Επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή, προς την Υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως, κατέθεσε ο Βουλευτής Μεσσηνίας και Τομεάρχης Ανάπτυξης του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Αλέξης Χαρίτσης με αφορμή την συρρίκνωση σχολικών μονάδων και την μείωση τμημάτων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση της Μεσσηνίας. Υπενθυμίζεται ότι ο κ. Χαρίτσης είχε καταθέσει κοινοβουλευτική ερώτηση για το ίδιο θέμα στις 25/8/2021, στην οποία ουδέποτε απάντησε το Υπουργείο Παιδείας.
Όπως τονίζει στην επίκαιρη ερώτησή του προς την Υπουργό Παιδείας ο Αλ. Χαρίτσης, η επιλογή της ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ να προχωρήσει σε συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων σε όλη την χώρα, έχει δημιουργήσει μεγάλη αναστάτωση στην εκπαιδευτική κοινότητα και σφοδρές αντιδράσεις. Μεγάλη αναστάτωση και έντονες αντιδράσεις έχουν προκληθεί και στην Μεσσηνία, όπου με το πρόσχημα της «λειτουργικότητας» υποβιβάζονται και συρρικνώνονται σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στο Διαβολίτσι, στη Χώρα, στην Κορώνη, στον Κάμπο, στο Δώριο, στη Μερόπη και στην Φοινικούντα.
«H δημιουργία μεγαλύτερων εκπαιδευτικών τμημάτων, εν μέσω της νέας έξαρσης της πανδημίας, συνιστά ιδιαίτερα επικίνδυνη πρακτική εφ’ όσον θα δημιουργήσει συνθήκες συνωστισμού μαθητών και εκπαιδευτικών με αποτέλεσμα την διασπορά της νόσου», σημειώνεται στην ερώτηση του κ. Χαρίτση, στην οποία προστίθεται: «Οι σχολικές μονάδες της Κορώνης και του Διαβολιτσίου αφορούν πυρόπληκτες περιοχές, που δοκιμάστηκαν από τις πρόσφατες καταστρεπτικές πυρκαγιές και επιβάλλεται η συνέχιση της λειτουργίας τους, καθ’ υπέρβαση όλων των προβλέψεων που αφορούν τον ελάχιστο αριθμό μαθητών».
Ο Αλ. Χαρίτσης καλεί την Υπουργό Παιδείας να απαντήσει:
«Προτίθεστε να επανεξετάσετε την απόφασή σας για κλείσιμο τμημάτων και συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων; Θα ζητήσετε από τις αρμόδιες εκπαιδευτικές αρχές να μην προχωρήσουν στη λειτουργική υποβάθμιση των σχολικών μονάδων στις πυρόπληκτες περιοχές;».
- Δείτε εδώ το πλήρες κείμενο της ερώτησης:
Σχολιάζοντας την ερώτηση το Πολιτικό Γραφείο του κ. Χαρίτση σημειώνει: «Η απόφαση αυτή της θέσπισης ελαχίστου αριθμού μαθητών, που πάρθηκε ώστε να μειωθούν οι προσλήψεις εκπαιδευτικών, δημιουργεί όρους διαφοροποίησης του εκπαιδευτικού έργου μεταξύ των σχολικών μονάδων χωρίζοντας τους μαθητές σε “αρίστους” που φοιτούν σε πρότυπα σχολεία και πληβείους της περιφέρειας, όπου με την μέθοδο της συνδιδασκαλίας και τους κύκλους μαθημάτων αναγκάζουν τους μαθητές να μεταπηδούν από τάξη σε τάξη, δημιουργώντας απώλειες διδακτικών ωρών σε κρίσιμα μαθήματα».