Ο ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΗΜΑΡΧΟ
Την ικανοποίησή του εξέφρασε ο δήμαρχος Καλαμάτας Παν. Νίκας μιλώντας σήμερα Τετάρτη (28/12/18) για τα αποτελέσματα του Αναπτυξιακού Συνεδρίου Πελοποννήσου ως προς το Δήμο Καλαμάτας, χαρακτηρίζοντάς το «θετικό». «Λιμάνι, αεροδρόμιο, υδατοδρόμιο, αυτοκινητόδρομος είναι η βάση για τις συνδυασμένες μεταφορές. Είναι πολύ καλή αυτή η εξαγγελία» επισήμανε ο κ. Νίκας.
Για το μόνο ίσως θέμα που δυσαρεστήθηκε είναι ότι για το δρόμο Καλαμάτα – Ριζόμυλος, επελέγη η μη παραθαλάσσια διαδρομή για οικονομικούς λόγους, επειδή δεν εξυπηρετεί τη μεσσηνιακή πρωτεύουσα, ενώ τις επιφυλάξεις του εξέφρασε για τον τρόπο λειτουργίας της σιδηροδρομικής γραμμής.
“Ολυμπία Οδός” – Καλό Νερό – Τσακώνα και Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη
Αναφερόμενος στα έργα ένα προς ένα, ο δήμαρχος εξέφρασε τη χαρά του «διότι προτεραιότητα δίνεται στο δρόμο Καλό Νερό – Τσακώνα», λέγοντας. «Είναι ένας δρόμος, που σε συνδυασμό με την ολοκλήρωση της Ολυμπίας Οδού, θα δημιουργήσει εύκολη πρόσβαση της Καλαμάτας προς όλη τη Δυτική Ελλάδα. Αυτός ο δρόμος θα ενισχύσει και τη σύνδεσή μας με την Κρήτη, διότι θα συμφέρει τους Κρητικούς να έρθουν από ΄δω, παρά από το Σχιστό. Θα βελτιωθεί η επικοινωνία».
Για τον οδικός άξονα Καλαμάτα – Ριζόμυλος, εξέφρασε τη δυσφορία του διότι επιλέχθηκε η μη παραθαλάσσια διαδρομή. «Αυτό δεν είναι καλό για την πόλη της Καλαμάτας, όπου έχουμε έκταση γύρω στα 6 χιλιόμετρα μέχρι τον Πάμισο, στη Δυτική Παραλία, που χρειάζεται ένα σοβαρό έργο υποδομής» είπε για να προσθέσει: «Βεβαίως, μετά από ένα τέτοιο έργο οι αξίες της γης θα πολλαπλασιάζονταν και θα ήταν και ένα κίνητρο, ο ενδιάμεσος χώρος, από το δρόμο μέχρι τη θάλασσα, περίπου 700 μέτρα, να καταστεί εξόχως ελκυστικός για τουριστικές επενδύσεις. Η περιοχή της Δυτικής Παραλίας πρέπει να φέρει εισόδημα. Είναι μια παρθένα περιοχή και αποτελεί την προοπτική της Καλαμάτας».
Συνεχίζοντας ο κ. Νίκας αφού εξέφρασε την άποψη ότι «επελέγη για οικονομικούς λόγους ο δρόμος να πάει από πάνω, δηλαδή από εκεί που είναι η απόληξη του αυτοκινητοδρόμου και προς το Ριζόμυλο», είπε ότι «γεννώνται πολλά προβλήματα για την Καλαμάτα, καθώς το 70% της κυκλοφορίας αυτού του δρόμου έρχεται στην Καλαμάτα. Πώς θα έρθει, από τον παλιό δρόμο του Ασπροχώματος, ένα δρόμο που τέμνει το συγκεκριμένο οικισμό, ο πληθυσμός του οποίου πολλαπλασιάζεται; Ο δρόμος αυτός πρέπει να χρησιμοποιηθεί για τοπική κυκλοφορία. Το θέμα αυτό θα απασχολήσει σίγουρα το Δημοτικό Συμβούλιο. Η συγκεκριμένη μελέτη θα έρθει και σε μας και καλό θα ήταν να είχε έρθει πριν από την εξαγγελία, διότι θα μπορούσαμε να είχαμε συμβάλει».
Λιμάνι Καλαμάτας – υδατοδρόμια
Αναφερόμενος ο Δήμαρχος στις εξαγγελίες για το λιμάνι Καλαμάτας, ο είπε τα εξής: «Εγώ μένω στις συζητήσεις που έχουν γίνει με τον κ. Πιτσιόρλα. Χαίρομαι για την εξαγγελία του Πρωθυπουργού όσον αφορά στα υδατοδρόμια, η οποία είχε εξειδικευτεί νωρίτερα από τον κ. Σπίρτζη, ο οποίος ανέφερε ότι σε 15 μέρες από τώρα θα κατατεθεί το νομοσχέδιο».
