«Πρόσκληση στους ιθύνοντες του Υπερταμείου και της Υ.Π.Α. να επισκεφθούν την περιοχή μας και να εξετάσουν επί τόπου τη δυνατότητα παρεμβάσεων και βελτίωσης των υφισταμένων εγκαταστάσεων του “διεθνούς” αερολιμένα Καλαμάτας, προβαίνοντας σε άμεσες ενέργειες παράλληλα με την πορεία της ιδιωτικοποίησης» απευθύνει η Ένωση Ξενοδόχων Μεσσηνίας, με ανακοίνωσή της.
Επίσης, ζητά «την παρέμβαση εκ μέρους του νέου Περιφερειάρχη κ. Δημήτρη Πτωχού και του Δημάρχου Καλαμάτας κ. Αθανασίου Βασιλόπουλου, έτσι ώστε να υπάρξει έστω η στοιχειώδης βελτίωση των κτιριακών εγκαταστάσεων για να αποφευχθεί η δυσφήμιση της τουριστικής περιόδου που διανύουμε…».
Ειδικότερα, η ανακοίνωση αναφέρει τα εξής:
«Η υστέρηση στην τουριστική ανάπτυξη της Μεσσηνίας τα τελευταία χρόνια εξακολουθεί να έχει ως βασικό αίτιο το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, ο εκσυγχρονισμός του οποίου προχωρά με απίστευτα αργούς ρυθμούς, γεγονός που εξελίσσεται σε παθογένεια για την περιοχή. Τα στοιχεία των αεροπορικών αφίξεων, σε συνδυασμό με τη μείωση της περσινής επιβατικής κίνησης, αλλά και τις αντίστοιχες προοπτικές για το τρέχον έτος, αποτελούν αδιάψευστο μάρτυρα ότι το πρόβλημα εντοπίζεται στην έλλειψη αναβάθμισης του βασικού σταθμού εισόδου ολόκληρης της Πελοποννήσου.
Είναι αξιοσημείωτο ότι, ενώ στο σύνολο των υπολοίπων αεροδρομίων της χώρας παρατηρήθηκε αύξηση των αφίξεων, στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας σημειώθηκε μείωση κατά 15,5%. Από τα πρόδρομα στοιχεία που προκύπτουν για την τρέχουσα τουριστική χρονιά, τα μηνύματα δεν είναι καθόλου ενθαρρυντικά καθώς οι θέσεις των διεθνών πτήσεων που έχουν προγραμματιστεί για το πρώτο τρίμηνο του 2024, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό χρονικό διάστημα, είναι μειωμένες, ενώ συνολικά σε όλη την Ελλάδα είναι αυξημένες κατά 14,8%. Ιδιαίτερο προβληματισμό προκαλεί η μείωση των αεροπορικών θέσεων κατά 56,6% από Γερμανία, ενώ μέχρι το 2022 ο μεγαλύτερος αριθμός ταξιδιωτών που έφταναν στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας ήταν Γερμανοί.
Τα στοιχεία είναι εύγλωττα για το πρόβλημα που σαφέστατα εστιάζεται στον ίδιο το σταθμό εισόδου, ο οποίος παραμένει σε κατάσταση που δεν επιτρέπει την αύξηση των πτήσεων λόγω της έλλειψης σύγχρονων εγκαταστάσεων υποδοχής και παραμονής των αεροσκαφών, παρά τις κατ’ επανάληψη υποσχέσεις των αρμοδίων παραγόντων της Πολιτείας. Είναι απορίας άξιο για ποιο λόγο παραβλέπεται μια περιοχή που, ενώ αναγνωρίζεται για τη δυναμική του τουριστικού της προϊόντος, παραμένει υποβαθμισμένη εξ αιτίας των καθυστερήσεων σε βασικά έργα υποδομής. Και όλα αυτά την ίδια στιγμή που ανακοινώνεται με πανηγυρικούς τόνους ότι η συνολική αναβάθμιση αναμένεται από το 2025. Δηλαδή, όπως ανακοινώθηκε, το Φεβρουάριο του 2024 το Υπερταμείο θα αποστείλει τη σύμβαση παραχώρησης στους υποψηφίους, ενώ έως και τον Ιούνιο του 2024 «αναμένεται» η υποβολή προσφορών από τους υποψήφιους. Εντός δε, δύο μηνών, από τις αρχές Ιουλίου, «εκτιμάται» ότι θα προκύψει η επιλογή αναδόχου, ενώ το 1ο τρίμηνο του 2025 επίσης «εκτιμάται» η έναρξη λειτουργίας από τον τελικό ανάδοχο.
