ΔΗΛΩΝΕΙ Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΜΕΣΣΗΝΗΣ ΥΠΕΝΘΥΜΙΖΟΝΤΑΣ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ Δ.Σ.
Η δημοσιοποίηση της ζώνης απαλλοτρίωσης για το δρόμο Καλαμάτα – Μεσσήνη – Ριζόμυλος προκαλεί ανησυχία σε ότι αφορά στην κατάργηση της σιδηροδρομικής γραμμής Ασπροχώματος Μεσσήνης» αναφέρεται σε γραπτή δήλωση του δημάρχου Μεσσήνης Γ. Αθανασόπουλου, στην οποία προστίθεται: «Επιβεβαιώνεται καταρχήν, η ορθότητα της απόφασης Δημοτικής Αρχής και Δημοτικού Συμβουλίου Μεσσήνης, να μην εγκρίνουν την μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του συγκεκριμένου έργου».
Ακόμη, στην ίδια δήλωση αναφέρονται τα εξής:
«Οι τελευταίες εξελίξεις δικαιώνουν επιπρόσθετα τις παρεμβάσεις 11 σημείων επί της μελέτης, της χάραξης καθώς και των τεχνικών χαρακτηριστικών του έργου που κατατέθηκαν από την πλευρά μας, όπου, μεταξύ άλλων, ζητάμε τη διατήρηση της σιδηροδρομικής γραμμής ώστε να παραμείνει πλήρως λειτουργική.
Το επόμενο χρονικό διάστημα θα συνεχίσουμε τις συναντήσεις με τους αρμόδιους παράγοντες του υπουργείου αλλά και με τον ανάδοχο του έργου όπου θα ζητήσουμε, να γίνουν αποδεκτές και να συμπεριληφθούν στην οριστική μελέτη του έργου, οι παρατηρήσεις και οι προτάσεις μας».
Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΜΕΣΣΗΝΗΣ
Επισυνάπτεται για υπενθύμιση η απόφαση 130/2020 (25-6-20) του Δημοτικού Συμβουλίου Μεσσήνης με τα 11 σημεία παρεμβάσεων.
Το Δημοτικό Συμβούλιο Μεσσήνης στην 14η /25 – 06 – 2020 συνεδρίασή του με μοναδικό θέμα τη γνωμοδότηση επί της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου: «Οδικός Άξονας Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος», μετά από τη διαλογική συζήτηση το Δ.Σ. αποφάσισε κατά πλειοψηφία:
Ι. Δεν εγκρίνει την μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου: «Οδικός Άξονας Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος».
ΙΙ. Προτείνει έντεκα (11) παρεμβάσεις επί της μελέτης, της χάραξης καθώς και των τεχνικών χαρακτηριστικών του έργου ως εξής:
- Ζητάμε, μετατόπιση του κόμβου του στρατιωτικού αεροδρομίου της 120 ΠΕΑ στη θέση του υφιστάμενου κόμβου Εισόδου της Μεσσήνης με παράλληλη μετατόπιση της χάραξης του νέου δρόμου βορειότερα στο τμήμα αυτό. Η έναρξη παράκαμψης της πόλης της Μεσσήνης θα ξεκινά από τον υφιστάμενο κόμβο της Μεσσήνης, δυτικά του Παμίσου και θα κατευθύνεται νοτιότερα. Σκοπός μας είναι, ο νέος δρόμος να εφάπτεται με την Μεσσήνη, ώστε να ξαναμπεί η πόλη στο οδικό χάρτη και να είναι φιλική, τουλάχιστον οδικά, για τους επισκέπτες. Ταυτόχρονα, να συνδεθούν οι δημοτικές ενότητες Ιθώμης, όπου ανήκει και η Αρχαία Μεσσήνη, Αριστομένους και Τρικόρφου, άμεσα με το νέο δρόμο.
- Ζητάμε μετατόπιση του κόμβου εξόδου της Μεσσήνης σε νέα θέση ανατολικά στη χ.θ. 8,70 με παράλληλη μετατόπιση της χάραξης του νέου δρόμου ώστε να συνδεθεί με τον κόμβο αυτό, με σκοπό την αποφυγή των υφιστάμενων κτισμάτων καθώς και τον περιορισμό των ενστάσεων σε αυτή τη περιοχή. Ταυτόχρονα, θα επιτευχθεί και σε αυτή την περίπτωση η γειτνίαση του νέου δρόμου, με την πόλη της Μεσσήνης. Στη συνέχεια η χάραξη της νέας οδού θα ενώνεται, με κατάλληλη διασύνδεση με την υφιστάμενη οδό στη χ.θ. 10.00, ακολουθώντας νοτιότερη κατεύθυνση σε σχέση με τη προτεινόμενη.
