Μετά από ανεξήγητους τακτικισμούς και αδιαφορία για το δημόσιο συμφέρον, ξεκινά η Περιφέρεια Πελοποννήσου, 5 χρόνια μετά την ηλεκτρονική δημοπράτησή του το Μάιο του 2018, ένα κομβικής σημασίας οδικό έργο, τον οδικό άξονα Μηλέα-Παναγία Γιάτρισσα, που σχεδιάστηκε και δημοπρατήθηκε με προϋπολογισμό 3.545. 000 ευρώ από την Περιφερειακή Αρχή Τατούλη και από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων της Περιφέρειας Πελοποννήσου.
Είναι ένα έργο, που σχεδιάστηκε, για να άρει την απομόνωση της ευρύτερης περιοχής της ορεινής Μάνης, να προστατέψει το δάσος της Βασιλικής, ενός μνημείου της φύσης και να ενώσει τη Μεσσηνία και τη Λακωνία δια μέσου του Ταϋγέτου.
Αντί συγνώμης και απολογίας για την καθυστέρηση, είδαμε προεκλογικές αυτοψίες και δηλώσεις πως «Το έργο μπαίνει, μετά από πολλά χρόνια, σε φάση υλοποίησης».
Υπόψη πως πρόκειται για ένα ιδιαίτερα δύσκολο εγχείρημα, όπου εμπλέκονται πολλές Υπηρεσίες και οι Μ.Π.Ε, ήσαν απόλυτα απαιτητικές και δύσκολες να υλοποιηθούν, αφού αφορούν δασικά και περιβαλλοντικά θέματα, τα οποία επιλύσαμε, ενώ δυσκολία προσέθεσε και η καθυστέρηση της έγκρισης για μεγάλο χρονικό διάστημα του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
Το ότι στην περιοχή παρέμβασης, υπάρχει το Δάσος της Βασιλικής, δηλαδή μία προστατευόμενη φυσική περιοχή σύμφωνα με την Ελληνική Νομοθεσία και με φυσικά χαρακτηριστικά μεγάλης οικολογικής αξίας, εντείνει τις δυσκολίες.
Το έργο που ήταν μελετητικά ώριμο, με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και ηλεκτρονικά δημοπρατημένο το 2018 με έκπτωση 57.75 % (δυνατό να εκτελεστεί με την έκπτωση αυτή, σύμφωνα με τα τότε οικονομικά δεδομένα), παρέμεινε ανεξήγητα επί 3 χρόνια στο συρτάρι του κ. Νίκα και προεκλογικά βγήκε εκ νέου στην επιφάνεια.
Δυστυχώς για την Πελοπόννησο, όσα έχουν συμβεί τα 4 τελευταία έτη απογοητεύουν και ανησυχούν για όσα έχασε ο τόπος από μία τέτοια διοίκηση.
Η αδιαφάνεια σήμερα κυριαρχεί, κανένα μεγάλο έργο στη Μεσσηνία δεν έχει καν σχεδιαστεί από την Περιφερειακή Αρχή του κ. Νίκα, ενώ τα μεγάλα έργα που βρήκαν μελετητικά έτοιμα, με χρηματοδότηση και αναδόχους καρκινοβατούν, στη μαυρογιαλούρειο λογική που ακολουθείται:
ΣΔΙΤ αποριμμάτων, Μεσσήνη – Λάμπαινα, Φιλιατρά-Γαργαλιάνοι, Αντιδιαβρωτική προστασία Αίπειας, αρδευτικό Τρικόρφου, δίκτυα Φιλιατρινού φράγματος, αλιευτικό καταφύγιο Μαράθου, αποκατάσταση χωματερών κ.α. πολλά καθυστερούν και λιμνάζουν.
Η διοίκηση όμως έχει συνέχεια και πρέπει πάντα στις ενέργειες όλων μας, να υπερισχύει μόνο το συμφέρον του τόπου και όχι τα προσωπικά αδιέξοδα των αδύναμων προσωπικοτήτων.
Τέτοιες μαυρογιαλούρειες τακτικές προσβάλουν τον πυρήνα του Περιφερειακού θεσμού και δεν προσφέρουν καμία θετική Υπηρεσία στην Πελοπόννησο.
Αντωνία Μπούζα
Αντιπρόεδρος ΠΕ.ΣΥ.Π.
Υπεύθυνη Μεσσηνίας Νέας Πελοποννήσου