Ερωτήσεις για την ασφάλεια των δημοτών στην περιφέρεια του Δήμου Καλαμάτας, για τα προβλήματα πρόσβασης των ανθρώπων με αναπηρία σε διαβάσεις, στάσεις, λεωφορεία αλλά και καταστήματα (λόγω της μη εφαρμογής των νόμων και της έλλειψης ελέγχων), για την παραμελημένη τουριστική προβολή της Καλαμάτας και του δήμου, καθώς και για την καθαριότητα στην πόλη, υπέβαλε ο δημοτικός σύμβουλος και υποψήφιος δήμαρχος Καλαμάτας Βασίλης Τζαμουράνης στο Δημοτικό Συμβούλιο.
Ο Β. Τζαμουράνης αναπτύσσοντας τις ερωτήσεις, αναφέρθηκε καταρχάς στο γενικευμένο αίσθημα ανασφάλειας των δημοτών που ζουν στην περιφέρεια του Δήμου Καλαμάτας και οι οποίοι, σε κάθε ευκαιρία, θέτουν επιτακτικά τα θέματα ασφάλειας που τους ταλαιπωρούν. Είπε ότι στο παρελθόν πολλοί υπουργοί έχουν υποσχεθεί αύξηση των περιπολιών – αλλά είναι προφανές ότι δεν αρκούν καν οι τακτικές περιπολίες για τη δημιουργία κλίματος ασφάλειας, το οποίο, μεταξύ άλλων, θα ανέκοπτε και τη χιονοστιβάδα της δημογραφικής συρρίκνωσης.
Για την ασφάλεια των κοινοτήτων ανέφερε ότι απαιτείται και η αξιοποίηση της τεχνολογίας CCTV (Closed Circuit Television – Κλειστό Κύκλωμα Τηλεόρασης) με βιντεοκάμερες. Στη συνέχεια αναφέρθηκε στο «διστακτικό βήμα που έγινε για την αξιοποίηση της τεχνολογίας CCTV με τη δημιουργία Ενιαίου Συντονιστικού Κέντρου Δημοτικής & Ελληνικής Αστυνομίας Δήμου Καλαμάτας»: ένα πείραμα που δεν φαίνεται να απέδωσε καρπούς.
«Η ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΘΕΜΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ»
Όχι βηματάκια και «πειράματα», αλλά άλματα απαιτούνται για να λυθούν τα προβλήματα ασφάλειας, τα οποία μεταξύ άλλων απειλούν τη Δημοκρατία, είπε ο Β. Τζαμουράνης, θυμίζοντας ότι αυτόκλητοι σωτήρες με ολοκληρωτικές αντιλήψεις ψαρεύουν ψήφους από την αγανάκτηση των πολιτών, ενώ φιλοδοξούν να υποκαταστήσουν την Αστυνομία με «τάγματα εφόδου».
Σημείωσε ότι ο ίδιος και ο συνδυασμός του πιστεύουν στην ουσιαστική ενίσχυση της Δημοτικής Αστυνομίας, με κατάλληλη εκπαίδευση αλλά και αυξημένο προσωπικό, ώστε να είναι σε θέση να εκτελέσει το αστυνομικό της έργο – και σε συνεργασία με την ΕΛ.ΑΣ. (από την οποία θα απελευθερωθούν δυνάμεις) να δημιουργηθεί επιτέλους ένα αίσθημα ασφάλειας στις περιοχές που πλήττονται περισσότερο από τη μικροεγκληματικότητα.
Ο Β. Τζαμουράνης με βάση όλα τα παραπάνω απηύθυνε συγκεκριμένες ερωτήσεις στη δημοτική αρχή, όπως:
- Πόσες φορές έχει συνεδριάσει το Συμβούλιο Πρόληψης της Παραβατικότητας Δ. Καλαμάτας, σε τι συμπεράσματα έχει καταλήξει και πόσες/ποιες εισηγήσεις έχει κάνει;
- Τι ακριβώς προτίθεται να πράξει η δημοτική αρχή για να αναχαιτίσει το κύμα ανασφάλειας στην περιφέρεια του Δήμου Καλαμάτας;
- Σκοπεύει να ζητήσει ενίσχυση των αστυνομικών δυνάμεων για να αυξηθούν οι περιπολίες;
- Θα αξιοποιήσει την τεχνολογία CCTV;
- Θα ζητήσει από τις αστυνομικές αρχές την απαρέγκλιτη εφαρμογή του νόμου σε όλα τα επίπεδα, ώστε να μην καλλιεργείται κλίμα ανομίας που εκκολάπτει (και προσφέρει άλλοθι) στη μικροεγκληματικότητα;
- Θα ενισχύσει τη Δημοτική Αστυνομία με προσωπικό και οχήματα, αλλά και με πολιτική στήριξη για την άρτια εκτέλεση των καθηκόντων της;
ΠΑΡΕΜΠΟΔΙΣΗ ΑΜΕΑ ΣΕ ΣΤΑΣΕΙΣ – ΔΙΑΒΑΣΕΙΣ – ΚΤΙΡΙΑ
Ο Β. Τζαμουράνης συνεχίζοντας ανέφερε ότι στην οδό Ναυαρίνου υπάρχουν πολλές διαβάσεις πεζών που χρειάζονται επαναδιαγράμμιση και στις οποίες δεν μπορούν να κινηθούν τα ΑΜΕΑ επειδή δεν υπάρχουν ράμπες εκατέρωθεν. Μάλιστα οι ανάπηροι δεν μπορούν να προσεγγίσουν και σε στάσεις αστικών λεωφορείων, που ενώ διαθέτουν ειδική ράμπα για τα ΑμεΑ δεν τη χρησιμοποιούν. Για το θέμα αυτό υπάρχει και σχετική αίτηση των ΑΜΕΑ εδώ και καιρό, τόνισε και ρώτησε τη δημοτική αρχή τι σκοπεύει να κάνει σχετικά.
