ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΟΥ ΜΑΝΩΛΗ ΜΑΚΑΡΗ – ΕΚΘΕΣΗ ΠΡΑΓΜΑΤΟΓΝΩΜΟΝΑ
Να συζητηθεί άμεσα και σε προτεραιότητα στα συλλογικά όργανα του δήμου Καλαμάτας και της Περιφέρειας Πελοποννήσου «το μείζον θέμα οδικής ασφάλειας» στην περιοχή των σχολών του ΟΑΕΔ στο Ασπρόχωμα μετά το πρόσφατο τροχαίο ατύχημα εκεί, και να ληφθεί απόφαση οριστικής λύσης, ζητά ο επικεφαλής της παράταξης “Ανοιχτός Δήμος – Ενεργοί Πολίτες” Μανώλης Μάκαρης.
Όπως αναφέρει στην ανακοίνωσή του ο κ. Μάκαρης «πριν από 4 χρόνια απευθυνθήκαμε σε πραγματογνώμονα τροχαίων ατυχημάτων, ο οποίος διενήργησε αυτοψία στην συγκεκριμένη περιοχή, συνέταξε έκθεση και πρότεινε σειρά μέτρων», και προσθέτει πως «δυστυχώς πέρασαν 4 χρόνια από τότε χωρίς να έχει πραγματοποιηθεί καμία παρέμβαση στο συγκεκριμένο σημείο».
Η παρέμβαση του κ. Μάκαρη και η έκθεση του εμπειρογνώμονα έχει ως εξής:
«Πριν από 4 χρόνια απευθυνθήκαμε στον πραγματογνώμονα τροχαίων ατυχημάτων κο Γεώργιο Μπούρα ο οποίος διενήργησε αυτοψία στην συγκεκριμένη περιοχή, συνέταξε έκθεση και πρότεινε σειρά μέτρων:
«Η ΕΚΘΕΣΗ ΤΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΟΓΝΩΜΟΝΑ
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Η αυτοψία που διενήργησα αφορά την διερεύνηση της περιοχής της Ε.Ο Καλαμάτας -Τρίπολης στο ύψος του Ο.Α.Ε.Δ στη Καλαμάτα.
ΑΥΤΟΨΙΑ ΣΤΟ ΤΟΠΟ
Διενεργήθηκε μία (1) συνολικά αυτοψία. Η αυτοψία έγινε στο τόπο που υπάρχουν οι εγκαταστάσεις του Ο.Α.Ε.Δ, έμπροσθεν των οποίων διέρχεται η Ε.Ο ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ- ΤΡΙΠΟΛΕΩΣ και συγκεκριμένα στην αρχή υπάρχει πινακίδα του Κ.Ο.Κ η οποία δηλώνει το όριο ταχύτητας της ως άνω Ε.Ο, που είναι τα πενήντα χιλιόμετρα ανά ώρα (50Khm/h), και αυτό γιατί είναι κατοικημένη περιοχή και υπάρχει διάβαση πεζών, αλλά και πινακίδα με ένδειξη ότι διέρχονται πεζοί.
Οι αυτοψίες σκοπό είχαν:
Την εξέταση και φωτογράφηση γενικά του χώρου κίνησης των οχημάτων και των πεζών στην ευρύτερη περιοχή, όπου υφίστανται οι εγκαταστάσεις του Ο.Α.Ε.Δ, προκειμένου να διαμορφώσω ιδία αντίληψη, για την εν γένει συμπεριφορά, τόσο των οδηγών των οχημάτων, όσο και των πεζών και κυρίως να εκτιμήσω κατά πόσο τηρούνται από τους χρήστες της οδού οι σημάνσεις του Κ.Ο.Κ, και οι εν γένει κανόνες του ΚΩΔΙΚΑ ΟΔΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ.
Οι αυτοψίες έγιναν:
Για να συγκεντρώσω όλα τα απαραίτητα και αντικειμενικά στοιχεία, ή και οποιοδήποτε άλλο στοιχείο, προκειμένου τεκμηριωμένα να απαντήσω στο αν οι χρήστες της Ε.Ο ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ- ΤΡΙΠΟΛΕΩΣ στο ύψος των κτιριακών εγκαταστάσεων του Ο.Α.Ε.Δ, αλλά και της ευρύτερης περιοχής, τηρούν τον Κ.Ο.Κ , ώστε να ολοκληρωθεί η αυτοψία.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ:
Από την αυτοψία που πραγματοποίησα εις το άνω σημείο διελεύσεως των οχημάτων και των πεζών προκειμένου να το φωτογραφίσω, αλλά και να δω αν πραγματικά τηρείται ο Κ.Ο.Κ από τους χρήστες της οδού διαπίστωσα ότι:
Οι ταχύτητες που αναπτύσσουν οι οδηγοί των οχημάτων είναι μεγάλες, επικίνδυνες και ανεπίτρεπτες, αφού οι οδηγοί των οχημάτων δεν θα μπορούσαν να συγκρατήσουν το όχημα τους σε περίπτωση που θα χρειαστεί να το κάνουν, και συγκεκριμένα όταν βρεθεί στην πορεία τους κάποιος πεζός, δηλαδή οι οδηγοί κατά πλειοψηφία δεν τηρούν τα άρθρα 19 και 20 του Κ.Ο.Κ τα οποία προσδιορίζουν τα όρια ταχύτητας.
