Πρόθεση της Δημοτικής Αρχής με τις ρυθμίσεις αμφιδρόμησης της οδού Βασιλέως Γεωργίου, από την Αριστομένους έως την Φαρών, είναι να εξοστρακιστούν τα αυτοκίνητα από το κέντρο της πόλης, όπως ομολόγησε άλλωστε ο υπεύθυνος για το κυκλοφοριακό δημοτικός σύμβουλος, Δημήτρης Δημόπουλος, κατά την εισήγηση του σχετικού θέματος στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής του Δήμου Καλαμάτας, σήμερα (27 Οκτωβρίου 2015) το μεσημέρι.
Από την πλευρά του, ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας, Μανώλης Μάκαρης, ο οποίος καταψήφισε την εισήγηση, αφού ανέφερε ότι με τις επικείμενες ρυθμίσεις στη Βασ. Γεωργίου εντείνονται τα προβλήματα αντί να λύνονται, επέκρινε τη Δημοτική Αρχή για μεγάλες δαπάνες σε οδικές παρεμβάσεις -σε συνδυασμό με αυτές της Αρτέμιδος και της Ακρίτα που ξεπερνούν τις 150 χιλ. δραχμές- σε μια δυσχερή οικονομική περίοδο. Επίσης επισήμανε ότι με την επιβολή της ελεγχόμενης στάθμευσης στην περιοχή θα επιβαρύνονται οικονομικά οι περίοικοι.
Τέλος επισήμανε την ανάγκη εκπόνησης ολοκληρωμένης κυκλοφοριακής μελέτης, ζητώντας από τη Δημοτική Αρχή να αποβάλει τη νοοτροπία των αποσπασματικών παρεμβάσεων.
Ο πρόεδρος της Επιτροπής, Αντιδήμαρχος Α. Καραγιάννης, σε παρέμβασή του είπε ότι με την ελεγχόμενη στάθμευση θα απελευθερωθούν θέσεις για τους περίοικους που τώρα καταλαμβάνονταν από συμπολίτες μας που δεν διαμένουν στην περιοχή.
Ο επικεφαλής της μειοψηφίας, Μιχάλης Αντωνόπουλος, ο οποίος ψήφισε λευκό, αφού διατύπωσε την άποψη ότι με τις νέες ρυθμίσεις γίνεται προβληματική η κυκλοφορία, πρότεινε επαρκή σήμανση για τη διευκόλυνση των οδηγών.
Τελικά κατά πλειοψηφία εγκρίθηκε η αμφιδρόμηση της οδού Βασ. Γεωργίου και η επιβολή ελεγχόμενης στάθμευσης σε τμήματα του δρόμου από την Αριστομένους έως την Φαρών.
Οι ρυθμίσεις που εγκρίθηκαν, μεταξύ των οποίων η ελεγχόμενη στάθμευση σε τμήμα της οδού Βασιλέως Γεωργίου δείτε εδώ.
Σχεδιάγραμμα όπου απεικονίζονται οι ρυθμίσεις στην οδό Βασιλέως Γεωργίου από την Αριστομένους μέχρι τη Φαρών, εδώ.
Τις ρυθμίσεις στη συμβολή των οδών Ακρίτα και Βασιλέως Γεωργίου, καθώς και στη συμβολή της Ακρίτα με τη Βασιλίσσης Όλγας δείτε εδώ.
Η πολεοδομική μελέτη της Κηπούπολης
Η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής αποφάσισε να εισηγηθεί στο Δημοτικό Συμβούλιο να προχωρήσει προς ολοκλήρωση η έγκριση πολεοδομικής μελέτης Κηπούπολης με τις προϋφιστάμενες του Ν. 4269/2014 διατάξεις, καθώς αυτό επιτρέπεται από το νέο Νόμο. Μετά τη σχετική απόφαση από το Δημοτικό Συμβούλιο, το σχετικό Προεδρικό Διάταγμα θα εισαχθεί για επεξεργασία στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Στη συνέχεια, το Προεδρικό Διάταγμα – με το οποίο η πολεοδομική μελέτη θα τεθεί σε ισχύ – θα δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και θα ακολουθήσει η έγκριση της πράξης εφαρμογής όσον αφορά στην πολεοδόμηση της Κηπούπολης.
Τραπεζοκαθίσματα σε κοινόχρηστους χώρους
Στην ίδια συνεδρίαση, εγκρίθηκε η συμπλήρωση του άρθρου 5 της υπ΄ αριθμ. 543/2010 Απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου Καλαμάτας «Γενική κανονιστική απόφαση για τη χρήση κοινοχρήστων χώρων», ως εξής:
Άρθρο 5: Γενικές αρχές
Δύναται να διατίθεται σε καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος που λειτουργούν νομίμως σε πεζοδρόμους, χώρος για την ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων πέραν εκείνου που έχει προσδιορισθεί με τη γενική κανονιστική απόφαση για τη χρήση κοινόχρηστου χώρου υπό τις εξής προϋποθέσεις:
Α) Στην απέναντι πλευρά του πεζόδρομου, στην προβολή του καταστήματος ή στην πλευρά που βρίσκεται το κατάστημα και παραπλεύρως αυτού να υπάρχει τυφλό τοιχίο ή ελεύθερος χώρος, τηρουμένων των λοιπών διατάξεων της απόφασης 543/2010.
Β) Ο ενδιαφερόμενος να έχει εκπληρώσει τις οικονομικές υποχρεώσεις του έναντι του Δήμου.
Γ) Η διάθεση του χώρου να γίνεται με απόφαση από την Οικονομική Επιτροπή.