Αποκαλυπτικός από την Καλαμάτα ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Συλλόγων ΥΠΑ, Βασίλης Αλεβιζόπουλος, για το “παιχνίδι“ που παίζεται σε βάρος μας από τα γερμανικά συμφέροντα – Οι προτάσεις του για το πώς και με τι κεφάλαια μπορεί να αναπτυχθεί το αεροδρόμιο της Καλαμάτας.
«Λανθασμένη» χαρακτήρισε ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΥΠΑ) Βασίλης Αλεβιζόπουλος την «απόφαση του δημοτικού συμβουλίου το συγκεκριμένο αεροδρόμιο να αναπτυχθεί μέσα από μία διαδικασία ιδιωτών», στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που έδωσε σήμερα (16/10/18) στο Αεροδρόμιο της Καλαμάτας
Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Συλλόγων ΥΠΑ κ. Αλεβιζόπουλος:
- Έκανε λόγο για «εκβιασμούς της γερμανικής Κυβέρνησης και ιδιαίτερα του κ. Σόιμπλε απέναντι σε ελληνικές κυβερνήσεις κι έτσι παραδόθηκαν τα 14 αεροδρόμια θα έλεγα έγινε κατάσχεση των 14 αεροδρομίων από τη Γερμανία»
- Κατήγγειλε, αναφερόμενος στο τέλος εκσυγχρονισμού ανάπτυξης -στο γνωστό ως «σπατόσημο»- ότι «υπάρχει μέριμνα της Ευρωπαϊκής Ένωσης για Ανάπτυξη αυτών των αεροδρομίων, αλλά υπάρχει ληστεία από την άλλη πλευρά της Γερμανίας και των δανειστών απέναντι σε αυτούς τους πόρους»
- Μίλησε για «μεγάλη απάτη της παράδοσης των 14 αεροδρομίων»
- Εξέφρασε τη διαπίστωση του, κρίνοντας από τη μέχρι στιγμής τακτική ως προς τα αεροδρόμια, ότι «οι όροι και διαδικασίες δείχνουν ότι στην Ελλάδα δεν έρχεται κανείς για να βάλει χρήματα αλλά έρχεται για να πάρει».
- Πρότεινε για τα περιφερειακά αεροδρόμια προκειμένου «να μην οδηγηθούν στη χρεοκοπία και στο κλείσιμο […] πρέπει να μένουν στο κράτος, η διαχείριση και λειτουργία να γίνεται από την υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας […] τα περιουσιακά στοιχεία όμως να ανήκουν 50% στην περιφέρεια και 50% στην τοπική αυτοδιοίκηση για να μην οδηγηθούν στο κλείσιμο.
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Όπως είπε ο Πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ «έχουμε ξεκινήσει μία διαδικασία ενημέρωσης σε όλη την Ελλάδα για το θέμα των υπολοίπων 20 αεροδρομίων που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στο ΤΑΙΠΕΔ». Όπως σημείωσε «ξεκινάμε την πρώτη μας περιοδεία από την Καλαμάτα», καθώς όπως εξήγησε «είμαι Μεσσήνης, η καταγωγή μου είναι από το Χατζή, και ως εκ τούτου με ενδιαφέρει η περιοχή μου».
Ο κ. Αλεβιζόπουλος έκανε λόγο για «λανθασμένη η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου το συγκεκριμένο αεροδρόμιο να αναπτυχθεί μέσα από μία διαδικασία ιδιωτών» και εξήγησε το γιατί:
«Τα αεροδρόμια δεν είναι απλά μία πύλη εισόδου, όπως κάποιοι θεωρούν, ή ότι ένα αεροδρόμιο θα φέρει τον τουρισμό. Είναι μία σύνθετη πράξη, μία σύνθετη λογική, που θα πρέπει να συνεργαστεί η τοπική αυτοδιοίκηση και όλοι οι φορείς που ασχολούνται με τον τουρισμό για να μπορέσουν να καταλήξουν εάν πράγματι ένα αεροδρόμιο είναι για μία αεροσυγκοινωνία Αθήνας – Καλαμάτας, ή το συγκεκριμένο αεροδρόμιο τελικά πρέπει να παίξει ένα καθοριστικό ρόλο, να φέρει το Λονδίνο, το Παρίσι, τη Νέα Υόρκη στα πόδια της Καλαμάτας. Αυτή την έννοια έχει ένα αεροδρόμιο και μάλιστα ένα διεθνές αεροδρόμιο, όπως είναι αυτό της Καλαμάτας».
