Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε χθες Δευτέρα, 19/9, στην πλατεία Αγίου Νικολάου στην Καλαμάτα, η εκδήλωση της Τ.Ε. Μεσσηνίας του ΚΚΕ με θέμα τις θέσεις του Κόμματος για τα ζητήματα της Παιδείας μπροστά και στην έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, με ομιλητή τον Σπύρο Μαρίνη, μέλος του Τμήματος Παιδείας της Κ.Ε. και Γενικό Γραμματέα της ΔΟΕ.
Τονίστηκε «η ανάγκη οι δυνάμεις του Κόμματος και της ΚΝΕ, οι πρωτοπόροι αγωνιστές, σε εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές, να ηγούνται στην οργάνωση του αγώνα για να μπαίνει φρένο στην υλοποίηση της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής των αστικών κυβερνήσεων που τσακίζει τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών και διαμορφώνει ένα σχολείο της κατακερματισμένης εφήμερης γνώσης, κομμένο και ραμμένο στις ανάγκες της καπιταλιστικής αγοράς. Όπως, ότι ειδικά σε συνθήκες απότομης όξυνσης των λαϊκών προβλημάτων, είναι αναγκαία η διαμόρφωση πλαισίου πάλης με άξονα την ανακούφιση από τα προβλήματα αλλά και την ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών της εργατικής λαϊκής οικογένειας».
Αναδείχθηκε ακόμη «η ανάγκη να συνδέεται η πρωτοβουλία και πάλη για όλα τα μικρά και μεγαλύτερα λαϊκά προβλήματα, με την ανάγκη ταξικού αναπροσανατολισμού του κινήματος, να σπάει ολοένα περισσότερο η λογική του καπιταλιστικού μονόδρομου στον οποίο συμπλέουν όλα τα αστικά Κόμματα, όπως και αυτή της λογικής του μικρότερου κακού και της κυβερνητικής εναλλαγής, να ανοίγει η κουβέντα γύρω από την προοπτική της στρατηγικής πρότασης του Κόμματος».
Επίσης τονίστηκε, ότι «η ένταση της ιδεολογικοπολιτικής διαπάλης από ταξική σκοπιά που είναι απαραίτητη, π.χ. πάνω στο περιεχόμενο του αστικού σχολείου, περνά μέσα από τη μελέτη του Ριζοσπάστη, αλλά και των ειδικών επεξεργασιών του Κόμματος, όπως αυτή για το Ενιαίο 12χρονο Σχολείο Σύγχρονης Γενικής Παιδείας, ή τις παρεμβάσεις στην ημερίδα του Κόμματος για τα αναλυτικά προγράμματα, τις μελέτες και άρθρα στα Θέματα Παιδείας, κ.α.».
Παρεμβάσεις μετά την ομιλία έγιναν από εκλεγμένους εκπαιδευτικούς στα ΔΣ των σωματείων Α/βάθμιας και Β/βάθμιας Εκπαίδευσης Μεσσηνίας, αλλά και της Ένωσης Γονέων Καλαμάτας, όπου αναδείχθηκαν ειδικά ζητήματα, όπως τα προβλήματα στις υποδομές και τις ελλείψεις σε προσωπικό στα σχολεία, προβλήματα που αφορούν τη μεταφορά των μαθητών, την ειδική αγωγή κ.α.
Τέλος, εκπρόσωποι εργατικών σωματείων τόνισαν ότι τα προβλήματα που σχετίζονται με την εκπαίδευση των παιδιών, αφορούν την εργατική λαϊκή οικογένεια και πρέπει να ενταχθούν στη δράση των σωματείων.