Στις 21/05/2021 δημοσιεύτηκε στα τοπικά μέσα μαζικής ενημέρωσης ανακοίνωση της Επιτροπής Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ Μεσσηνίας με τίτλο «Ελάχιστη βάση εισαγωγής: Το θράσος και η υποκρισία περισσεύουν…» προβλέποντας αυτό που ακολούθησε σχετικά με τον αποκλεισμό χιλιάδων μαθητών/μαθητριών από την τριτοβάθμια, αλλά όπως αποκαλύπτεται εκ των υστέρων, και από τη μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευση προς όφελος των ιδιωτικών κολλεγίων και των ιδιωτικών ΙΕΚ.
Χιλιάδες μαθητές και μαθήτριες ήδη βρίσκονται εκτός τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, αφού δεν τους δίνεται η δυνατότητα να υποβάλλουν μηχανογραφικό δελτίο και μάλιστα αυτό το ανακάλυψαν τις τελευταίες ημέρες που μπήκαν στην εφαρμογή του Υπουργείου Παιδείας για να δηλώσουν τις προτιμήσεις τους! Δεκάδες χιλιάδες μαθητές και μαθήτριες δεν μπορούν για ελάχιστα μόρια να επιλέξουν τμήματα που επιθυμούν – τμήματα που βρίσκονται στον τόπο κατοικίας τους – ακόμη και αν αρίστευσαν, ενώ προβλέπεται, ότι οι θέσεις που απομένουν στα τμήματα με χαμηλό συντελεστή δεν θα επαρκούν για να καλύψουν το πλήθος των υποψηφίων που θα επιλέξουν τα τμήματα αυτά. Χαρακτηριστική συνέπεια αυτής της λογικής είναι η περίπτωση των αρχιτεκτονικών σχολών, απ’ όπου άριστοι μαθητές/τριες αποκλείονται ακόμα και για ελάχιστα μόρια, διότι δεν έχουν πιάσει την ελάχιστη βάση εισαγωγής στο σχέδιο (που είναι πια πολύ πιο πάνω από το 10) – μαθήματος που κατήργησε αυτή η κυβέρνηση, όπως και πολλών άλλων «μεταρρυθμίσεων» που φέρνουν σημαντικά προβλήματα στο δωρεάν χαρακτήρα της Δημόσιας Εκπαίδευσης.
Η παραπληροφόρηση ότι στα πανεπιστήμια περνούσαν με βαθμολογία 2 και 3 – δεν έδωσε ποτέ αριθμούς ή ποσοστά επί των εισακτέων η Υπουργός επί του συγκεκριμένου θέματος, αν και της ζητήθηκαν επανειλημμένως – και η σπέκουλα ενάντια στην ποιότητα των δημόσιων πανεπιστημίων αποκαλύπτεται. Αποκαλύπτεται γιατί η πρωτοφανής καθυστέρηση (η μεγαλύτερη όλων των προηγούμενων ετών) στη σύνταξη των μηχανογραφικών δελτίων συνδυάστηκε με την κατάργηση της Συμβουλευτικής και του Επαγγελματικού Προσανατολισμού από τα ΚΕΣΥ (ο θεσμός «άντεξε» δυόμιση χρόνια) και την «επιστροφή» των συναδέλφων στη διάθεση του Υπηρεσιακού Συμβουλίου, ενώ είχαν οργανική θέση στα ΚΕΣΥ! Δηλ. έχει πια εγκαινιαστεί η – με ευκολία και χωρίς ενδοιασμό – κατάργηση οργανικών θέσεων χωρίς καμιά προστασία της οργανικότητας και των δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών.
