Στις 15 Μαρτίου 2024, το 1ο Γυμνάσιο Καλαμάτας πραγματοποίησε μια διαδικτυακή σύνδεση με τον δρ. Στέφανο Λεοντσίνη, ερευνητή στον τομέα της φυσικής σωματιδίων από το Πανεπιστήμιο της Ζυρίχης στην Ελβετία. Η επικοινωνία αυτή αποτέλεσε μια σημαντική ευκαιρία για τους μαθητές να εξερευνήσουν τον κόσμο της σωματιδιακής φυσικής και να εμπνευστούν από την επιστήμη.
Ο δρ. Λεοντσίνης παρουσίασε ένα συναρπαστικό θέμα: το πείραμα CERN. Μέσα από την παρουσίασή του «το πείραμα του cern: Από πού ερχόμαστε, τι είμαστε, πού πάμε;», οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να εξερευνήσουν τα μυστήρια του σύμπαντος, συζητώντας έννοιες όπως η σκοτεινή ύλη, η σκοτεινή ενέργεια, το μποζόνιο Higgs, τα κουάρκς και τα λεπτόνια. Από την άλλη πλευρά του οθόνης, οι μαθητές των τμημάτων Α1 και Β2 είχαν την ευκαιρία να εξοικειωθούν με τους επιταχυντές, να ανακαλύψουν τις συναρπαστικές προκλήσεις των πειραμάτων στο CERN και να εξερευνήσουν τις πιο σημαντικές έννοιες της σύγχρονης φυσικής.
Οι μαθητές είχαν προετοιμαστεί από την εκπαιδευτικό Βασιλική Κορακά και η όλη εκδήλωση οργανώθηκε από τη διευθύντρια του 1ου Γυμνασίου Καλαμάτας, Μαρία Σταματοπούλου. Η πρωτοβουλία ανήκει σε μητέρα μαθητή του τμήματος Α1 που έφερε σε επαφή το σχολείο με το CERN. Με άψογη συμπεριφορά και ενδιαφέρον, τα παιδιά παρακολούθησαν την καθηλωτική παρουσίαση και συζήτησαν ενεργά τις απορίες τους με τον κ. Λεοντσίνη. Η επικοινωνία αυτή αποτέλεσε μια ευκαιρία για τους μαθητές να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους, να εξερευνήσουν τα μυστήρια του σύμπαντος να αναρωτηθούν «Από πού ερχόμαστε, τι είμαστε, πού πάμε;» και να εμπνευστούν από τον συναρπαστικό κόσμο της επιστήμης.
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του 1ου Γυμνασίου Καλαμάτας, «Η διαδικτυακή αυτή σύνδεση δείχνει τη δέσμευση του 1ου Γυμνασίου Καλαμάτας για την προώθηση της επιστημονικής γνώσης και της εκπαίδευσης των μαθητών του. Εκφράζουμε τις ειλικρινείς μας ευχαριστίες προς τον δρ. Λεοντσίνη για την εμπειρία και τις γνώσεις που μοιράστηκε μαζί μας. Ευελπιστούμε ότι αυτή η συνεργασία θα συνεχιστεί και στο μέλλον, προσφέροντας νέες ευκαιρίες για μάθηση και ανάπτυξη».