- Ζητάμε αναβάθμιση των παράπλευρων οδών από τη κατηγορία Η2 στην Ε2 (από 4,50 μ. που προβλέπεται στη μελέτη σε 6,50 μ.) στο τμήμα που θα παρακάμπτει τη Μεσσήνη μεταξύ των δυο κόμβων εισόδου και εξόδου, για την καλύτερη εξυπηρέτηση των παρόδιων επιχειρήσεων και ιδιοκτησιών, λόγω της μεγαλύτερης κυκλοφορίας στη περιοχή. Προτείνεται ταπείνωση της ερυθράς της αρτηρίας στο ελάχιστο δυνατό μεταξύ του κόμβου στη χ.θ. 7,800 και του νέου κόμβου εξόδου της Μεσσήνης και υπόγεια διασύνδεση με τις αγροτικές οδούς. Επιπλέον σε όλο το τμήμα της παράκαμψης προτείνεται αντικατάσταση του τύπου new jersey με νησίδα με κυβόλιθους και κατάλληλο φωτισμό των παράπλευρων οδών.
Επιπλέον, στους δυο κόμβους εισόδου (σημ. 1) και εξόδου (σημ. 2) της Μεσσήνης καθώς και κατά μήκος της οδού στο τμήμα παράκαμψης της Μεσσήνης (σημ. 3), προτείνεται η τοποθέτηση ενημερωτικών πινακίδων που θα δίνουν πληροφορίες για την πόλη και θα αναδεικνύουν τη τοπική αγορά της Μεσσήνης. - Ζητάμε βελτίωση του υφιστάμενου δρόμου από τον κόμβο της Μπούκας στη χ.θ. 7,80 μέχρι τη παραλία, με κατασκευή πεζοδρομίων, κατάλληλη διαπλάτυνση, φωτισμό και ποδηλατόδρομο.
- Ζητάμε να προβλεφθεί νέα κάθετη οδός που θα συνδέει τον κόμβο της Ανάληψης με τη παραλία Ανάληψης. Ο δρόμος αυτός θα κατευθύνεται ανατολικά του οικισμού και θα συνδέεται με τον υφιστάμενο δρόμο νοτιότερα.
- Ζητάμε να εξετασθεί το ενδεχόμενο εναλλακτικής χάραξης της οδού από τον κόμβο της Ανάληψης, νοτιότερα και διασύνδεσή του με την υφιστάμενη οδό στη χ.θ. 13,500 μετατοπίζοντας αντίστοιχα και τον προτεινόμενο κόμβο του Δρακονερίου. Θεωρούμε ότι σε περίπτωση που καταστεί κάτι τέτοιο δυνατό θα λυθούν αυτομάτως ζητήματα που προκύπτουν σε ιδιοκτησίες, όπως και θα επιτευχθεί μια σημαντική βελτίωση των γεωμετρικών χαρακτηριστικών της οδού.
- Ζητάμε σύνδεση του κάθετου δρόμου στη θέση της νέας γέφυρας της Βελίκας (χ.θ. 15,900) με τη παραλία, που θα κατευθύνεται νότια κατά μήκος του ποταμού (σε μήκος 400 μ. περίπου) και ύστερα θα ενώνεται με υπάρχουσα οδό. Σε αυτό το σημείο σύνδεσης προτείνεται η κατασκευή κόμβου για τη διευκόλυνση της κυκλοφορίας.
- Ζητάμε σύνδεση με τον δρόμο προς Νεοχώρι με την κατασκευή οδού που θα παρακάμπτει τη Βελίκα, ξεκινώντας από τον κόμβο στη χ.θ. 15,900. Επιπλέον προτείνεται η κατασκευή κόμβου στο σημείο συμβολής με την υφιστάμενη οδό, ώστε να εξασφαλίζεται η απαραίτητη ασφάλεια της κυκλοφορίας.
- Ζητάμε κατάργηση της προβλεπόμενης γέφυρας στη χ.θ. 7,300 και αντικατάσταση με κόμβο στο σημείο αυτό, ώστε να επιτύχουμε ακόμα μια σημαντική και εύκολη πρόσβαση προς το παραθαλάσσιο μέτωπο.
- Ζητάμε την πλήρη βελτίωση της Εθνάρχου Μακαρίου, σε όλο το μήκος της, η οποία θα περιλαμβάνει ανάπλαση πεζοδρομίων και κατάλληλο φωτισμό. Στόχος μας είναι να γίνει η είσοδος και η διέλευση της πόλης της Μεσσήνης, απόλυτα φιλική για τον επισκέπτη.
- Ζητάμε διατήρηση της σιδηροδρομικής γραμμής ώστε να παραμείνει πλήρως λειτουργική.