Ο φωτισμός της ευρύτερης περιοχής και συγκεκριμένα από την Δύση του ηλίου έως και την Ανατολή του είναι ΠΑΝΤΕΛΩΣ ΑΝΕΠΑΡΚΗΣ διότι οι ΛΑΜΠΤΗΡΕΣ ΦΩΤΙΣΜΟΥ που βρίσκονται στο συγκεκριμένο σημείο είναι χρώματος πορτοκαλί και φωτίζουν εν μέρει και μόνον το συγκεκριμένο σημείο, με αποτέλεσμα οι οδηγοί να μην αντιλαμβάνονται τους διερχόμενους από απόσταση ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ.
ΜΕΤΡΑ:
Μία λύση που μπορεί να κάνει η αρμόδια αρχή έτσι ώστε να μην θρηνήσουμε και άλλο συμπολίτη μας είναι να τοποθετήσει ένα ΡΑΝΤΑΡ που να καταγράφει την ταχύτητα του οχήματος που θα περνάει εκείνη την στιγμή από το σημείο που θα το τοποθετήσουν, και επίσης ένα παλλόμενο φανάρι ή πριν το ΡΑΝΤΑΡ ταχύτητας ή μετά από το ΡΑΝΤΑΡ, επί πλέον να τοποθετήσουν ένα ΦΑΝΑΡΙ ΠΕΖΩΝ που θα είναι μόνιμα πράσινο για τα οχήματα, αλλά θα ανάβει κόκκινο όταν θα πατάει το μπουτόν κάποιος πεζός για να περάσει απέναντι, και επίσης να δημιουργηθεί ΝΗΣΙΔΑ εις το ΚΕΝΤΡΟΝ της ΟΔΟΥ για να μπορεί ο πεζός να ΣΤΑΜΑΤΑ προσωρινά μέχρι να περάσει απέναντι, και τέλος να γίνει ΑΛΛΑΓΗ εις τον ΦΩΤΙΣΜΟ από πορτοκαλί σε λευκό για να υπάρχει καλύτερη ορατότητα και περισσότερη φωτεινότητα στο σημείο εκείνο.
Μία δεύτερη λύση είναι να τοποθετηθεί νησίδα ανάμεσα στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας της ΕΘΝΙΚΗΣ ΟΔΟΥ η οποία ν’ αρχίζει από τα φανάρια του Ασπροχώματος έως τα φανάρια της Μεσσήνης, και επίσης να τοποθετηθεί ΦΑΝΑΡΙ ΠΕΖΩΝ που θα παρέχει την δυνατότητα στους πεζούς να περάσουν απέναντι με ασφάλεια ανακόπτοντας την κυκλοφορία των οχημάτων, και τέλος να πραγματοποιηθεί ΑΛΛΑΓΗ εις τον ΦΩΤΙΣΜΟ από ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ σε ΛΕΥΚΟ για να υπάρχει καλύτερη ορατότητα και περισσότερη φωτεινότητα στο συγκεκριμένο ΣΗΜΕΙΟ, το οποίο εμφανίζει ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑ.
Επίσης θα πρέπει να εξεταστεί και το ενδεχόμενο να κατασκευαστεί στο εν λόγω σημείο ΑΕΡΟΓΕΦΥΡΑ, αν όχι τσιμεντένια που ίσως να κοστίζει ακριβά, αλλά μία μεταλλική που έχει κόστος σαφώς πολύ μικρότερο, αλλά θα παρέχει ΑΣΦΑΛΗ ΔΙΕΛΕΥΣΗ.
Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να ληφθούν ΑΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ στο συγκεκριμένο σημείο χωρίς να υπολογιστεί το χρηματικό κόστος και τούτο για την χωρίς ΚΙΝΔΥΝΟ διέλευση των πεζών από την μία πλευρά του δρόμου στην άλλη και έτσι για να μην χρειαστεί να θρηνήσουμε στο ΜΕΛΛΟΝ και άλλα θύματα στο συγκεκριμένο ΣΗΜΕΙΟ”.
Δυστυχώς πέρασαν 4 χρόνια από τότε χωρίς να έχει πραγματοποιηθεί καμία παρέμβαση στο συγκεκριμένο σημείο. Αυτό το μείζον θέμα οδικής ασφάλειας θα πρέπει ΑΜΕΣΑ και ΣΕ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ να ΣΥΖΗΤΗΘΕΙ στα συλλογικά όργανα του Δήμου Καλαμάτας και της Περιφέρειας Πελοποννήσου και να ληφθεί ΑΠΟΦΑΣΗ οριστικής λύσης.
Μανώλης Μάκαρης»