Ανοιχτή πρόσκληση συμμετοχής των Πελοποννησίων στις επαναληπτικές περιφερειακές εκλογές της 2ας Ιουνίου 2019 απηύθυνε ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου και εκ νέου υποψήφιος Πέτρος Τατούλης «ώστε μαζί να συνεχίσουμε την ανοδική πορεία της Πελοποννήσου, που ξεκινήσαμε το 2011» όπως δήλωσε κατά τη διάρκεια συνέντευξής του στην πρωινή εκπομπή της ΕΡΤ “Πρωινή Βάρδια” και τους δημοσιογράφους Κώστα Αλατζά και Μάνο Νιφλή σήμερα (Πέμπτη 30 Μαΐου 2019).
Ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου μίλησε για πρακτικές ψεύτικου λόγου, που μόνο στόχο έχουν να κρύψουν την άγνοια, το φόβο και την ανικανότητα αυτού που τον χρησιμοποιεί να δει το μέλλον και να εξασφαλίσει την προοπτική του τόπου, λέγοντας: «Δεν μπορεί υποψήφιος Περιφερειάρχης με τέτοια ευκολία να παρουσιάζει μια εικόνα που δεν έχει καμία σχέση με την πραγματικότητα και να ζημιώνει τόσο το τουριστικό προϊόν, όσο και την ποιότητα ζωής των πολιτών. Η Περιφέρεια Πελοποννήσου φημίζεται για την αρτιότητα του εθνικού και επαρχιακού οδικού της δικτύου. Είμαστε μια Περιφέρεια που έχουμε κάνει μεγάλα βήματα μπροστά».
Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με το έργο της διαχείρισης των απορριμμάτων, ο κ. Τατούλης ανέφερε ότι «αναλάβαμε μια αρμοδιότητα που δεν ήταν δική μας. Ήταν του κ. Νίκα και των υπόλοιπων Δημάρχων, οι οποίοι είχαν φτάσει σε αδιέξοδο. Στην Πελοπόννησο οι κ. Δήμαρχοι σήκωσαν τα χέρια ψηλά, δεν μπορούσαν να κάνουν τίποτα απολύτως, η χώρα είχε ήδη καταδικαστικές αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου και είχαν αρχίσει να πληρώνονται πρόστιμα. Ζήτησε τότε από εμένα η τότε Κυβέρνηση να αναλάβω την αρμοδιότητα και την ευθύνη για την ολοκληρωμένη διαχείριση. Τότε ήταν που ακούστηκε από εμένα για πρώτη φορά στη χώρα ότι μπορούμε να αντιμετωπίσουμε αυτό το θέμα με το μοντέλο των ΣΔΙΤ. Πλέον το μοντέλο αυτό έχει καθιερωθεί ως πανελλαδικό για τη διαχείριση των απορριμμάτων.
Τελειώσαμε το διεθνή διαγωνισμό με ανταγωνιστικό διάλογο, που ήταν επίσης μεγάλη καινοτομία για τη χώρα, και ιδιωτική χωροθέτηση, γιατί μέχρι τότε οι Δήμαρχοι αποδεδειγμένα δεν μπορούσαν να χωροθετήσουν τέτοιο έργο, μέσα στο 2013 σε χρόνο ρεκόρ για τα Ελληνικά και Ευρωπαϊκά δεδομένα. Καθυστέρησε ωστόσο το Υπουργείο Περιβάλλοντος ένα χρόνο να εγκρίνει τους περιβαλλοντικούς όρους του έργου. Μετά υπήρξαν αντιδράσεις από τους κ. Δημάρχους. Πρωτοστατούσε στις αντιδράσεις αυτές ο κ. Νίκας, ενώ στην αρχή είχε συμφωνήσει. Και αυτό γιατί είχε κάνει δύο αναθέσεις ύψους 7,5 εκατομμυρίων με σκουπιδοεργολάβο για τη μεταφορά των σκουπιδιών. Τα σκουπίδια αυτά μάλιστα είναι το μεγάλο σκάνδαλο της συμμορίας που συνελήφθη στην περιοχή της Αρχαίας Ολυμπίας, της Φολόης και της Γορτυνίας, όπου παράνομα τα έθαβαν σε ανεξέλεγκτους χώρους. Μετά η νέα Κυβέρνηση, η οποία εξαρχής είχε διαφορετική από εμάς άποψη, καθυστέρησε το έργο 2,5 χρόνια».
Απαντώντας σε ερώτηση για τη σύγκριση με το αντίστοιχο έργο της Ηπείρου ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου σημείωσε ότι «η Ήπειρος αφενός βρήκε έτοιμο το μοντέλο από εμάς, αφετέρου, το έργο της είναι πολύ μικρότερο από το δικό μας ενώ και οι Δήμαρχοι συμφώνησαν με συνέπεια στην υλοποίηση αυτού του έργου. Εκείνο που έχει σημασία για τον πολίτη και την αυτοδιοίκηση είναι ότι το έργο κατασκευάζεται και ότι μέχρι τα μέσα του 2020 θα έχει ξεκινήσει η προσωρινή – μεταβατική διαχείριση και ότι στα τέλη του 2020 θα έχει ξεκινήσει η ολοκληρωμένη διαχείριση των απορριμμάτων. Το έργο αυτό το περιμένει η Πελοπόννησος εδώ και 40 χρόνια».
Συνεχίζοντας ο κ. Τατούλης είπε ότι «αντιλαμβάνομαι ότι ο καταγγελτικός λόγος πρέπει να έχει και όρια. Ο λαϊκισμός είναι μια κακιά πληγή που δείχνει τα προβλήματα που έχει η χώρα. Ο λόγος του κ. Νίκα είναι ένας επιτηδευμένος λόγος που συγκεντρώνει αυτά τα χαρακτηριστικά και αποκαλύπτει την απόλυτη άγνοιά του» και πρόσθεσε ότι «η άποψη του απερχόμενου Δημάρχου ότι η αγορά οχημάτων για την Πυροσβεστική, την Αστυνομία και των ασθενοφόρων είναι αρμοδιότητα της Περιφέρειας είναι ένα μεγάλο ψέμα. Η αρμοδιότητα αυτή είναι της κεντρικής κυβέρνησης. Εμείς ωστόσο χρησιμοποιώντας το ΕΣΠΑ τολμήσαμε και κάναμε πιλοτικά προγράμματα και προμηθεύσαμε με ασθενοφόρα το ΕΚΑΒ και την Αστυνομία με οχήματα».