσία να μην έχει λιμάνι.
- Επειδή η Κυπαρισσία μπορεί να αποτελέσει το κέντρο του θαλασσίου τουρισμού στο Ιόνιο καθότι η γεωγραφική θέση της Κυπαρισσίας είναι πιο εύκολα προσβάσιμη για τους Αθηναίους από το Φισκάρδο, απαιτείται μαζί με την επέκταση του προσήνεμου μώλου να προκηρυχθεί μια σοβαρή μελέτη για την ανάπλαση όλης της χερσαία ζώνης και στη συνέχεια να χρηματοδοτηθεί η υλοποίηση της παράλληλα φυσικά με την επέκταση του Σχεδίου πόλης από το Δήμο ώστε να καθοριστούν οι χρήσεις γης.