ΛΕΕΙ Η ΠΑΡΑΤΑΞΗ ΤΗΣ ΜΕΙΖΟΝΟΣ ΜΕΙΟΨΗΦΙΑΣ ΣΤΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
Την τακτική που ακολουθεί η παράταξη «Πελοπόννησος Πρώτα» της μείζονος μειοψηφίας στο Περιφερειακό Συμβούλιο εξηγεί με ανακοίνωσή της, στην οποία υπογραμμίζει ότι με η αρνητική ψήφο (όπως για το δρόμο Γαργαλιάνοι – Βάλτα), ή η λευκή (για το Αλιευτικό Καταφύγιο της Μαραθούπολης», δεν έχει να κάνει με την ουσία των έργων, αλλά με την ανευθυνότητα που αντιμετωπίζονται σοβαρά θέματα και με τον τρόπο που έρχονται για συζήτηση στο Περιφερειακό Συμβούλιο.
Η σχετική ανακοίνωση , στην οποία για το μιναγιώτικο φράγμα υποβάλλονται 4 προτάσεις, έχει ως εξής:
«Άλλο ένα σημαντικό έργο για τη Δυτική Μεσσηνία ήρθε στη χθεσινή συνεδρίαση (19/3/2018) του Περιφερειακού Συμβουλίου Πελοποννήσου, ως κατεπείγον, εκτός ημερήσιας διάταξης, πρόχειρα και χωρίς να υπάρχει καν εισήγηση γι’ αυτό. Πρόκειται για το δρόμο Γαργαλιάνοι – Βάλτα.
Η αρνητική ψήφος της παράταξής μας χθες, δεν είχε να κάνει με την ουσία του έργου, το οποίο θεωρούμε σημαντικό και αναγκαίο, αλλά με την ανευθυνότητα που αντιμετωπίζονται σοβαρά θέματα και με τον τρόπο που έρχονται για συζήτηση στο Περιφερειακό Συμβούλιο. Η προχειρότητα αυτή έχει ως συνέπεια σοβαρά προβλήματα διαδικαστικά, θεσμικά και επί της ουσίας στην εξέλιξη των έργων.
Ας δούμε τι έγινε με το Αλιευτικό Καταφύγιο της Μαραθούπολης, το οποίο επίσης είχε έρθει στο Περιφερειακό Συμβούλιο εκτάκτως – εκτός ημερήσιας διάταξης – και χωρίς να μας δοθεί κανένα στοιχείο, γι’ αυτό και τότε είχαμε ψηφίσει λευκό.
Όσο για το ποιος ενδιαφέρεται πραγματικά για την ανάπτυξη του τόπου, γνωριζόμαστε πλέον όλοι καλά και ξέρουμε τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζει ο καθένας τα θέματα.
Μιναγιώτικο φράγμα
Σχετικά με το θέμα «Προμελέτη – Οριστική Μελέτη Φράγματος Μιναγιώτικου και οριστική μελέτη αρδευτικού δικτύου Δ. Πύλου Μεθώνης Ν. Μεσσηνίας»:
Πρόκειται για ένα μεγάλο έργο που αγκαλιάζει όλη τη νότια περιοχή της Μεσσηνίας, σε έκταση 35.000 στρεμμάτων.
Είναι θετικό ότι έρχεται μαζί με τα δίκτυα σε αντίθεση με το Φιλιατρινό Φράγμα. Δυστυχώς έχουμε αρνητική εμπειρία από μεγάλα έργα, που δεκαετίες τώρα δεν έχουν ολοκληρωθεί. Π.χ. το Φιλιατρινό Φράγμα, όπου δεν προβλέφθηκαν τα δίκτυα. Αντίστοιχα προβλήματα υπάρχουν στο Φράγμα του Ασωπού, τον Ταμιευτήρα Τάκα και το έργο του Ανάβαλου.
Το Μιναγιώτικο Φράγμα είναι ένα σημαντικό έργο που ξεπερνά τα 110.000.000 ευρώ, το οποίο για να ξεκινήσει θα πρέπει:
- Να ολοκληρωθούν οι αναγκαίες απαλλοτριώσεις
- Να υπάρξουν πλήρεις μελέτες για όλο το φάσμα του έργου
- Να έχουν εξασφαλιστεί πλήρως οι χρηματοδοτήσεις €
- Να τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα
Είναι επίσης σημαντικό, να ενταχθούν στη λειτουργία των μελετών, που ξεκίνησαν από παλιά, νέες επιστημονικές μέθοδοι, καινοτομία και νέα τεχνολογικά στοιχεία, που θα επιφέρουν οικονομικότερες λύσεις, πιο αποτελεσματικές, με κοινωνικό πρόσημο.
Θεωρούμε δε απαραίτητο να υπάρχει ενιαίος φορέας επίβλεψης και λειτουργίας τέτοιων σημαντικών έργων».