«Για την αποκατάσταση των ζημιών από τις πλημμύρες του 2019 στην περιοχή της Αλαγονίας του Δήμου Καλαμάτας» κατέθεσαν ερώτηση στη Βουλή προς τους Υπουργούς Περιβάλλοντος & Ενέργειας, Θόδωρο Σκυλακάκη, Εσωτερικών Νίκη Κεραμέως και Υποδομών & Μεταφορών Χρήστο Σταϊκούρα, οι Βουλευτές του ΚΚΕ Νίκος Καραθανασόπουλος, Νίκος Έξαρχος και Νίκος Παπαναστάσης, στην οποία αναφέρουν τα εξής:
«Τον Ιανουάριο 2019 λόγω της εκτεταμένης έλλειψης έργων πρόληψης για αντιμετώπιση καταστροφών από φυσικά φαινόμενα, εκδηλώθηκαν εκτεταμένες κατολισθήσεις και προκλήθηκαν ζημιές σε δρόμους και ιδιοκτησίες στον Ταΰγετο. Η κατάσταση επιδεινώθηκε το 2021 όπου έγιναν νέες κατολισθήσεις.
Έχει μείνει όμως “νεκρό γράμμα” η ανακήρυξη της περιοχής της Αλαγονίας σε κατάσταση “έκτακτης ανάγκης”, αλλά και η δήθεν “εξασφάλιση” κονδυλίων για την αποκατάσταση των ζημιών. Τελικά τα έργα έχουν μείνει στη μέση αυξάνοντας τους κινδύνους για νέες καταστροφές.
Εκτός όμως από τα απαραίτητα τεχνικά έργα, πολλοί από τους κατοίκους που επλήγησαν οι ιδιοκτησίες τους δεν μπορούν να κάνουν καμία επέμβαση στα σπίτια τους, ενώ δεν έχουν ακόμα λάβει τις αποζημιώσεις που δικαιούνται.
Σα να μην έφτανε αυτό, στις αρχές Ιουνίου του 2023 είχαμε παραπομπή σε δίκη κατοίκων της Αλαγονίας γιατί με τις ετοιμόρροπες ιδιοκτησίες τους έθεταν σε κίνδυνο το υπόλοιπο κοινωνικό σύνολο. Στη δίκη που ακολούθησε, ο Δήμαρχος Καλαμάτας, αφού αναγνώρισε και παραδέχθηκε την καθυστέρηση, παρέπεμψε στις ευθύνες του κεντρικού κράτους. Αφού αναφέρθηκε στις ενέργειες του Δήμου, του ΙΓΜΕ, της ΔΑΕΦΚ υποστήριξε ότι: η ευθύνη για την καθυστέρηση βρίσκεται στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση, που δεν έχει εκδώσει τη διαπιστωτική απόφαση, παρά το ότι από τον Απρίλιο 2022 εστάλη προς έγκριση στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδος και Ιονίων Νήσων η σχετική μελέτη που του είχε ζητηθεί.
Η διαπιστωτική απόφαση από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδος και Ιονίων Νήσων αφορά τη γεωλογική μελέτη καταλληλότητας και καθορίζει ποιες περιοχές της κατολίσθησης είναι κατάλληλες, ποιες περιοχές είναι κατάλληλες υπό προϋποθέσεις και ποιες περιοχές είναι ακατάλληλες για δόμηση. Η καθυστέρηση στην έκδοση της διαπιστωτικής έχει ως αποτέλεσμα οι κάτοικοι να μην μπορούν να ενταχθούν στις αποζημιώσεις που απαιτούνται είτε για κατεδάφιση και μετεγκατάσταση της κατεστραμμένης οικίας τους, είτε για επισκευή, όπως επίσης και για να εκπονηθούν μελέτες και να γίνουν τα απαραίτητα έργα αποκατάστασης.
Είναι φανερό ότι η αποτελεσματικότητα και η ταχύτητα του ψηφιακού κράτους “ζορίζεται” όταν έχει να αντιμετωπίσει τα συμφέροντα του λαού, αντιθέτως “πάει με χίλια”, όταν ενδιαφέρεται να εξυπηρετήσει τα κερδοφόρα συμφέροντα του μεγάλου κεφαλαίου.