Συνεχίζοντας ο Πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ είπε ότι «διαβάζοντας τα πρακτικά του δημοτικού συμβουλίου, εάν κατάλαβα καλά, κάποιοι θεωρούν ότι δίνοντας στη γερμανική Fraport τα 14 αεροδρόμια, ήρθε η ανάπτυξη. Θα μου επιτρέψετε να σας πω και από το αεροδρόμιο της Αθήνας, αλλά και ιδιαίτερα από το τελευταίο εγχείρημα και μάλιστα τους εκβιασμούς της γερμανικής Κυβέρνησης και ιδιαίτερα του κυρίου Σόιμπλε, απέναντι σε ελληνικές κυβερνήσεις, παραδόθηκαν τα 14 αεροδρόμια, θα έλεγα έγινε κατάσχεση των 14 αεροδρομίων από τη Γερμανία, οι όροι και διαδικασίες δείχνουν ότι στην Ελλάδα δεν έρχεται κανείς για να βάλει χρήματα αλλά έρχεται για να πάρει».
Ο κ. Αλεβιζόπουλος ακολούθως γνωστοποίησε πως «αυτή τη στιγμή υπάρχει ένας ογκωδέστατος φάκελος στον Άρειο Πάγο, στην Εισαγγελία μαύρου χρήματος, μετά από κατάθεση μήνυση της ομοσπονδίας μας, αλλά και από 40 προσωπικότητες, πρώην υπουργούς και βουλευτές, όπου στοιχειοθετούμε τη μεγάλη απάτη της παράδοσης των 14 αεροδρομίων».
50 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ € ΤΟ MASTER PLAN ΤΟΥ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ ΤΗΣ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
«Θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι τη μοναδική ανάπτυξη σε αυτά τα 14 αεροδρόμια είναι 330 εκατομμύρια € για 40 χρόνια, ενώ το Master Plan αεροδρομίου Καλαμάτας που έχει εγκριθεί είναι 50 εκατομμύρια € για τα επόμενα δύο χρόνια, που πρέπει να προχωρήσουμε το γρηγορότερο για να αναπτύξουμε το αεροδρόμιο χωρίς είσοδο ιδιωτών», σημείωσε ο κ. Αλεβιζόπουλος και συνέχισε:
«Η όλη επένδυση της Γερμανίας ήταν ακριβώς 5 εκατ. € για κάθε αεροδρόμιο από τα 14 X 4 χρόνια = 20 εκατομμύρια €. Αυτή είναι η ανάπτυξη. Κάποιοι δεν έχουν καταλάβει, ότι οι Γερμανοί δεν κάνουν ανάπτυξη, αλλά επιδοτούνται από το Ελληνικό Δημόσιο. Θα ήθελα να ξεκαθαρίσω ότι ακόμα ότι από την προκαταβολή του 1,2 δισεκατομμυρίου €, δεν έχει δοθεί ούτε ένα €. Θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι στο 1,2 δισεκατομμύριο €, η τελική αναδρομή, μέσα σε τέσσερα χρόνια, είναι 600 εκατομμύρια, τα οποία υπέγραψε το ελληνικό δημόσιο ως εγγυητής, ακόμα και στην παγκόσμια τράπεζα για να πάρει 1 δισ. €, την υποχρέωση την οποίαν είχε απέναντι στο Ελληνικό Δημόσιο ο ψευδόεπενδυτής.
Ενώ δηλαδή γνωρίζει ο ελληνικός λαός ότι θα πάρει ενάμιση δις από την πώληση των 14 αεροδρομίων, καταλήγει τελικά να είναι εγγυητής για 1 δισ. Και βάσει των ευρωπαϊκών κοινοτήτων χρεωνόμαστε 1 δισ. στον προϋπολογισμό, αντί να εισπράξουμε και συγχρόνως επιδοτούμε τους επενδυτές!
Επίσης από ταμείο Γιούνκερ η Ελλάδα πήρε το 2018 δύο δισεκατομμύρια €, τα οποία είναι για μικρομεσαίες επιχειρήσεις, για επιχειρήσεις εστίασης του τουρισμού και πίεσε η Γερμανία να δοθούν 400 εκατομμύρια € στη Fraport για τις υποχρεώσεις της στην τετραετία.
