Ο τουρισμός απαιτεί, δουλειά, ευστροφία, συνεργασίες και καινοτομία.
Όταν ένα από όλα αυτά απουσιάζει, το εγχείρημα της εξωστρέφειας αποτυγχάνει.
Όταν συνεχώς κομπάζεις για μηδέν μετρήσιμο έργο και υποτιμάς δουλειά χρόνων, με επίκληση στατιστικών στοιχείων τα οποία τα διαβάζεις όπως σε συμφέρουν, δηλ. ενδιαφέρεσαι μόνο να πλήξεις πρόσωπα και πολιτικές, τότε πρέπει να αναμένεις απάντηση σε όσα λες και φυσικά θα πρέπει να τεκμηριώσεις με τα δικά σου μετρήσιμα αποτελέσματα για το έργο που λες πως κάνεις..
Η συνέχεια του κράτους είναι δεδομένη. Όπως έπρεπε να είναι και ο πολιτικός πολιτισμός ιδίως από κάποιους που λόγω συγκυριών και μόνο, βρέθηκαν σε αιρετές θέσεις…
Σε όλες τις Περιφέρειες της Χώρας, ουδείς υποτίμησε όσο στην Πελοπόννησο, το έργο των προκατόχων του, σε όλους τους τομείς, ακόμη και όταν ανέλαβαν τη διοίκηση, παρατάξεις διαφορετικής ιδεολογίας πχ Αττική.
Ο Τουρισμός αφορά το θέμα μας, που κακοποιείται συνεχώς με δηλώσεις, δεσμεύσεις υπέρογκων ποσών και σπατάλες σε άχρηστες δράσεις, σύγχυση και εξαγγελίες δράσεων, οι οποίες ανησυχούν για τις μελλοντικές εξελίξεις, επί τα χείρω την τουριστική Πελοπόννησο.
Ως αρχή, θα αναφέρω δηλώσεις, ανακοινώσεις, σκέψεις και δράσεις των τοπικών ιθυνόντων, μπερδεμένες με μεγάλη δόση ανευθυνότητας, εμμονών, κατηγοριών και ανακριβειών περί στοιχείων που κατέχουν κλπ
Ακούμε συνεχώς με υποτιμητικό ύφος, στυλ και λόγο, για το 2,4 % μόνο της συμβολής στο ΑΕΠ των τουριστικών εσόδων της Περιφέρειας Πελοποννήσου, ακούμε ανακρίβειες και ψέματα, για το βραβευμένο διεθνώς BRAND NAME της Πελοποννήσου, ακούμε για ποσά 22 εκατ. πως διατέθηκαν τα 9 χρόνια θητείας Πέτρου Τατούλη, αφήνοντας εσκεμμένα σκιές για δήθεν κακοδιαχείριση, ακούμε για την Πελοπόννησο και για το χειρότερο οδικό δίκτυο της Ελλάδας…!!! και ακούμε πως οι έχοντες την ευθύνη σήμερα… απεχθάνονται τις… αεροπλανιές επειδή αυτοί στοχεύουν σε άλλο… ποιοτικό, εναλλακτικό τουρισμό κλπ.
Η αλήθεια όμως είναι εντελώς άλλη…
Η Πελοπόννησος έγινε ενιαίος τουριστικός προορισμός μόλις προωθήθηκε το brand name MYTHICAL PELOPONNESE και ξεδιπλώθηκαν οι πολυποίκιλες δράσεις εξωστρέφειας της προηγούμενης Περιφερειακής Αρχής, που βασίζονταν στους άξονες βελτίωσης υποδομών και στήριξης του θεματικού τουρισμού, ενίσχυσης των πτήσεων στο αεροδρόμιο Καλαμάτας, ένταξης του αγροδιατροφικού τομέα στο τουριστικό προϊόν, διαδραστικής διαφημιστικής καμπάνιας στο εσωτερικό και εξωτερικό, ανάληψης κορυφαίων παγκοσμίως, γεγονότων τουριστικού ενδιαφέροντος και γενικά στήριξης καινοτόμων δράσεων συμπορευόμενοι με τα Υπουργεία Τουρισμού, Πολιτισμού και τον ΕΟΤ, που έφεραν μετρήσιμα αποτελέσματα στον τόπο.
