Το 7ο Πειραματικό Γυμνάσιο Καλαμάτας πραγματοποίησε εκπαιδευτική επίσκεψη στο Μόναχο στο πλαίσιο αδελφοποίησης με το παλαιότερο σχολείο της συγκεκριμένης πόλης της Γερμανίας, το Wilhemsgymnasium, ένα Γυμνάσιο ανθρωπιστικών σπουδών.
Στην επίσκεψη, που πραγματοποιήθηκε από 15/4 έως 19/4/2024, συμμετείχαν 15 μαθητές της Β΄ και της Γ΄ τάξης του σχολείου, οι οποίοι είχαν φιλοξενήσει τους Γερμανούς μαθητές κατά τη διάρκεια της επίσκεψής τους στην Καλαμάτα. Τους μαθητές συνόδευσαν οι καθηγήτριες Καλλιρρόη Κωνσταντοπούλου και Παυλή Χριστίνα.
Οι Έλληνες μαθητές και οι συνοδοί τους έφτασαν στο αεροδρόμιο του Μονάχου, όπου τους παρέλαβαν οι Γερμανοί μαθητές που θα τους φιλοξενούσαν. Οι Έλληνες μαθητές έφτασαν στο σχολείο με τους Γερμανούς μαθητές και παρακολούθησαν δύο ώρες μάθημα. Στη συνέχεια, τους καλωσόρισε ο διευθυντής του σχολείου, δρ Hotz, ξεναγήθηκαν στους χώρους του σχολείου και τους προσφέρθηκαν κεράσματα. Περιηγήθηκαν στο ιστορικό κέντρο του Μονάχου Επισκέφθηκαν το Ottobrun και ξεναγήθηκαν στο Μουσείο του Όθωνα.
Οι Έλληνες μαθητές έφτασαν στο σχολείο με τους Γερμανούς μαθητές και παρακολουθούσαν για δύο ημέρες δύο ώρες μάθημα στο Γερμανικό σχολείο. Επισκέφθηκαν το Μουσείο της BMW, το Ολυμπιακό Πάρκο του Μονάχου και τον Ολυμπιακό Πύργο, τη Γλυπτοθήκη του Μονάχου, όπου ξεναγήθηκαν από τον Διευθυντή δρ Christian Gliwitzky. Ξεναγήθηκαν στο Alianz Arena, το γήπεδο της Bayern Μονάχου. Το τελευταίο βράδυ, Έλληνες και Γερμανοί μαθητές συμμετείχαν σε ελληνό-βαυαρικό γλέντι που οργανώθηκε από τους βαυαρούς γονείς, που φιλοξενούσαν τα παιδιά του Πειραματικού, στο σχολείο. Κατά την αναχώρηση επιστροφής, Έλληνες και Γερμανοί μαθητές μετέβησαν στο αεροδρόμιο του Μονάχου και αποχαιρετίστηκαν με μεγάλη συγκίνηση.
Οι Έλληνες μαθητές και εκπαιδευτικοί που φιλοξενήθηκαν σε οικογένειες, γνώρισαν τον Γερμανικό τρόπο ζωής, και τη λειτουργία του Γερμανικού εκπαιδευτικού συστήματος, αφού επισκέφθηκαν το Wilhemsgymnasium και παρακολούθησαν μαθήματα στις τάξεις. Ήρθαν σε επαφή με τον Γερμανικό πολιτισμό και τη γερμανική ιστορία μέσα από τις επισκέψεις και τις ξεναγήσεις και συνειδητοποίησαν τους δεσμούς μεταξύ των δύο λαών. Βελτίωσαν τις γλωσσικές τους δεξιότητες στα αγγλικά και στα γερμανικά, ανέλαβαν ευθύνες, αφού οι περισσότεροι για πρώτη φορά ταξίδεψαν στο εξωτερικό, και έμειναν σε άλλες οικογένειες. Δημιούργησαν δεσμούς φιλίας με τους Γερμανούς συνομηλίκους τους και αισθάνθηκαν ότι ανήκουν στη μεγάλη ευρωπαϊκή οικογένεια. Το ταξίδι αυτό προσέφερε ένα τεράστιο παιδαγωγικό και κοινωνικό κέρδος για τα παιδιά!