Την ίδια στιγμή που αποκλείεται ένα τόσο μεγάλο πλήθος υποψηφίων, πολλά πανεπιστημιακά τμήματα θα μείνουν με κενές θέσεις και απειλούνται με μαρασμό και κατάργηση. Ανάμεσα στα τμήματα αυτά είναι και τα τμήματα του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου στην Καλαμάτα και στις άλλες πόλεις και μάλιστα σε δύο από αυτά της Καλαμάτας η μείωση των φοιτητών/τριών προβλέπεται να είναι τόσο μεγάλη που θα επηρεάσει και την κοινωνικο-οικονομική ζωή της Καλαμάτας την επόμενη ακαδημαϊκή χρονιά και θα βάλει στο τραπέζι τη βιωσιμότητά τους.
Εξάλλου, γνωρίζαμε ήδη ότι η ανακοίνωση για 77.415 εισακτέους ήταν ψευδεπίγραφη. Αντιθέτως, τα ιδιωτικά κολλέγια δεν θα έχουν κανένα πρόβλημα να συμπληρώσουν και να επεκτείνουν την πελατεία τους, μοιράζοντας πλέον αφειδώς ισότιμα επαγγελματικά πτυχία, αφού εκεί δεν ισχύει καμία βάση εισαγωγής ή άλλη προϋπόθεση πέραν της οικονομικής. Το ίδιο βέβαια ισχύει και για τα ιδιωτικά ΙΕΚ αφού για παράδειγμα στο Δημόσιο ΙΕΚ Καλαμάτας προς το παρόν θα λειτουργήσει με τέσσερις μόνο νέες ειδικότητες, αυτές που μπορούσαν να δηλωθούν στο παράλληλο μηχανογραφικό για ΙΕΚ, όπως θεσπίστηκε πρόσφατα.
Μετά από δύο εξαιρετικά δύσκολα χρόνια λόγω πανδημίας, μετά από έναν χρόνο τηλεκπαίδευσης κατά τον οποίο παιδιά, γονείς και εκπαιδευτικοί προσπάθησαν να αντεπεξέλθουν, εντελώς αβοήθητοι από το ΥΠΑΙΘ και την κυβέρνηση, μεσούσης της οικονομικής κρίσης και με την ανεργία να κορυφώνεται, η κα. Κεραμέως, με την πολιτική κάλυψη του Πρωθυπουργού, επιβεβαιώνει για άλλη μια φορά τον ρόλο της ως ντίλερ ιδιωτικών συμφερόντων. Ποια μέτρα πήρε το ΥΠΑΙΘ και το ΙΕΠ ώστε να βελτιωθούν οι επιδόσεις και το γνωστικό υπόβαθρο των παιδιών που τώρα κρίνει ως ανάξια; Ποια μέτρα θα πάρει ώστε και οι επόμενες γενιές μαθητών/τριών να λάβουν ποιοτική εκπαίδευση; Μήπως η κατάργηση των καλλιτεχνικών μαθημάτων και του σχεδίου από το λύκειο, η κατάργηση της κοινωνιολογίας, η αυταρχική επαναφορά της διαγωγής, οι ανεδαφικές απαιτήσεις για τηλεδιαγωνίσματα και τα μακιαβελικά νομοθετήματα συνέβαλαν στη βελτίωση της εκπαίδευσης;
Η κα Κεραμέως αυτές τις μέρες στη Βουλή με αυταρχικότητα και υποκρισία δεν απαντά στις ερωτήσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας και δεν δείχνει καμιά διάθεση να παραδεχθεί ότι αυτή η νεοφιλελεύθερη πολιτική δεν έχει ούτε όραμα, ούτε στρατηγικό σχεδιασμό αλλά έχει ως αφετηρία τον αποκλεισμό και την περιθωριοποίηση σημαντικού τμήματος των νέων από τη δημόσια τριτοβάθμια εκπαίδευση χωρίς να λαμβάνονται σε κυβερνητικό επίπεδο τα μορφωτικά και ψυχοκοινωνικά ελλείμματα που επέφερε η πανδημία.
Με βάση τα παραπάνω ρωτάμε καθαρά: Ποιο σχέδιο υπάρχει και ποιο είναι το επόμενο βήμα για τα τμήματα του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου μετά την ανακοίνωση του αριθμού των εισακτέων σε μερικές ημέρες;
Η ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