Επιπλέον όμως, όπως είπε, οι άνθρωποι με αναπηρία αντιμετωπίζουν πολλά προβλήματα πρόσβασης σε κτίρια και καταστήματα τα οποία δεν τηρούν τους σχετικούς νόμους και προϋποθέσεις, αλλά λειτουργούν επειδή… δεν ελέγχονται από τον Δήμο.
Ο Β. Τζαμουράνης ανέφερε συγκεκριμένα ότι τα άρθρα 26 και 27 του νόμου 4067/2012 καθορίζουν τις υποχρεώσεις των ιδιοκτητών κτιρίων σε ό,τι αφορά την προσβασιμότητα των ΑΜΕΑ. Ακόμα και για τα κτίρια που προϋπήρχαν της 9/4/2012 (νόμος 4067), με χρήση καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος τα οποία υπερβαίνουν τα 100 τ.μ., υπάρχει υποχρέωση για προσβασιμότητα αλλά και για χώρους υγιεινής ΑΜΕΑ.
«Η αρμόδια υπηρεσία του Δήμου, που εκδίδει τις σχετικές άδειες, λαμβάνει άραγε υπόψη την παραπάνω υποχρέωση; Ελέγχει την εφαρμογή των σχετικών διατάξεων; Γιατί υπάρχουν δυστυχώς πολλά τέτοια καταστήματα στο κέντρο και την παραλία, που δεν έχουν συμμορφωθεί και δουλεύουν κανονικά… ενώ η πόλη δυσφημείται από την παρεμπόδιση της κίνησης των ΑΜΕΑ» σημείωσε ο υποψήφιος δήμαρχος.
ΓΡΑΜΜΕΣ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ, ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΠΡΟΒΟΛΗ, ΚΗΠΟΥΠΟΛΗ
Σε άλλες ερωτήσεις που υπέβαλε στη δημοτική αρχή, ο Β. Τζαμουράνης αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων:
- Στην έλλειψη σήμανσης και διάβασης σε 3 στάσεις της Γραμμής 2 από Γιαννιτσάνικα προς «Φιλοξένια» – ενώ είπε ότι διάβαση χρειάζεται και στο «Φιλοξένια» (από πάρκινγκ προς θάλασσα).
- Στη Γραμμή 8 (Μαρία Κάλλας – ΟΣΕ), με το ερώτημα αν τελικά έχει αδειοδοτηθεί ή όχι από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Περιφέρειας, ποια είναι μέχρι τώρα τα συμπεράσματα από τη λειτουργία της στην Ανατολική πόλη και αν ο Δήμος έχει καταβάλει μέρος της επιδότησης.
- Στην επέκταση του Αστικού ως τη ζώνη της Θουρίας του Δήμου Καλαμάτας, σύμφωνα με την ειλημμένη Απόφαση Δ.Σ. – ρωτώντας αν η δημοτική αρχή θα προωθήσει τελικά την Απόφαση στην Περιφέρεια ή όχι.
- Στην ιστοσελίδα Gο Kalamata του Δήμου, που προορίζεται για την τουριστική του προβολή αλλά έχει να ενημερωθεί από τον… περασμένο Ιούλιο – αφού αναφέρεται στο 28ο Φεστιβάλ Χορού ενώ διεξάγεται το 29ο Φεστιβάλ. Αναρωτήθηκε μάλιστα «Τι γίνεται με τα τόσα χρήματα που έχουμε ψηφίσει για την τουριστική προβολή της Καλαμάτας; Ποιος ευθύνεται για αυτή την κατάσταση;».
- Στη μεταγραφή της Πράξης Εφαρμογής του Σχεδίου Κηπούπολης στο Κτηματολόγιο, για την οποίαείπε: «Τον περασμένο Μάρτιο μου είχατε απαντήσει ότι ο δήμος είναι σε συνεννόηση με το Γραφείο Κτηματολογίου και ότι πρόκειται να διαθέσει και νομικό, για την επίσπευση της διαδικασίας. Πρόσφατα διάβασα σε ρεπορτάζ τοπικής εφημερίδας ότι το Κτηματολόγιο δεν έχει καν ασχοληθεί, διότι δεν έχει λάβει το σχετικό φάκελο από το Δήμο. Ρωτώ λοιπόν, τι ακριβώς συμβαίνει; Έχει γίνει η υποβολή των στοιχείων. Πότε επιτέλους θα ολοκληρωθεί η μεταγραφή των ιδιοκτησιών;».
- Στα σκουπίδια που γεμίζουν τις νησίδες και τα παρτέρια του κεντρικού πάρκινγκ, ζητώντας περισσότερα καλαθάκια απορριμμάτων και ρωτώντας σε ποιον ανήκει η καθαριότητα των χώρων αυτών: Στο Δήμο ή στην εταιρεία που λειτουργεί το πάρκινγκ;