Να σημειώσουμε ότι υπάρχει μία απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης που αναφέρει ότι αεροδρόμια κάτω των 2 εκατομμυρίων επιβατών κίνηση πρέπει να κλείσουν. Το αεροδρόμιο της Καλαμάτας έφτασε πέρυσι τις 300.000, άρα βάσει της Ευρωπαϊκής Ένωσης πρέπει να κλείσει».
ΤΑ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ ΠΗΓΑΙΝΟΥΝ ΓΙΑ ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Ακόμα ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας είπε:
«Τα συγκεκριμένα αεροδρόμια πηγαίνουν για κλείσιμο. Αν υπάρξει επενδυτής να βάλει λεφτά και να πάρει τη λειτουργία του αεροδρομίου, δεν έχω καμία αντίρρηση. Αν υπάρχει κάποιος ο οποίος θέλει να διαθέσει 50, 60, 70 εκατομμύρια να αναπτύξει την Καλαμάτα και να κάνει μία αποχρέωση μετά από 30 χρόνια, να έρθει να το πάρει. Τα στοιχεία όμως αναδεικνύουν ότι είναι απαγορευτική οποιοδήποτε ιδιωτική επένδυση μέσω δανείων, καθώς τα 50 εκατομμύρια δεν βγαίνουν τα επόμενα 40 χρόνια, γιατί τα έσοδα του συγκεκριμένου αεροδρομίου δεν ξεπερνούν το 1,7 εκατομμύριο €. α πρέπει δε να γνωρίζετε ότι η συντήρηση των αεροδρομίων είναι δαπανηρές».
Ο κ. Αλεβζόπουλος ακολούθως αναφέρθηκε ακολούθως στο τέλος εκσυγχρονισμού ανάπτυξης, το γνωστό “σπατόσημο” λέγοντας: «Επιβλήθηκε στην Ελλάδα το τέλος εκσυγχρονισμού ανάπτυξης, το οποίο φέτος ανέρχεται στα 540 εκατομμύρια € ετησίως. Το ποσό αυτό, κατά την Ευρωπαϊκή Ένωση, είναι κρατικός φόρος και δίνεται για άγονες γραμμές και για αεροδρόμια χαμηλής λειτουργίας και κόστους. Ποιοι ήταν οι εκβιασμοί της Γερμανίας απέναντι στο blog του τουρισμού, τι θέλει να πάρει μέσω των αεροδρομίων η Γερμανία; Τα 540 εκατομμύρια € αυτά ήταν για τις άγονες γραμμές. Κάποιοι είπαν ότι κάναμε οικονομία τα 45 εκατομμύρια των άγονων γραμμών ετησίως να τα κάνουμε 10. Ναι, αλλά τριπλασιάστηκε το εισιτήριο στις άγονες γραμμές. Εξοικονόμησε, δηλαδή, το ελληνικό δημόσιο 35 εκατομμύρια €, αλλά επιβαρύνθηκαν τα ακριτικά νησιά, όπως το Καστελόριζο. Αυτά τα 500 εκατομμύρια με εκβιασμούς της Γερμανίας μοιράστηκαν ως εξής: Γιατί ναι μεν υπάρχει μέριμνα της Ευρωπαϊκής Ένωσης για Ανάπτυξη αυτών των αεροδρομίων αλλά υπάρχει ληστεία από την άλλη πλευρά της Γερμανίας και των δανειστών, απέναντι σε αυτούς τους πόρους. Πήρε λοιπόν, για μία δεκαετία, 300 εκατομμύρια € από τα 500 και τα έδωσε στη Fraport, δηλαδή 300 εκατομμύρια €, επί 10 χρόνια 3 δισεκατομμύρια €.
Εάν δεχτούμε ότι πληρώνει τα πάντα, τις υποχρεώσεις της, για τη Fraport είναι 1,5 δισεκατομμύριο το project το οποίο θα κάνει για 40 χρόνια. Δηλαδή το 1,2 και τα 330 και συγχρόνως κερδίζει μέσα σε μία δεκαετία και 1,4 δις € όφελος μόνο από την επιδότηση. Και παίρνει για 30 χρόνια τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια. Αντιλαμβάνεστε τελικά γιατί κάποιοι στρέφονται στα ΣΔΙΤ. Δεν είναι κακό να μπει ιδιώτης, αλλά υπάρχει δυνατότητα αυτός που θα βάλει τα χρήματα του να τα πάρει πίσω και με ένα όφελος κέρδους; Όχι!
Τα υπόλοιπα από τα 500 εκατομμύρια πήγαν επιδότηση στο “Ελευθέριος Βενιζέλος”. Από την ημέρα κατασκευής του επιδοτείται το “Ελευθέριος Βενιζέλος” με 90 εκατομμύρια ετησίως από το συγκεκριμένο τέλος. Ένα κερδοφόρο αεροδρόμιο δηλαδή που κλείνει με ένα τζίρο 450 εκατομμύρια ετησίως επιδοτείται και με 90 εκατομμύρια €. Κατά παράβαση των κανονισμών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στα 20 χρόνια λειτουργίας του έχει εισπράξει πάνω από 8 δις €, 4 φορές πάνω από το κόστος κατασκευής του».
ΤΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ ΕΙΝΑΙ ΕΘΝΙΚΗΣ ΣΗΜΑΣΙΑΣ ΜΕ ΚΑΘΟΡΙΣΤΙΚΟ ΡΟΛΟ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Συνεχίζοντας ο κ. Αλεβιζόπουλος επισήμανε ότι «τα αεροδρόμια δεν είναι κερδοσκοπικά καταστήματα. Παίζουν ένα κοινωφελές έργο, ένα έργο ενίσχυσης της οικονομίας, του τουρισμού. Τα αεροδρόμια είναι εκείνα που έχουν και εθνική σημασία και παίζουν ένα καθοριστικό ρόλο στην κοινωνία και στην οικονομία. Δεν είναι το μαγαζί του κερδοσκόπου, ο οποίος θα έρθει και θα βάλει τέλος γιατί είναι μονοπώλιο. Το “Ελευθέριος Βενιζέλος” έχει δεσπόζουσα θέση. Κατά την Ευρωπαϊκή Ένωση είναι το μοναδικό αεροδρόμιο που συνδέεται με ολόκληρο τον κόσμο και με την περιφέρεια».
Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΥΠΑ) Βασίλης Αλεβιζόπουλος, επισήμανε ότι «πρέπει να καταλάβουν οι τοπικές κοινωνίες ότι αυτά τα αεροδρόμια θα οδηγηθούν στη χρεοκοπία και στο κλείσιμο.Η σημερινή κυβέρνηση ειδικά για αυτά τα 23 αεροδρόμια, πέρα από τις δηλώσεις του υπουργού Μεταφορών του κυρίου Σπίρτζη υπάρχει ένα σκεπτικό το οποίο έχουμε συζητήσει μαζί του: Ότι ξεκινάει μία διαδικασία ΣΔΙΤ για να αποδείξουμε ότι δεν έχουν τα αεροδρόμια δυνατότητα επιβίωσης. Δηλαδή, δεν θα υπάρξει ιδιώτης που θα μπει μέσα σε αυτό το “παιχνίδι”. Έτσι λοιπόν, εκείνο το οποίο έχουμε συμφωνήσει, κάτι άλλωστε που προβλέπει και η Ευρωπαϊκή Ένωση, είναι ότι τα αεροδρόμια αυτά πρέπει να μένουν στο κράτος, να φύγουν από το ΤΑΙΠΕΔ δηλαδή και να υπαχθούν στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Η πρότασή μας θα δώσει δυνατότητα συμμετοχής της τοπικής κοινωνίας. Ζητάμε αυτό το αεροδρόμιο, όπως και τα υπόλοιπα 23 να γυρίσουν στο κράτος και η διαχείριση και λειτουργία τους να υπαχθεί στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Όμως τα περιουσιακά του στοιχεία να ανήκουν κατά 50% στην Περιφέρεια και 50% στην Τοπική Αυτοδιοίκηση και να μην οδηγηθούν στο κλείσιμο
Άρα χρειάζεται η πολιτική βούληση των κυβερνήσεων αν θα αναπτυχθεί ή όχι το αεροδρόμιο της Καλαμάτας και όχι η μιζέρια “το κράτος δεν έχει χρήμτα”. Σας ανέδειξα ότι χρήματα υπάρχουν και μάλιστα τα χρήματα αυτά κατασπαταλούνται και κατάσχονται από αυτούς που εκβιάζουν».
Στην συνέντευξη παραβρέθηκαν ο Αερολιμανάρχης Δημ. Μανδηλάρης, ο πρ. βουλευτής Θαν. Πετράκος, ο δημοτικός σύμβουλος Μιχ. Αντωνόπουλος και ο γενικός γραμματέας του Εργατικού Κέντρου Καλαμάτας Γιώργος Κανέλλης.