Όσον αφορά τα στατιστικά στοιχεία του ΣΕΤΕ, που όπως παραουσιάζονται διαστρεβλώνουν την αλήθεια, καλό είναι οι Πελοποννήσιοι να γνωρίζουν, πως αυτά διαμορφώνονται ανάλογα με τη δυναμικότητα του τουριστικού κλάδου στην κάθε Περιφέρεια και στο αν ο τουρισμός αποτελεί ή όχι, την κύρια πηγή εισοδημάτων ενός τόπου.
Προτού όμως αναφερθώ στις μεγάλες ανακρίβειες σε σχέση με την… καραμέλα των τουριστικών εσόδων και της συμβολής της Πελοποννήσου, ενημερώνω για τη σημαντική αύξηση των αφίξεων, χωρίς την αντίστοιχη αύξηση των κλινών στην Πελοπόννησο, λόγω της μακρόχρονης οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα και της επενδυτικής στασιμότητας.
Το 2010 οι αφίξεις του εξωτερικού τουρισμού ήταν 308.490 επισκέπτες και το 2019, ήταν 655289 επισκέπτες.
- Η αναφορά στα τουριστικά έσοδα που συνέχεια, αναιδώς και με φανερή διάθεση παραπληροφόρησης, αναμασά η νέα Περιφ.Αρχή Πελοποννήσου, εξαρτάται από τη δυναμικότητα της κάθε περιοχής σε ότι αφορά ξενοδοχεία, δωμάτια και κλίνες και αντανακλά και την αναπτυξιακή κατεύθυνση ενός τόπου, δηλ. αν ο τουρισμός είναι μονόπλευρη ή συμπληρωματική άλλων αναπτυξιακών τομέων.
Η Πελοπόννησος διαθέτει μόνο 688 ξενοδοχειακές μονάδες, 19.850 δωμάτια και 39.426 κλίνες.
Επίσης 1281 ενοικιαζόμενα, με 7779 δωμάτια και 18975 κλίνες.
Αντίστοιχα πχ η Κρήτη διαθέτει 1638 ξενοδοχεία, 97525 δωμάτια και 190714 κλίνες και ενοικιαζόμενα 3338 με 55758 κλίνες ή η Κεντρική Μακεδονία 1177 ξενοδοχεία, 46413 δωμάτια και 93870 κλίνες και ενοικιαζόμενα 4065, με 68287 κλίνες. - Εκτός των αερολιμένων και λιμένων, οι αφίξεις επισκεπτών στη χώρα, καταγράφονται κυρίως από διάφορα σημεία εισόδου στη Χώρα, με ρεκόρ αφίξεων τον Οκτώβριο του 2019, το 1,6 εκατ. αφίξεις από τους μεθοριακούς σταθμούς Ευζώνων, Δοϊράνης, Νυμφαίου κλπ και αντίστοιχα άλλων που συνορεύουν με Τουρκία κλπ, με την Πελοπόννησο να έχει λάβει υψηλό μερίδιο σε επισκέπτες που είχαν καταμετρηθεί σε άλλη Περιφέρεια.
- Οι διεθνείς τουριστικές αφίξεις στην Ελλάδα από το 2014-2019 αυξήθηκαν 46% από 14,7 εκατ. έφτασαν τα 21 εκατ.
Η Πελοπόννησος πήρε στο μέτρο των δυνατοτήτων των τουριστικών της εγκαταστάσεων μία ικανοποιητική αύξηση κατά 24%, ήτοι από 770 χιλ επισκέπτες, έφτασε τις 899 χιλ. ενώ οι εισπράξεις της αυξήθηκαν κατά 36% δηλ. από 307 εκατ. σε 417 εκατ. ευρώ. - Η… καραμέλα των ψεμάτων περί της συμβολής της Πελοποννήσου από τον τουρισμό στο ΑΕΠ της Χώρας πρέπει να σταματήσει διότι εκτίθενται συνεχώς όσοι μιλούν μόνο με το βλέμμα, στη στείρα αντιπαράθεση.
Για να μιλάμε με στοιχεία λοιπόν, η Πελοπόννησος το 2019, με αύξηση εισπράξεων 28% κατέχει το 3% των τουριστικών εισπράξεων σε σχέση με το 2016.
