Το διοικείν, απαιτεί κάποια ιδιαίτερα στοιχεία, όπως είναι η αμεροληψία, η διαφάνεια, η δικαιοσύνη, η επάρκεια, η εχεμύθεια και η αντικειμενικότητα, προκειμένου να διατηρείται η ομαλότητα στην εργασία, οι εργαζόμενοι να νοιώθουν δικαιοσύνη και ασφάλεια, αλλά και οι πολίτες πως διαβιούν σε έναν ευνομούμενο τόπο.
Τον ένα χρόνο από την ανάληψη της ευθύνης διοίκησης των Υπηρεσιών της Περιφερειακής Αυτοδίοικησης από τη νέα Περιφερειακή Αρχή Νίκα, βλέπουμε πως επικρατεί αυταρχικότητα και εκλείπουν από τις αποφάσεις της Διοίκησης, τα ανωτέρω απαραίτητα στοιχεία. Αποτέλεσμα; Οι αδικούμενοι υπάλληλοι, αναζητώντας το δίκιο τους προσφεύγουν σωρηδόν σε ανώτερα διοικητικά όργανα όπως στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση , όπου ΔΙΚΑΙΩΝΟΝΤΑΙ, διότι πολλές αποφάσεις του κ. Νίκα, κινούνται απέναντι από τη νομιμότητα και αποπνέουν δυστυχώς, μέχρι και ρεβανσισμό.
Στη νευραλγική Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών της Π.Ε. Μεσσηνίας, τη μοναδική Υπηρεσία η οποία συμβάλει στα έσοδα της Περιφερειακής Ενότητας από την απόδοση έργου της, γίνονται συνεχώς πειραματισμοί, υπάρχει έλλειψη προσωπικού και παρά ταύτα ,δεν ενισχύεται επαρκώς η Υπηρεσία, σε αντίθεση με προσλήψεις συμβούλων κλπ παρατρεχάμενων, που φροντίζουν πρώτιστα το επικοινωνιακό μέρος, που μάλλον έχει σπουδαιότερη σημασία για τη διοίκηση Νίκα, από την εξυπηρέτηση των πολιτών. Στην υπηρεσία αυτή, με εντελώς αντιδεοντολογικό τρόπο και σε αντίθεση με όσα ορίζει το άρθρο 245 του Ν. 3852/2010 , όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 219 του Ν.4555/2018 και το άρθρο 30 του Ν. 3528/2007, έγιναν μετακινήσεις που ελέγχονται για τη νομιμότητά τους και για την υπηρεσιακή δεοντολογία, που δυστυχώς εκλείπει παντελώς από την υπάρχουσα διοίκηση. Η εύρυθμη λειτουργία των υπηρεσιών, με κατατοπισμένους στο ανατιθέμενο αντικείμενο, υπαλλήλους, μάλλον περνάει σε δεύτερη μοίρα για τη διοίκηση Νίκα.
Παράδειγμα κακοδιοίκησης της Περιφερειακής Αρχής και υποψίας περί σκοπιμότητας, είναι εκτός των ανωτέρω και οι εξελίξεις στο Δημόσιο ΚΤΕΟ της Μεσσηνίας, όπου ένα μήνα περίπου, παραμένει κλειστό, λόγω της ετήσιας πιστοποίησης κατά ISO. Πρόκειται όμως για μία συνήθη, ετήσια διαδικασία, που έπρεπε να έχει κινηθεί πριν τη λήξη του πιστοποιητικού πιστοποίησης, προκειμένου να μην βρεθεί το Δημόσιο ΚΤΕΟ, στη δυσάρεστη θέση να αναστείλει πλήρως τη λειτουργία του, χάνοντας την αξιοπιστία του.
Στο σημείο αυτό αναρωτιέμαι για την πολιτική και τις προτεραιότητες και του οικείου Δήμου Μεσσήνης, που δεν δείχνει το απαιτούμενο ενδιαφέρον για την στήριξη της δημόσιας αυτής δομής, που λειτουργεί στην έδρα του Δήμου.
Κατόπιν των ανωτέρω, καλώ τον κ. Νίκα, να μεριμνήσει για την εύρυθμη λειτουργία των Υπηρεσιών της Περιφερειακής Ενότητας Μεσσηνίας και την άμεση εξυπηρέτηση του πολίτη, με σεβασμό όμως στη νομιμότητα, στα δικαιώματα και σε όσα ορίζει με ειδικές διατάξεις η Ελληνική Πολιτεία και αφορούν τους Δημοσίους Υπαλλήλους.
Με γνώμονα το συμφέρον του τόπου και την υπηρέτηση των αναγκών των πολιτών πρέπει να κινούνται οι Αυτοδιοικητικοί θεσμοί, προκειμένου να διαφυλάξουν το κύρος και την αξιοπιστία τους. –
ΑΝΤΩΝΙΑ ΜΠΟΥΖΑ
Περιφερειακή Σύμβουλος Πελοποννήσου
Υπεύθυνη Μεσσηνίας “Νέας Πελοποννήσου”
Πρώην Αντιπεριφεειάρχης Μεσσηνίας