Ενημέρωση για το πρόσφατο περιστατικό ρύπανσης της θάλασσας, που προκλήθηκε κατά την μετάγγιση πετρελαίου μεταξύ δεξαμενοπλοίων, στον Μεσσηνιακό Κόλπο είχε ο επικεφαλής του “Ανοιχτού Δήμου” Μανώλης Μάκαρης από τον Λιμενάρχη κ. Γιαννουλάτο, τον οποίο επισκέφθηκε στο γραφείο του. Επίσης ο κ. Μάκαρης έθεσε στον Λιμενάρχη το “σημαντικό θέμα τίθεται με τα εφτά εγκαταλελειμμένα σκάφη που βρίσκονται στο λιμάνι της Καλαμάτας, τα οποία καταλαμβάνουν θέσεις και επιπλέον ελλοχεύει ο κίνδυνος βύθισης και ρύπανσης”.
Η σχετική ανακοίνωση της παράταξης “Ανοιχτός Δήμος Ενεργοί Πολίτες”, έχει ως εξής:
«Συνάντηση με τον λιμενάρχη Καλαμάτας Νικόλαο Γιαννουλάτο και στελέχη του λιμενικού σώματος, είχε ο επικεφαλής του “Ανοιχτού Δήμου” Μανώλης Μάκαρης, με αφορμή το πρόσφατο περιστατικό ρύπανσης της θάλασσας, που προκλήθηκε κατά την μετάγγιση πετρελαίου μεταξύ δεξαμενοπλοίων, στα διεθνή ύδατα στον Μεσσηνιακό Κόλπο.
Έπειτα από τη διαβεβαίωση του κ. Γιαννουλάτου ότι με τις άμεσες ενέργειες του λιμενικού σώματος η ρύπανση περιορίστηκε και αντιμετωπίστηκε επιτυχώς, ο Μανώλης Μάκαρης, αφού συνεχάρη τον λιμενάρχη για την άμεση ανταπόκριση του λιμεναρχείου, εξέφρασε την ανησυχία του για το ενδεχόμενο σοβαρότερων ατυχημάτων στο μέλλον από αυτή την διαδικασία μετάγγισης πετρελαίου, κάτι το οποίο είχε θέσει στο Δημοτικό Συμβούλιο Καλαμάτας προ 4μήνου.
Θεωρούμε ότι μετά την πρόσφατη ψήφιση της οριοθέτησης της ΑΟΖ με την Ιταλία, την ολοκλήρωση της δρομολογημένης επέκτασης των χωρικών υδάτων στα 12 μίλια στον Μεσσηνιακό κόλπο και την έκδοση των αντίστοιχων προεδρικών διαταγμάτων, θα υπάρξει οριστική λύση του προβλήματος. Μέχρι τότε όμως θα πρέπει να υπάρξει εγρήγορση και επαγρύπνηση έτσι ώστε να αποφευχθεί νέο περιστατικό ρύπανσης.
Επίσης, εξίσου σημαντικό θέμα τίθεται με τα εφτά εγκαταλελειμμένα σκάφη που βρίσκονται στο λιμάνι της Καλαμάτας, τα οποία καταλαμβάνουν θέσεις και επιπλέον ελλοχεύει ο κίνδυνος βύθισης και ρύπανσης. Πρόκειται για ένα σοβαρό πρόβλημα του λιμανιού, και οφείλει το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο να προχωρήσει σε συνεργασία με το Λιμεναρχείο στην επιτάχυνση των διαδικασιών εκποίησης και απομάκρυνσης των συγκεκριμένων σκαφών, γιατί, ως γνωστόν, η ανέλκυση αυτών σε περίπτωση βύθισης είναι κοστοβόρα και περιβαλλοντικά επικίνδυνη.
22/09/2020
“ΑΝΟΙΧΤΟΣ ΔΗΜΟΣ – ΕΝΕΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ”»