Η Κρήτη με χρόνια σταθερή τουριστική πολιτική που διαμορφώνεται κυρίως από τον ισχυρό ιδιωτικό τομέα, τις 6πλάσιες υποδομές ξενοδοχείων και ενοικιαζομένων, κατέχει το 20%, το Νότιο Αιγαίο το 28%, η Κεντρική Μακεδονία το 15%, η Αττική το 15%, τα Ιόνια το 11%, η Θεσσαλία το 2%, η Ανατ .Μακεδονία- Θράκη το 2%, η Στερεά Ελλάδα το 1%, το Βόρειο Αιγαίο το 1%, η Ήπειρος το 1%, η Δυτική Ελλάδα το 1% και η Δυτ. Μακεδονία το 0,4%.
Αυτά τα στατιστικά στοιχεία αναμασά συνεχώς η Νέα Περιφερειακή Αρχή Πελοποννήσου και με ενέργειές της ζημιώνει την τουριστική Πελοπόννησο συνεχώς.
Απέχουμε 2 χρόνια αναιτιολόγητα από όλα τα μεγάλα διεθνή γεγονότα, επενδύουμε σε προγραμματικές με ιδιωτικές επιχειρήσεις…!!! πρωτοφανές αυτό και με βαρύγδουπους τίτλους αναφερόμαστε σε ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού, όπως ο αλιευτικός, ο οποίος χάρη στην επιμονή ενός ιδιώτη προσπαθεί στοιχειωδώς να σταθεί σαν επιχειρηματική δραστηριότητα, ενώ ως γνωστόν οι μεγάλες αγκυλώσεις του Νόμου κάνουν ανέφικτη την επέκταση, διάδοση και ικανότητά του να φέρει επισκέπτες που είναι το ζητούμενο, ευρισκόμενη ακόμη στα σπάργανα.
Μετά έχουμε το… γαμήλιο τουρισμό. Αναμένουμε με ενδιαφέρον να πληροφορηθούμε τις προπαρασκευαστικές ενέργειες που έχουν γίνει, αλλά και τους ιδιώτες επενδυτές με τους οποίους συνομιλεί η Περιφερειακή Αρχή σχετικά με τον γαμήλιο τουρισμό.
Όσον αφορά τις δραστηριότητες στη φύση και τις εμπειρίες, προτρέπω να μελετηθεί καλά ο στρατηγικός σχεδιασμός της προηγούμενης Περιφ. Αρχής και οι στοχευμένες δράσεις της, για να μην γίνονται τόσα μεγάλα λάθη σε όσα σχεδιάζονται και ακριβοπληρώνονται .
Τώρα όσον αφορά… το νέο συκοφαντικό αφήγημα και την εμφανή σύγχυση σχετικά με τα ποσά που αναφέρονται πως ξόδεψε η προηγούμενη Περιφ. Αρχή, τα 9 χρόνια θητείας της για την τουριστική εδραίωση της Πελοποννήσου, επειδή είναι άλλο μεγάλο κεφάλαιο, που απαιτεί λεπτομερείς αναφορές, θα ενημερώσω φυσικά με σαφήνεια τους πολίτες, με άλλη δημοσίευση.
Εκείνο που πρέπει να γνωρίζουν σήμερα οι Πελοποννήσιοι σχετικά με τα έξοδα από 1-9-2019 μέχρι σήμερα για τον τουρισμό, είναι πως «πετάγονται» χρήσιμοι πόροι χωρίς αντίκρυσμα, πως στηρίζονται δράσεις παρωχημένες και πως έχουν διατεθεί… 1.200.000 ευρώ πέρυσι και 1.800.000 ευρώ φέτος χωρίς στοιχειώδη απολογισμό και αντί να επενδύουμε στην καινοτομία, φτιάχνουμε… infokiosk και τουαλέτες !!
Επόμενο είναι ο υπουργός κ. Θεοχάρης κυριολεκτικά να… «τραβάει τα μαλλιά του» με την Πελοπόννησο και όσα τραγελαφικά ακούει για την τουριστική της προώθηση!
Καλαμάτα 2-9-2021
ΑΝΤΩΝΙΑ ΜΠΟΥΖΑ
Περιφερειακή Σύμβουλος Πελοποννήσου
Υπεύθυνη Μεσσηνίας “Νέας Πελοποννήσου”
Πρώην Αντιπεριφερειάρχης Μεσσηνίας