Ερωτώνται οι κ. Υπουργοί, ποια μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση έτσι ώστε:
- Να εκδοθεί η διαπιστωτική απόφαση από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδος και Ιονίων Νήσων και να γίνουν όλες οι απαραίτητες ενέργειες για να αποζημιωθούν οι πληγέντες κάτοικοι της Αλαγονίας,
- Να ολοκληρωθούν τα έργα αποκατάστασης και προστασίας του χωριού, που έχουν απομείνει ημιτελή με κίνδυνο για επιδείνωση της κατάστασης».
ΕΡΩΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΣΤΗΝ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
Εξάλλου, με άλλη ερώτησή τους οι Βουλευτές του ΚΚΕ Νίκος Καραθανασόπουλος, Νίκος Έξαρχος και Νίκος Παπαναστάσης, που κατέθεσαν στη Βουλή προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σταϊκούρα, αναφέρονται «στην απαράδεκτη κατάσταση με την καθαριότητα και τις συνθήκες εργασίας των εργολαβικών εργαζομένων στην καθαριότητα του αεροδρομίου Καλαμάτας», η οποία έχει ως εξής:
«Το τελευταίο διάστημα εργαζόμενοι και σωματεία καταγγέλλουν την απαράδεκτη κατάσταση με την καθαριότητα του αεροδρομίου Καλαμάτας και τις απαράδεκτες συνθήκες εργασίας των εργαζομένων στο εργολαβικό συνεργείο που έχει αναλάβει την καθαριότητα.
Η εταιρεία έχει αναλάβει το έργο της καθαριότητας από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας μέσω μειοδοτικού διαγωνισμού και έχει προσλάβει για την φετινή σεζόν μόλις 3 εργαζόμενες για όλες τις βάρδιες. Εργαζόμενες με 4ωρη και 5ωρη απασχόληση που καλούνται να καθαρίσουν φέτος το καλοκαίρι τους χώρους της “πύλης εισόδου” του τουρισμού, της Μεσσηνίας και της Νότιας Πελοποννήσου.
Όπως καταγγέλλουν, μαζί με τους άθλιους μισθούς που στην καλύτερη περίπτωση αγγίζουν τα 410€, η εντατικοποίηση της εργασίας χτυπάει κόκκινο, πράγμα που σε συνδυασμό με τη ανθυγιεινή εργασία και τον καύσωνα, επιβαρύνει σε πολλές περιπτώσεις ακόμα και την ίδια τους την υγεία.
Οι εργαζόμενες καταγγέλλουν ότι μέχρι πέρσι δούλευαν 4 καθαρίστριες σε 7ωρες βάρδιες και ότι είναι αδύνατο να καθαριστούν και να διατηρούνται καθαροί οι χώροι του αεροδρομίου είτε είναι γραφεία, είτε αίθουσες, ή ακόμα οι τουαλέτες που επισκέπτονται εκατοντάδες άνθρωποι καθημερινά. Οι βάρδιες επίσης όπως είναι φυσικό δεν καλύπτουν τις ώρες λειτουργίας του αεροδρομίου.
Δεν είναι άλλωστε τυχαίες οι καθημερινές καταγγελίες από επιβάτες και επισκέπτες του αεροδρομίου για την κατάσταση που επικρατεί με την καθαριότητα και τη συνολική υποβάθμισή του. Χαρακτηριστικό παράδειγμα τις τελευταίες μέρες η κατάσταση με την αποχέτευση του αεροδρομίου που συνεχώς υπερχειλίζει με αποτέλεσμα οι τουαλέτες και χώροι του αεροδρομίου να γεμίζουν ακαθαρσίες, πράγμα που επιβαρύνει περαιτέρω το έργο των καθαριστριών.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός, τι μέτρα θα πάρει:
- Για την άμεση βελτίωση των συνθηκών εργασίας των εργαζομένων και της καθαριότητας του Αεροδρομίου Καλαμάτας, προσλαμβάνοντας όλο το απαραίτητο προσωπικό με πλήρη και σταθερή εργασία ώστε να καλυφθούν πλήρως οι ανάγκες, χωρίς κανένας εργαζόμενος να χάσει την δουλειά του,
- Για να σταματήσει το αίσχος των εργολαβικών εργαζομένων,
- Για να ενταχθούν στα Βαρέα και Aνθυγιεινά Επαγγέλματα».