Στις κατηγορίες της “Αγωνιστικής Συνεργασίας” κατά της “Λαϊκής Συσπείρωσης” ότι στη χθεσινή συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Πελοποννήσου «…με το πρόσχημα της δικής της πρότασης “έκανε πλάτες” στον κ. Νίκα και στον κ. Λεβεντάκη και συνέβαλε στο να μην υπερψηφιστεί ή κοινή πρόταση της αντιπολίτευσης» και ότι «με τον τρόπο αυτόν προσέφερε πάλι “δώρο” στον Περιφερειάρχη για να περάσει η θέση του όπως και στον κ. Λεβεντάκη για το φαραωνικό έργο της Πλατείας Φιλιατρών», απάντησε ο Νίκος Γόντικας.
Ειδικότερα, σε δήλωσή του ο επικεφαλής της “Λαϊκής Συσπείρωσης” για τις δηλώσεις Πετράκου σχετικά με τη συνεδρίαση του ΠεΣυΠ στις 28-2-2023 για την πλατεία Φιλιατρών, μεταξύ άλλων, αναφέρει: «Από τους 29 του αντι-Νίκα μετώπου στο οποίο πρωτοστατεί ο κ. Πετράκος με τον κ. Τατούλη, ήταν παρόντες στη συνεδρίαση μόλις 9 και 11 μέσω τηλεδιάσκεψης. Ας ψάξει στους υπόλοιπους 9 απόντες για τα κουκιά που του λείπουν».
Ειδικότερα, η δήλωση του κ. Γόντικα έχει ως εξής:
«Καλά θα κάνει ο κ. Πετράκος της ΛΑΕ-Βαρουφάκη να μην μπλέκει το ΚΚΕ στα μικροπολιτικά του παιχνίδια. Ας απολογηθεί γιατί αφαίρεσε από την πρόταση-απόφασης την ανάκληση της σχετικής απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής. Ας μας πει καλύτερα που διαφέρουν αυτά που τελικά πρότειναν με αυτά που έλεγε ο κ. Νίκας. Ας ήταν εκεί να διαπραγματευτεί ο ίδιος, και όχι η κα Νικολάκου, με τον κ. Νίκα την τελική πρόταση τους.
Από τους 29 του αντι-Νίκα μετώπου στο οποίο πρωτοστατεί ο κ. Πετράκος με τον κ. Τατούλη, ήταν παρόντες στη συνεδρίαση μόλις 9 και 11 μέσω τηλεδιάσκεψης. Ας ψάξει στους υπόλοιπους 9 απόντες για τα κουκιά που του λείπουν. Εμείς με συνέπεια λόγων και έργων δεν μπαίνουμε σε κανένα αντι-Νίκα ή αντι-Τατούλη μέτωπο. Αφού συμφωνούσαν με την πρότασή μας γιατί δεν την ψήφισαν;
Παραθέτουμε την πρόταση που καταθέσαμε στο ΠεΣυΠ:
Τόσο η εμμονή της Δημοτικής Αρχής Τριφυλίας, να προχωρήσει την ανάπλαση της πλατείας Φιλιατρών, ένα έργο που έχει προκαλέσει τόσες αντιδράσεις στην τοπική κοινωνία, χωρίς προηγουμένως να προηγηθεί καμία διαβούλευση, όσο και η αντίστοιχη εμμονή της Περιφερειακής Αρχής να πραγματοποιηθεί το έργο μέσω προγραμματικής σύμβασης, που μάλιστα ελέγχεται η νομιμότητα τροποποίησής της από την οικονομική επιτροπή, μετά την απόφαση του ΣΤΕ και την σχετική νομοθετική ρύθμιση, προκαλεί πολλά ερωτηματικά για τη σκοπιμότητα αυτών των διαδικασιών.
Το συγκεκριμένο έργο εκτός από τις αντιδράσεις της τοπικής κοινωνίας αφορά και κατασπατάληση του δημόσιου χρήματος, αφού η πρώτη μελέτη (6/2021) απορρίφθηκε δύο φορές από την Υπηρεσία Νεοτέρων Μνημείων της Πάτρας και πάει στο καλάθι των αχρήστων μαζί με τα 25.000ευρώ που πληρώθηκε από το ταμείο του Δήμου. Λεφτά υπάρχουν για κατασπατάληση, αφού όπως δήλωσε ο κ. Δήμαρχος στο Δημοτικό Συμβούλιο (18/11), ο Περιφερειάρχης κ. Νίκας του εξασφάλισε 100.000ευρώ για σύνταξη νέας μελέτης!
