Τη θέση των «Φίλων της Βέργας» Πρωτοβουλία Κατοίκων Βέργας – Καλαμάτας για την Οικολογία – το Περιβάλλον και τον Πολιτισμό, υπέρ του να αναγνωριστεί η Παλαιά Κοινοτική Οδός Σέλιτσας (καλντερίμι – ημιονική οδός) ως προϋφιστάμενη του 1923, στηρίζει ο Σύλλογος «ΣΥΜΜΕΤΕΧΩ».
Η σχετική ανακοίνωση εκδόθηκε ενόψει της νέας Γνωμοδότησης του Συμβουλίου Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων (ΣΥΠΟΘΑ)-ΠΕ Μεσσηνίας.
Η σχετική ανακοίνωση του Δ.Σ. του Συλλόγου “ΣΥΜΜΕΤΕΧΩ” Πρωτοβουλία Προοδευτικών Πολιτών Καλαμάτας, έχει ως εξής:
«Το Δ.Σ του Συλλόγου “ΣΥΜΜΕΤΕΧΩ”, με αφορμή την αναμενόμενη γνωμοδότηση του Συμβουλίου Πολεοδομικών Θεμάτων της Περιφερειακής Ενότητας Μεσσηνίας για την παλαιά κοινοτική οδό (καλντερίμι – ημιονική οδός) ως προϋφιστάμενη του 1923, στηρίζει την θέση του Συλλόγου Φίλων της Βέργας.
Λαμβάνοντας υπόψιν τα τεκμηριωμένα στοιχεία που έχουμε στη διάθεσή μας επισημαίνουμε τα κάτωθι:
- Πρόκειται για μια ενιαία διαδρομή από την Κάτω Βέργα έως την Άνω Βέργα και από εκεί μέχρι τον Άγιο Γεώργιο στο Καλάθι που συνέδεε και συνδέει τους οικισμούς με την παραλία. Είναι αρχαίο Καλντερίμι με γεωγραφική – ιστορική – πολιτιστική και λειτουργική συνέχεια. Κατασκευάστηκε μετά την ίδρυση του οικισμού της Σέλιτσας (περί το 800 μ.Χ.)
- Σύμφωνα με αποφάσεις του Υπουργείου Πολιτισμού έχει χαρακτηριστεί ως νεότερο Μνημείο Πολιτιστικής Κληρονομιάς. Το σωζόμενο σήμερα λιθόστρωτο και οι πλαϊνές ξερολιθιές θεωρούνται μεταγενέστερα του 1830 και προγενέστερα του 1915 τουλάχιστον.
- Η όλη διαδρομή αυτής της παλαιάς Ημιονικής Οδού διακρίνεται σε αεροφωτογραφίες, τοπογραφικά και ιστορικούς χάρτες της Γεωγραφικής Υπηρεσίας Στρατού επί σειρά ετών.
- Οι χρονολογικές εκτιμήσεις επιβεβαιώθηκαν σε Απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας.
- Οι αποφάσεις αναγνώρισης οδών ως προϋφιστάμενων του 1923 σε περιοχές εκτός σχεδίου – εκτός οικισμού, μπορούν να συνδυάζονται πλέον με περιορισμούς ή και με πλήρη απαγόρευση δόμησης σε παρόδιες ιδιοκτησίες στα εκδιδόμενα Προεδρικά Διατάγματα, ώστε να αποφεύγεται ανεπιθύμητη μετατροπή της αγροτικής γης σε οικιστική, ενώ ταυτόχρονα κατοχυρώνεται η κοινοχρησία και η δημόσια κυριότητα των παλαιών δρόμων και αποφεύγονται αυθαίρετες φθορές – μπαζώματα – καταπατήσεις και ιδιωτικές διεκδικήσεις».