Σε αποκαθήλωση (όπως ήταν αναμενόμενο) από το προφίλ του στο Facebook την εικόνα με το λογότυπο του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, την οποία αντικατέστησε με τον πίνακα (ελαιογραφία) του νεο-ιμπρεσιονιστή ζωγράφου Τζουζέπε Πελίτσα “Τέταρτη Τάξη”, που απεικονίζει μια μαζική διαδήλωση αγροτών, την εργατική τάξη, προχώρησε σήμερα ο βουλευτής Μεσσηνίας Αλέξης Χαρίτσης, μετά την αποχώρησή του από τον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, με 8 ακόμη βουλευτές. Το έργο αυτό έγινε σύμβολο κοινωνικών αγώνων και αποτελεί σύμβολο κοινωνικών αγώνων σε όλη την Ευρώπη.
Όλο το προηγούμενο διάστημα που στα εσωκομματικά το κλίμα ήταν ηλεκτρισμένο ο αποχωρήσας από τον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ βουλευτής Μεσσηνίας Αλέξης Χαρίτσης απείχε από την προβολή των θέσεών του και των ανακοινώσεων που συνυπέγραφε κατά του Προέδρου του κόμματος Στέφανου Κασσελάκη (ακόμα και της επιστολής αποχώρησης), τόσο από τα social media, όσο και από την προώθησή τους με mail προς τα τοπικά ΜΜΕ για δημοσιοποίησή τους.
Το θέμα, το site newsit το παρουσιάζει ως εξής:
«Με έναν πίνακα όλο νόημα “αποκαθήλωσε” τον ΣΥΡΙΖΑ από το προφίλ του στο Facebook o Αλέξης Χαρίτσης, ο οποίος θα συμμετάσχει μαζί με τα υπόλοιπα μέλη της λεγόμενης “ομάδας Αχτσιόγλου” στην ανεξαρτητοποίησή τους από το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης.
Η συμβολική κίνηση του Αλέξη Χαρίτση σηματοδοτεί την επόμενη ημέρα της “ομάδας Αχτσιόγλου” στη Βουλή, καθώς ο βουλευτής Μεσσηνίας ανέβασε τη φωτογραφία ενός από τους εμβληματικότερους πίνακες του ζωγράφου Τζουζέπε Πελίτσα, την “Τέταρτη Τάξη” που απεικονίζει μια μαζική διαδήλωση αγροτών, την εργατική τάξη.
Πρόκειται για έναν πίνακα που έγινε σύμβολο των κοινωνικών αγώνων, καθώς απεικονίζει μια μαζική διαδήλωση και αποτελεί την απεικόνιση των εξεγέρσεών τους εναντίον των γαιοκτημόνων στις αρχές του 20ου αιώνα στην Ιταλία. Αποτελεί σύμβολο για τα προοδευτικά και σοσιαλιστικά κινήματα σε όλη την Ευρώπη.
Δημιουργήθηκε από τον μεταϊμπρεσιονιστή ζωγράφο Τζουζέπε Πελίτσα (1868-1907), o οποίος γεννήθηκε και πέθανε στο Βολπέδο της Βορείου Ιταλίας, στην περιοχή του Πιεντεμόντιου.
Σήμερα, ο πίνακας “Τέταρτη Τάξη” του Τζουζέπε Πελίτσα βρίσκεται στο μουσείο Museo del Novecento του Μιλάνου ενώ μια παλαιότερη έκδοσή του στεγάζεται στην Πινακοθήκη Μπρέρα.
Μάλιστα, χρησιμοποιήθηκε και ως φόντο στην αφίσα της ταινίας του Ιταλού σκηνοθέτη Μπερνάρντο Μπερτολούτσι με τον τίτλο 1900, η οποία έχει χαρακτηριστεί αριστούργημα και η ιστορία της έχει να κάνει με τις κοινωνικές συγκρούσεις και τις μεταβολές που παρατηρήθηκαν στην Ιταλία στις αρχές του 20ου αιώνα».
Εξάλλου, σχετικά το site Reader αναφέρει:
«Ο Χαρίτσης ανέβασε τον πίνακα “Η Τέταρτη Τάξη” μετά την αποχώρησή του – Οι συμβολισμοί και η ιστορία
Ποιος είναι ο πίνακας “Η Τέταρτη Τάξη” που ανάρτησε στα social media o Αλέξης Χαρίτσης.
Τι συμβολίζει όμως ο συγκεκριμένος πίνακας και ποια είναι η ιστορία του;
“Η Τέταρτη Τάξη” είναι μια ελαιογραφία του Τζουζέπε Πελίτσα, με αρχικό τίτλο The Path of Workers και ζωγραφίστηκε μεταξύ του 1898 και του 1901. Απεικονίζει στιγμή κατά τη διάρκεια απεργίας, όταν οι εκπρόσωποι των εργατών, ήρεμα και με σιγουριά ξεπροβάλλουν από το πλήθος για να διαπραγματευτούν για τα δικαιώματά τους.
Ο πίνακας είναι αφιερωμένος στην Πρωτομαγιά και την εργατική τάξη, και αποτελεί σύμβολο για τα προοδευτικά κινήματα της Ιταλίας και της Ευρώπης. Με αυτό το έργο του θεωρείται ευρέως ότι ο νεο-ιμπρεσιονιστής ζωγράφος Τζουζέπε Πελίτσα άφησε για πάντα το στίγμα του.
Ποιες ήταν οι 3 άλλες τάξεις της εποχής: Ευγενείς, Κληρικοί, Απλοί άνθρωποι
Σε τρεις εκδοχές
Να σημειωθεί ότι ο Πελίτσα έφτιαξε τρεις ξεχωριστές εκδοχές, μεγάλης κλίμακας, για να πειραματιστεί με τα χρώματα. Μετά τον θάνατό του, ο πίνακας έγινε δημοφιλής στους κόλπους του ιταλικού σοσιαλιστικού κινήματος και προβλήθηκε εκτενώς παρά τις αρχικές διαφωνίες από καλλιτεχνικούς κύκλους της εποχής.
Με την πάροδο του χρόνου, η φήμη του έργου εκτοξεύτηκε, μέχρι που αναγνωρίστηκε ως ένας από τους σημαντικότερους ιταλικούς πίνακες του 20ού αιώνα. “Η Τέταρτη Τάξη” βρίσκεται σήμερα στην Galleria d’Arte Moderna στο Μιλάνο.
Ακολουθεί η (χωρίς λόγια) ανάρτηση του Αλέξη Χαρίτση:
Δημοσιεύτηκε από Alexis Charitsis – Αλέξης Χαρίτσης στις Πέμπτη, 23 Νοεμβρίου 2023