Να μη συνεχιστεί το έθιμο του σαϊτοπολέμου αν δεν διασφαλιστεί με κάθε τρόπο η ασφάλεια του θεάματος επανέλαβε ο Αντώνης Κατσάς -συνήγορος των 5 εκ των κατηγορουμένων σαϊτολόγων του μπουλουκιού του «Αγίου Σίδερη», μετά το τέλος της ακροαματικής διαδικασίας και την αναβολή εκδίκασης της υπόθεσης του θανάτου του Κ. Θεοδωρακάκη για την Παρασκευή (3/5/19). Ο κ. Κατσάς εκπροσωπεί τον καπετάνιο του μπουλουκιού που αντιμετωπίζει την κατηγορία της ανθρωποκτονίας εξ αμελείας και ακόμη σαϊτολόγους σε βάρος των οποίων έχει ασκηθεί δίωξη για παράβαση του νόμου περί βεγγαλικών και όπλων.
Ιδιαίτερη αίσθηση προκάλεσε η αποστροφή των δηλώσεων του κ. Κατσά ότι μετά από παρέμβαση της Διοίκησης του Συλλόγου των Σαϊτολόγων στις 6:30 το πρωί της Κυριακής του Πάσχα, επειδή υπήρξε ανησυχία για την εγγύτητα των θεατών στο χώρο των σαϊτομάχων, διευρύνθηκαν τα όρια του πεδίου του δρώμενου και απομακρύνθηκαν για 5-6 μέτρα ακόμα οι θεατές.
Ο Α. Κατσάς σε δηλώσεις που έκανε έξω από τα δικαστήρια είπε ότι και στην επόμενη συνεδρίαση του δικαστηρίου, την Παρασκευή, θα ζητήσει αναβολή της εκδίκασης της υπόθεσης μέχρι την έκδοση του πορίσματος της αστυνομίας από τα βίντεο του σαϊτοπολέμου και το άλλο υλικό που επεξεργάζεται, γιατί όπως σημείωσε, δεν μπορεί να προχωρήσει η διαδικασία και το δικαστήριο να καταλήξει στην ετυμηγορία του αν δεν υπάρξει αυτό το πόρισμα, το οποίο θα “φωτίσει” τα γεγονότα.
Ξεκινώντας τις δηλώσεις του ο κ. Κατσάς ανέφερε πως «όλοι οι κατηγορούμενοι, αλλά τουλάχιστον οι πέντε που εκπροσωπώ εγώ, όπως και ο σύλλογος Σαϊτολόγων του Δήμου Καλαμάτας που λειτουργεί νόμιμα στην πόλη της Καλαμάτας, εκφράζουμε τη βαθύτατη λύπη μας και την ειλικρινή συντριβή μας καθώς από το έθιμο, που, ενώ γίνεται για περισσότερο από 180 χρόνια, είναι η πρώτη φορά που δημιουργείται ένα τέτοιο θλιβερό γεγονός».
Συνεχίζοντας ο κ. Κατσάς ανέφερε ότι το έθιμο αυτό επιχορηγείται από το δήμο. Όπως είπε, το μπαρούτι και τα άλλα υλικά του σαϊτοπολέμου δίνονται με ομόφωνη απόφαση του δημοτικού συμβουλίου. «Υπάρχουν όλα τα παραστατικά που δικαιολογούν την προμήθεια των υλικών που χρησιμοποιούνται για τις σαΐτες. Λέω δηλαδή ότι οι άνθρωποι αυτοί δεν πήραν παράνομα κάποια υλικά και έφτιαξαν σαΐτες. Υπήρξε έγκριση του κονδυλίου από το δήμο ομόφωνη, έτσι γίνεται και όλα τα προηγούμενα χρόνια. Εκείνο που πρέπει να δούμε είναι αν το έθιμο αυτό μπορεί υπό τις δεδομένες συνθήκες να εκτυλίσσεται κάθε χρόνο. Εκεί πρέπει να επικεντρωθούμε όλοι μας».
Ιδιαίτερη σημασία έχει η αποστροφή της δήλωσης του κ. Κατσά ο οποίος ανέφερε ότι με παρέμβαση του συλλόγου των σαϊτολόγων το πρωί της Κυριακής του Πάσχα διευρύνθηκαν τα όρια του πεδίου του δρώμενου και απομακρύνθηκαν 5-6 μέτρα οι θεατές:
«Τα προηγούμενα χρόνια, όπως ξέρετε, ο σαϊτοπόλεμος γινόταν σε μεγάλα στάδια, στα σφαγεία, στο παλιό γήπεδο του μεσσηνιακού, αλλά τα τελευταία πέντε χρόνια για τους λόγους που εκτίμησαν κάποιοι από το δήμο ότι ο σαϊτοπόλεμος πρέπει να γίνεται εκεί (σ.σ. στο πάρκινγκ). Δυστυχώς ο χώρος περιορίστηκε πάρα πολύ. Πιστεύω ότι στην ακροαματική διαδικασία θα αναλυθεί αν υπάρχει συνάφεια μεταξύ αυτής της επιλογής και του ατυχήματος. Αν κάποιοι θα έπρεπε να έχουν λάβει μέτρα ιδιαίτερα, που σημειωτέον με παρέμβαση της διοίκησης του Συλλόγου των Σαϊτολόγων, στις 6:30 το πρωί του συμβάντος, διευρύνθηκαν τα όρια του χώρου που διεξήχθη ο σαϊτοπόλεμος και υπήρξε η υπόσχεση ότι θα διασφαλιστεί με κάθε τρόπο η ασφάλεια του θεάματος.
Όντως μετά την παρέμβαση του Συλλόγου διευρύνθηκαν τα όρια κατά 5-6 μέτρα από εκεί που αρχικά ήταν. Φυσικά, δεν είναι δυνατόν ο κάθε σαϊτολόγος, ούτε να είναι υπεύθυνος για τη λήψη των μέτρων ασφαλείας και φυσικά ούτε για την τήρηση των ληφθέντων μέτρων».
Ακόμα ο κ. Κατσάς είπε ότι «η κατηγορία είναι ανθρωποκτονία εξ αμελείας για τον κ. Μπασακίδη και για τον πελάτη το δικό μου, από τον οποίο, σύμφωνα με την κατηγορία, ξέφυγε η σαΐτα από τον σάκο που είχε. Τώρα τι τελικά θα αποφανθεί το δικαστήριο δεν μπορώ να ξέρω ούτε μπορώ να πω. Δεν υπάρχει κακουργηματική κατηγορία. Να διευκρινίσω αρχικά από δικογραφία της αστυνομίας υπήρχε η κατηγορία για θανατηφόρο σωματική βλάβη».