Απαντώντας ο κ. Νίκας σε σχετική ερώτηση, είπε ότι δεν μπορεί το λιμάνι να είναι κυρίως εμπορικού χαρακτήρα, αλλά τουριστικού, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι αποκλείεται η εμπορική λειτουργία. Επεσήμανε δε ότι τα εμπορικά λιμάνια πρέπει να είναι σε ανοικτές θάλασσες.
Η σιδηροδρομική γραμμή
Όσον αφορά το σχεδιασμό επαναλειτουργίας της σιδηροδρομικής γραμμής, ο κ. Νίκας είπε ότι θεωρεί «εκτός κάθε λογικής το τουριστικό τρένο», για να προσθέσει: « Η γραμμή θέλει συντήρηση, θέλει προσωπικό. Είτε ένα τρένο περνάει είτε πενήντα είτε εκατό, το προσωπικό χρειάζεται». Συνεχίζοντας εξέφρασε την άποψη ότι «Προφανώς, δεν μπορεί να υποστηριχθεί η άποψη ότι πάμε με ΣΔΙΤ», για να αναρωτηθεί: « Ποιος ιδιώτης θα βάλει τα χρήματά του για 5 ή 10 τρένα το χρόνο;».
«Η δική μας άποψη – και την είπαμε – είναι ότι η γραμμή πρέπει να λειτουργήσει ως επιβατική και αν δεν έχουμε τα χρήματα να γίνει μέχρι την Καλαμάτα, ας γίνει σταδιακά η επέκταση γραμμής διεθνών προδιαγραφών. Προοπτικά, πρέπει να κυκλοφορήσει και πάλι το τρένο», κατέληξε ο δήμαρχος για το θέμα του τρένου.
Η χρηματοδότηση για τους δρόμους στον Ταΰγετο
Ο κ. Νίκας αναφερόμενος στη χρηματοδότηση με 3 εκατ. ευρώ της αναβάθμισης του οδικού δικτύου στον Ταΰγετο (χωριά περιοχής Αλαγονίας και Ελαιοχώρι), είπε ότι «είναι ένα έργο, το οποίο θα βοηθήσει στην αναζωογόνηση της περιοχής, η οποία κατακάηκε το 2007 και το 1998».
Εξήγησε δε, ότι «εάν η έκπτωση της εργολαβίας είναι 40%, όπως εκτιμάται, δηλαδή περίπου 1.200.000 ευρώ, τα χρήματα αυτά θα κατευθυνθούν και πάλι για παρεμβάσεις στον Ταΰγετο».
Προβολή για το φεστιβάλ χορού
Για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, ο Δήμαρχος χαρακτήρισε «πολύτιμη» τη χρηματοδότησή του με 1.200.000 ευρώ για τρία χρόνια. Όπως είπε, «φέτος, τα δρώμενα θα διαρκέσουν περί τον ένα μήνα και θα εξαπλωθούν σε ολόκληρη την πόλη, η οποία θα έχει εορταστική όψη. Επεσήμανε δε ότι όλη η πολιτική ηγεσία της χώρας, κατά τις ημέρες διεξαγωγής του Φεστιβάλ Χορού, θα περάσει από την πόλη και αυτό θα είναι πολύ σημαντικό για την προβολή της Καλαμάτας».
Το αεροδρόμιο της Καλαμάτας
Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με το μοντέλο ανάπτυξης του αεροδρομίου της Καλαμάτας, ο Π. Νίκας υπογράμμισε το γεγονός ότι, στην εισήγησή του, είπε πως το αεροδρόμιο χρειάζεται τώρα αμέσως υποστήριξη, με συγκεκριμένες ενέργειες. «Χρειαζόμαστε προσωπικό, ώστε να έχει ανοιχτές τις πόρτες του περισσότερες ώρες το εικοσιτετράωρο και κάποιες μικροπαρεμβάσεις τεχνικής φύσεως», ανέφερε χαρακτηριστικά.
«Βραχυπρόθεσμα, πρέπει να πάμε με τη διαδικασία της σύμπραξης με τον ιδιωτικό τομέα, κατά τη λογική ή το πρότυπο της Fraport. Αυτό νομίζω ότι θα έχει γίνει μέχρι το καλοκαίρι», προσέθεσε ο Δήμαρχος, επισημαίνοντας ότι είναι ένα αεροδρόμιο με 30 συνδέσεις, βρίσκεται «δίπλα» στο «Ελευθέριος Βενιζέλος», άρα λειτουργεί συνδυαστικά, επομένως πρέπει να γίνουν μεγάλα έργα υποδομής για τα προσεχή 50 χρόνια
Ο Δήμαρχος κατέληξε επισημαίνοντας τα ακόλουθα: «Η εξαγγελία ότι πρέπει να πάμε με τη διαδικασία του Καστελίου νομίζω ότι είναι σωστή. Για ένα διεθνές αεροδρόμιο, όχι βέβαια της έκτασης του Καστελίου, διότι δεν είναι συγκρίσιμα τα μεγέθη, αλλά οι διαδικασίες αυτές πρέπει να ακολουθηθούν, χωρίς βέβαια να ακολουθήσουμε τη χρονοτριβή που είχε το Καστέλι».