Βρίσκονται διάφορες προφάσεις για να μην προωθηθούν τοπικά έργα, όπως γεφύρι Μουριατάδας, κατολισθήσεις και τοιχία αντιστήριξης για δρόμους Καρυών, Σιτοχωρίου κλπ ενώ προωθούνται οι ριζικές αναπλάσεις των πλατειών Φιλιατρών και Γαργαλιάνων με fast-track διαδικασίες και χωρίς την θετική γνώμη του Δημοτικού Συμβουλίου και των τοπικών κοινοτήτων!
Είναι εκβιαστικό το δίλημμα που και οι δύο (Περιφερειάρχης – Δήμαρχος) θέτουν, ή δέχεστε την ανάπλαση που σας προτείνουμε ή θα πάνε αλλού τα χρήματα που έχουμε εξασφαλίσει από το ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων και μάλιστα με δάνειο του Δήμου και είναι πολλά, 3.286.000ευρώ!
Είναι πάντα επίκαιρο το ερώτημα, αφού όλοι δέχονται ότι το σχέδιο ανάπλασης που βραβεύτηκε στην Μπιενάλε της Σόφιας, εφαρμόστηκε κάτω του 50%, γιατί δεν μπορεί να αποτελέσει τη βάση για την επικαιροποίηση και συμπλήρωσή της, προφανώς με κάποια νέα στοιχεία, που θα την καθιστούν πιο λειτουργική σε συνδυασμό με την ανάπλαση και ενιαιοποίηση όλων των χώρων που προέβλεπε το αρχικό σχέδιο; Με σεβασμό βεβαίως στα ιστορικά και πολιτισμικά της στοιχεία. Δεν θα ήταν και από αισθητικής αλλά και οικονομικής πλευράς η καλύτερη δυνατή παρέμβαση;
Εμείς βάζουμε το ζήτημα ότι πριν ξεκινήσει οποιοδήποτε έργο, πρέπει να εξετάζεται η προτεραιότητα η αναγκαιότητα και σκοπιμότητά του και βεβαίως από τη στιγμή που έχει να κάνει με την καθημερινότητα και τη χρήση του από τους κατοίκους μιας περιοχής, αλλά και τους επισκέπτες της, θα πρέπει να προηγούνται διαδικασίες δημόσιας ενημέρωσης και έγκρισης, τουλάχιστον από τα θεσμικά όργανα.
Ότι τα έργα πρέπει να ιεραρχούνται με βάση τις λαϊκές ανάγκες και όχι τα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων και με βάση αυτή τη λογική δεν θεωρούμε έργα πρώτης προτεραιότητας τις αναπλάσεις πλατειών.
Άλλωστε τα Φιλιατρά ως κατεξοχήν αγροτική περιοχή έχουν ανάγκη από έργα ουσίας όπως άρδευσης και ύδρευσης και πρέπει ο φιλιατρινός λαός μαζί με τους φορείς του, να διεκδικήσουν άμεσα την κατασκευή των δικτύων άρδευσης για να λειτουργήσει το φιλιατρινό φράγμα, που βρίσκεται χρόνια ολόκληρα αναξιοποίητο, να μειωθεί το καλλιεργητικό κόστος και να ανακουφιστεί ο υδροφόρος ορίζοντας, να παρθούν μέτρα για βελτίωση των υδάτων ύδρευσης, λαμβάνοντας υπόψη και το καμπανάκι κινδύνου που κρούουν ειδικοί επιστήμονες για το πόσιμο νερό των Φιλιατρών, λόγω της νιτρορύπανσης.
Σε αυτή την κατεύθυνση θα μπορούσε να διαδραματίσει θετικό ρόλο – ανάλυση υδάτων, εδαφών, ανάπτυξη αγροτικής οικονομίας – η ανακαίνιση και αξιοποίηση του Αγροτικού ινστιτούτου Φιλιατρών, που για πολλά χρόνια βρίσκεται υπό εγκατάλειψη και κοντεύει να καταρρεύσει, να εξοπλιστεί και να στελεχωθεί από επιστημονικό προσωπικό, ώστε μαζί με τη διεύθυνση αγροτικής οικονομίας να μπορούν να αποτελέσουν πραγματικά στηρίγματα του αγρότη.
Ευθύνες γι’ αυτή τη κατάσταση έχουν όλες οι μέχρι τώρα κυβερνήσεις και οι δυνάμεις, που υιοθετούν ένα θεσμικό πλαίσιο με βάση τις κατευθύνσεις της Ε.Ε., η επιλογή και έγκριση των έργων να μην γίνεται για την κάλυψη των λαϊκών αναγκών αλλά στη λογική της ανταποδοτικότητας και του κόστους – οφέλους».