Είναι σαφές ότι η προοπτική για ένα καλύτερο τουριστικό μέλλον της περιοχής στηρίζεται στο «αναμένεται» και στο «εκτιμάται», πράγμα που δηλώνει απερίφραστα ότι οι ιθύνοντες και όσοι εμπλέκονται άμεσα ή έμμεσα με το θέμα της τουριστικής ανάπτυξης της Μεσσηνίας και της Πελοποννήσου γενικότερα, δεν διαπνέονται από διάθεση βιασύνης, παρά την καταβαράθρωση που, στο μεταξύ, υφίστανται οι τοπικές οικονομίες.
Θα τολμήσουμε να αναρωτηθούμε, ποιες δυνάμεις κρατούν πίσω το τουριστικό μέλλον της περιοχής μας. Και επειδή επανειλημμένα έχει τεθεί το ζήτημα σε όλες τις βαθμίδες της κυβερνητικής ιεραρχίας, θεωρούμε αδιανόητη την άγνοια του κινδύνου να χαθεί μια ακόμα χρονιά, μετά από μια σειρά προβλημάτων που έχουν συσσωρευτεί στις επιχειρήσεις του κλάδου από την εποχή της ύφεσης και, εν συνεχεία, της πανδημίας.
Πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις του τομέα της φιλοξενίας στη Μεσσηνία δέχονται μεγάλο βάρος σε ότι αφορά τη λειτουργική τους επιβίωση. Και ενώ κάνουν υπέρογκο αγώνα να επιβιώσουν, επενδύουν στο δικό τους εκσυγχρονισμό για να ανταποκριθούν στη ζήτηση, χωρίς αυτό να μεταφράζεται σε κέρδη εξαιτίας των μειωμένων αφίξεων τουριστών λόγω των σοβαρών ελλείψεων της πύλης εισόδου. Καιρός είναι λοιπόν, οι γραφειοκρατικές καθυστερήσεις και οι σκοπιμότητες να πάψουν να αποτελούν ανάχωμα στην επιχειρηματική βιωσιμότητα και την εξ αυτής ενίσχυση των εσόδων των τοπικών οικονομιών, από τα οποία ωφελείται και η εθνική οικονομία.
Για όλα τα παραπάνω απευθύνουμε πρόσκληση στους ιθύνοντες του Υπερταμείου και της Υ.Π.Α. να επισκεφθούν την περιοχή μας και να εξετάσουν επί τόπου τη δυνατότητα παρεμβάσεων και βελτίωσης των υφισταμένων εγκαταστάσεων του «διεθνούς» αερολιμένα Καλαμάτας, προβαίνοντας σε άμεσες ενέργειες παράλληλα με την πορεία της ιδιωτικοποίησης. Επίσης, ζητάμε την παρέμβαση εκ μέρους του νέου Περιφερειάρχη κ. Δημήτρη Πτωχού και του Δημάρχου Καλαμάτας κ. Αθανασίου Βασιλόπουλου, οι οποίοι έχουν άμεση γνώση του προβλήματος, έτσι ώστε να υπάρξει έστω η στοιχειώδης βελτίωση των κτιριακών εγκαταστάσεων για να αποφευχθεί η δυσφήμιση της τουριστικής περιόδου που διανύουμε ενόψει των πρώτων αφίξεων των τουριστών που θα επισκεφθούν την περιοχή μας.
Για την Ένωση Ξενοδόχων Μεσσηνίας
Ο Πρόεδρος
Δημήτριος Καραλής».