Οκτώ ερωτήματα για το υπό δημιουργία Διεθνές Κέντρο Εκπαίδευσης Πιλότων στην Καλαμάτα θέτει με γραπτή δήλωσή του ο επικεφαλής της Δημοτικής Παράταξης Καλαμάτας “Ανοιχτός Δήμος-Ενεργοί Πολίτες” Μανώλης Μάκαρης επισημαίνοντας και τους παράγοντες του ενδεχόμενου επαναλειτουργίας του πεδίου βολής της νήσου Σχίζας και της ανάπτυξης του πολιτικού αεροδρομίου “Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος” και του τουρισμού.
O κ. Μάκαρης σημειώνει στη γραπτή δήλωσή του ότι «το συγκεκριμένο κρίσιμο θέμα θα πρέπει να επανέλθει προς συζήτηση στα δημοτικά συμβούλια των Δήμων Καλαμάτας και Μεσσήνης και να εκφραστούν ξεκάθαρα όλες οι δημοτικές παρατάξεις».
Η δήλωση του ο επικεφαλής της Δημοτικής Παράταξης Καλαμάτας “Ανοιχτός Δήμος-Ενεργοί Πολίτες” Μανώλη Μάκαρη έχει ως εξής:
«Φλέγον παραμένει το ζήτημα του -υπό σύσταση- Διεθνούς Κέντρου Εκπαίδευσης Πιλότων μαχητικών αεροσκαφών στην Καλαμάτα. Ως γνωστόν η δημοτική παράταξη “Ανοιχτός Δήμος- Ενεργοί Πολίτες” είχε τοποθετηθεί αρνητικά προ έτους εκφράζοντας έντονους προβληματισμούς και παράλληλα θέτοντας μια σειρά ερωτημάτων που δεν έχουν ακόμα απαντηθεί:
1. Ποια θα είναι η επιπλέον περιβαλλοντική επιβάρυνση από την αέρια και ηχητική ρύπανση που θα προκληθεί από την αύξηση των εκπαιδευτικών πτήσεων μαχητικών αεροπλάνων;
2. Δεν θα έπρεπε να προβλεφτούν αντισταθμιστικά οφέλη για την τοπική κοινωνία;
3. Ως γνωστόν, η συμβαλλόμενη ιδιωτική εταιρεία θα εξυπηρετήσει πρωτίστως τα δικά της συμφέροντα, εκπαιδεύοντας όσο δυνατόν μεγαλύτερο αριθμό πιλότων άλλων χωρών που αυτονόητα θα χρειάζονται περισσότερες ώρες πτήσεων. Υπάρχουν ασφαλιστικές δικλείδες για περιορισμό των πτήσεων ιδιαίτερα κατά την τουριστική περίοδο, και ποιος ορίζει τη διάρκεια της τουριστικής περιόδου αν όχι η τοπική κοινωνία;
4. Θα ενεργοποιηθεί εκ νέου το καταργημένο πεδίο βολής της νήσου Σχίζας που είχε προκαλέσει σοβαρή ρύπανση στο θαλάσσιο περιβάλλον με βαρέα μέταλλα;
5. Η τοπική κοινωνία και οι φορείς της πόλης θα πρέπει ξεκάθαρα να πάρουν θέση εάν θέλουν ή όχι μια τέτοια επένδυση. Συμβαδίζει μια τέτοια επένδυση με την προοπτική βιώσιμης ανάπτυξης της Μεσσηνίας που στηρίζεται στον τουρισμό και την πρωτογενή παραγωγή;
6. Τι είδους ανάπτυξη επιθυμούμε εφόσον επενδύουμε στην δημιουργία Διεθνούς Κέντρου Εκπαίδευσης Πιλότων μαχητικών αεροσκαφών, το οποίο μάλιστα θα το διαχειρίζεται ξένη ιδιωτική εταιρεία;
7. Το διεθνές αεροδρόμιο Καλαμάτας “Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος”, που παρουσιάζει αξιόλογη ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια, με σημαντική αύξηση των διεθνών πτήσεων, έχει εκτιμηθεί κατά πόσο θα επηρεαστεί από την παράλληλη λειτουργία του κέντρου εκπαίδευσης;
8. Επίσης, με τη λειτουργία ΔΚΕΠ, το αεροδρόμιο εισέρχεται στη γεωπολιτική σκακιέρα με άγνωστες πιθανές συνέπειες. Δεν θα μπορούσε να λειτουργήσει το συγκεκριμένο κέντρο και να ανανεωθεί ο στόλος των εκπαιδευτικών αεροσκαφών από τις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις χωρίς την συνδρομή ξένης ιδιωτικής εταιρείας;
Το συγκεκριμένο κρίσιμο θέμα θα πρέπει να επανέλθει προς συζήτηση στα δημοτικά συμβούλια των Δήμων Καλαμάτας και Μεσσήνης και να εκφραστούν ξεκάθαρα όλες οι δημοτικές παρατάξεις.
11/10/2021
Μανώλης Μάκαρης
Ιατρός καρδιολόγος
ΜSc Τοπικής και Περιφερειακής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης
Επικεφαλής Δημοτικής Παράταξης “Ανοιχτός Δήμος-Ενεργοί Πολίτες”».