Μεταρρυθμίσεις ξεκίνησαν στη χερσαία ζώνη του λιμανιού, στον δυτικό προβλήτα, ώστε αφενός να μην είναι αναγκαία η διέλευση μέσω αυτού, σε όσους επιθυμούν να μεταβούν στον κυματοθραύστη («χιλιόμετρο») και αφετέρου να συνδεθεί το λιμάνι με τη μαρίνα.
Ειδικότερα, τα κιγκλιδώματα που βρίσκονται της λεκάνης του λιμανιού Καλαμάτας, στην οδό Ψαρών, μεταφέρονται 5 μέτρα προς ανατολάς (προς το λιμάνι), προκειμένου να υπάρξει ο απαιτούμενος χώρος διέλευσης προς και από το “χιλιόμετρο”, εκτός της χερσαίας ζώνης του λιμένος.
Παράλληλα, με τις αναγκαίες εργασίες κατεδάφισης του χώρο νοτίως του κτηρίου του ΟΤΕ, ο πεζόδρομος της Ποσειδώνος θα συνδεθεί με το «χιλιόμετρο». Έτσι θα δημιουργηθεί δίαυλος επικοινωνίας μεταξύ λιμανιού και μαρίνας.