Την αμφιβολία της ως προς το «κατά πόσο θα συμπεριληφθούν τα μεγάλα έργα του νομού μας» στο πρόγραμμα χρηματοδότησης «του εθνικού ταμείου ανάκαμψης και ανθεκτικότητας ύψους πάνω από 32 δις €» διατυπώνει σε ανακοίνωσή της η Επιτροπή Υποδομών και Περιβάλλοντος της Ν.Ε. ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Μεσσηνίας, καθώς, όπως αναφέρει σε αυτήν, «στο σχέδιο που παρουσιάστηκε από την ελληνική Κυβέρνηση δεν υπάρχει συγκεκριμένη εξειδίκευση για τα έργα, τόσο θεματικά όσο και χωροταξικά».
Ζητεί δε να ενημερωθεί «από τους εξαφανισμένους αρμόδιους υπουργούς να απαντήσουν στους πολίτες του νομού τι γίνεται με τα έργα: Για το υπόλοιπο της Ολυμπίας Οδού από τον Πύργο έως της Τσακώνα, για τον οδικό άξονα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, για το Αεροδρόμιο Καλαμάτας, για το Φιλιατρινό Φράγμα και το έργο ύδρευσης της ευρύτερης περιοχής Καλαμάτας».
Ειδικότερα, η ανακοίνωση της Επιτροπής Υποδομών και Περιβάλλοντος της Ν.Ε. ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Μεσσηνίας, έχει ως εξής:
«Γνωρίζουμε ότι οι αναπτυξιακές ανάγκες στην χώρα μας και ειδικά στο νομό μας, είναι μεγάλες και πρέπει επιτακτικά να καλυφθούν από τα τρέχοντα χρηματοδοτικά προγράμματα. Το εθνικό ταμείο ανάκαμψης και ανθεκτικότητας ύψους πάνω από 32 δις περιλαμβάνει 170 έργα με χρονικό ορίζοντα τουλάχιστον μέχρι το 2026. Στο σχέδιο που παρουσιάστηκε από την ελληνική Κυβέρνηση δεν υπάρχει συγκεκριμένη εξειδίκευση για τα έργα, τόσο θεματικά όσο και χωροταξικά. Δημιουργείται λοιπόν αμφιβολία, κατά πόσο θα συμπεριληφθούν τα μεγάλα έργα του νομού μας και κατά πόσο θα αποφύγουμε τη γνωστή πρακτική της ΝΔ για τετελεσμένες αποφάσεις που θα προκύπτουν έπειτα από «κλειστές» συσκέψεις.
Επί των ημερών της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, παρά τις δυσμενείς συνθήκες της ασφυκτικής επιτήρησης των θεσμών, προχωρήσαμε στη συγκρότηση μιας ολοκληρωμένης πρότασης για την αναπτυξιακή στρατηγική της χώρας μετά από διαβούλευση με τις τοπικές κοινωνίες. Διοργανώσαμε 14 περιφερειακά Συνέδρια, αλλά και σε συνεχή διάλογο με τους αρμόδιους φορείς διαμορφώσαμε ένα πρόγραμμα, που αγκαλιάστηκε από όλους. Σε συνέχεια αυτού διασφαλίσαμε τους χρηματοδοτικούς πόρους και προχωρήσαμε στην υλοποίηση των βασικών έργων.
Επί των ημερών της κυβέρνησης της ΝΔ δεν υπάρχει κατατεθειμένο σχέδιο και πρόγραμμα, ενώ ακούγονται διάφορες αόριστες δεσμεύσεις, στη λογική «κατόπιν δικών μου ενεργειών».
Ζητάμε από τους εξαφανισμένους αρμόδιους υπουργούς να απαντήσουν στους πολίτες του νομού τι γίνεται με τα παρακάτω έργα:
- Υπόλοιπο Ολυμπίας Οδού από τον Πύργο έως της Τσακώνα: αγνοείται εντελώς από τις κυβερνητικές δεσμεύσεις, ενώ αποτελεί τη σύνδεση του νομού μας με τη Δυτική Ελλάδα, αλλά και τους 2 αυτοκινητόδρομους μεταξύ τους
- Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη: μέσα στη μεγάλη καθυστέρηση που παρουσιάζει δεν υπάρχει σαφής δέσμευση για τη συνολική χρηματοδότηση και το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης όλου του έργου. Ακόμα και για το τμήμα Καλαμάτα- Ριζόμυλος, για το οποίο είχαμε διασφαλίσει επί ΣΥΡΙΖΑ τη χρηματοδότησή του, δεν έχει υπάρξει κάποια πρόοδος
- Αεροδρόμιο Καλαμάτας: χωρίς σαφές χρονοδιάγραμμα για όλες τις απαραίτητες δράσεις (αναβάθμιση, επέκταση, απαλλοτριώσεις, χρηματοδότηση, αδειοδοτήσεις) έχει αφεθεί στην ελπίδα ανταπόκρισης μόνο του ιδιωτικού τομέα
- Φιλιατρινό Φράγμα: μετά την παράλογη ολοκλήρωσή του χωρίς την υλοποίηση των κατάντι αρδευτικών δικτύων κινδυνεύει να γίνει «το γεφύρι της Άρτας» με συνεχή φθορά και αμφισβήτηση μέσα στο χρόνο.
- Ύδρευσης ευρύτερης περιοχής Καλαμάτας: εξασφαλίσαμε επί Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ τη χρηματοδότηση και καθυστερεί η έναρξη της ολοκλήρωσης του έργου.
Επειδή έχει περάσει πολύτιμος χρόνος για τα παραπάνω έργα, καλούμε τους φορείς του νομού μας και κυρίως την αυτοδιοίκηση σε επαγρύπνηση. Η Κυβέρνηση, σε συνεργασία με τους αυτοδιοικητικούς φορείς, οφείλει να προχωρήσει άμεσα σε συγκεκριμένες δεσμεύσεις για τα παραπάνω έργα, αλλά και να παρουσιάσει το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης τους. Δεν θα δεχτούμε αόριστες υποσχέσεις και τετελεσμένα γεγονότα που θα οδηγούν στην ματαίωση των έργων και στην περαιτέρω υποβάθμιση του νομού μας.
Η ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΤΗΣ Ν.Ε. ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ».