ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ Δ.Σ. ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΔΗΜΟΥ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
Η Ένωση Συλλόγων Γονέων Δήμου Καλαμάτας, με αφορμή την ενημέρωση που είχαν, πως δύο μαθητές του Ειδικού Γυμνασίου (στεγάζεται στο κτήριο του Πολυκλαδικού), επί 7 μήνες από την έναρξη της σχολικής χρονιάς δεν έχουν πάει στο σχολείο τους, εξαιτίας του γεγονότος ότι η περιφέρεια δεν έχει εξασφαλίσει ακόμα μεταφορικό μέσο για αυτούς, εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία ρωτούν “Τι έχουν κάνει οι όλα αυτά τα χρόνια οι περιφερειακές αρχές για να αλλάξουν αυτήν την κατάσταση;”
Ειδικότερα, η ανακοίνωση του Δ.Σ. της Ένωσης Συλλόγων Γονέων Δήμου Καλαμάτας, έχει ως εξής:
“Όλοι οι Έλληνες έχουν δικαίωμα δωρεάν παιδείας, σε όλες τις βαθμίδες της, στα κρατικά εκπαιδευτήρια. Το κράτος ενισχύει τους σπουδαστές που διακρίνονται, καθώς και αυτούς που έχουν ανάγκη από βοήθεια ή ειδική προστασία, ανάλογα με τις ικανότητές τους”.
Το παραπάνω αναγράφεται στην παράγραφος 4 του άρθρου 16 του Συντάγματος.
Τι από τα παραπάνω ισχύει για την περίπτωση δυο μαθητών του ειδικού γυμνασίου – λυκείου του δήμου Καλαμάτας, που εδώ και εφτά μήνες δεν μπορούν να πάνε στο σχολείο τους αφού ακόμα δεν έχει εξασφαλιστεί η μεταφορά τους.
Γιατί οι “άριστοι” των υπουργείων δεν εφαρμόζουν τις συνταγματικές τους υποχρεώσεις. Οι νόμοι τελικά εφαρμόζονται μόνο όταν οι μαθητές μας διεκδικούν τα αυτονόητα, οι εισαγγελείς και οι διευθυντές εκπαίδευσης (ανά την Ελλάδα) στέλνουν την αστυνομία μόνο όταν η νεολαία αγωνίζεται. Δεν θα έπρεπε τώρα που δυο μαθητές χάνουν την χρονιά του (συν την επίδραση στην ψυχολογία τους) και πόσοι ακόμη μπορεί να υπάρχουν, να στείλουν την αστυνομία και τους εισαγγελείς στα γραφεία των “αρίστων”.
Ποια γραφειοκρατία, ποιο θεσμικό πλαίσιο είναι αυτό που μπλοκάρει την περιφερειακή αρχή, που στερεί το δικαίωμα στην μόρφωση. Φυσικά αυτοί και οι από πάνω τους τους, δεν μιλάνε για το δικαίωμα στην μόρφωση, αλλά για την ευκαιρία σαν να πρόκειται για τυχερό παιχνίδι, μιλάνε για άγονα δρομολόγια σαν να πρόκειται για μεταφορά εμπορευμάτων.
Δεν ήξεραν, έκαναν λάθος, φταίει το κακό κράτος (που τόσα χρόνια οι ίδιοι είναι), φταίνε οι κακοί υπάλληλοι (που τόσα χρόνια μόνο με την δική τους προσπάθεια στηρίζεται ότι έχει απομείνει). Κλασικές δικαιολογίες για να κρύψουν την αδιαφορία τους για το δημόσιο σχολείο.
Τι έχουν κάνει οι όλα αυτά τα χρόνια οι περιφερειακές αρχές για να αλλάξουν αυτήν την κατάσταση. Πήγαν στα υπουργεία; Πίεσαν κάποιον υπουργό; Στείλαν έγραφα; Κατάγγειλαν τα υπουργεία και το θεσμικό πλαίσιο; Ζήτησαν την βοήθεια – συμπαράσταση εκπαιδευτικών – μαθητών – γονέων. Τίποτα δεν έκαναν (δεν αφορά βέβαια κάποια μεγάλη επένδυση), για δυο μαθητές πρόκειται από το Βλαχόπουλο και την Στενωσία, σιγά το πράγμα.
Χρόνια τώρα και η Ένωση Γονέων σε τοπικό επίπεδο, όσο και η ΑΣΓΜΕ σε κεντρικό επίπεδο έχουμε επισημάνει τις δυσκολίες στην μεταφορά των μαθητών που δημιουργούνται από τα νομοσχέδια που κατά καιρούς φέρνουν όλες οι κυβερνήσεις (μαθητές ξεκινάνε από τα άγρια ξημερώματα να πάνε στο σχολείο τους, φτάνουν απογεύματα στα σπίτια τους, περπατάνε χιλιόμετρα για σε επικίνδυνος δρόμους για να επιβιβαστούν στα Μ.Μ.Μ., κ.α.), τους έχουμε επισημάνει τα δεκάδες εκατομμύρια που σπαταλούνται σε ιδιωτικά συμφέροντα και τους έχουμε ανάδειξη την αναγκαιότητα της δημιουργία δημόσιου φορέα για την μεταφορά των μαθητών.
– Ντροπή τους!!! για τα παιδία που δεν πάνε σχολείο επειδή δεν μπορούν να μεταφερθούν.
– Ντροπή τους !!! για το στοίβαγμα των μαθητών μας στα Μ.Μ.Μ και στα ταξί (εν μέσω πανδημίας).
– Ντροπή τους !!! για το άνοιξε – κλείσε των σχολείων.
– Ντροπή τους !!! για το γεγονός ότι υπάρχουν τμήματα και με 27 μαθητές.
– Ντροπή τους !!! για τα laptop (της περιφέρειας) και τα tablet (του υπουργείου).
– Ντροπή τους !!! για την κατάσταση της καθαριότητας στα σχολεία.
Καλούμε οποιαδήποτε οικογένεια αντιμετωπίζει παρόμοια προβλήματα να έρχεται σε επικοινωνία με τους συλλόγους γονέων και την ένωση γονέων. Καμία οικογένεια να μην μένει μόνη της, έχει αποδεικτή μόνο όταν συντονιζόμαστε και δρούμε συλλογικά μπορούμε να καταφέρουμε πράγματα.
Καλούμε εδώ και τώρα, από αύριο κιόλας να βρεθεί λύση με οποιονδήποτε τρόπο και να μην αρχίσουν τις δικαιολογίες (το παιδί άργησε να εγγραφή στο σχολείο, κ.α.).
Υ.Γ. τώρα που το υπουργείο Παιδείας ξεκινάει τις διαδικασίες αξιολόγησης, καλό θα ήταν να έστελνε σε γονείς έντυπα που θα μας καλούσε εμάς να αξιολογούσαμε τις επιδόσεις του υπουργείου. Τα αποτελέσματα θα είχαν πολύ ενδιαφέρον.