ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΣΤΑΘΗ ΣΤΑΜΑΤΟΠΟΥΛΟΥ
Την άποψή του για «άμεση και καθολική εφαρμογή του ισχύοντος νομικού πλαισίου, που απαγορεύει τη χρήση εκρηκτικών υλών και κατά συνέπεια τη διεξαγωγή του σαϊτοπολέμου, μέχρι τη θεσμοθέτηση κανόνων, που θα υιοθετούν το έθιμο και θα ρυθμίζουν τους όρους και τις προϋποθέσεις διεξαγωγής του σαϊτοπολέμου με γνώμονα την εξασφάλιση της ζωής και της σωματικής ακεραιότητας συμμετεχόντων και θεατών», κατέθεσε ο δημοτικός σύμβουλος Καλαμάτας (και δικηγόρος) Στάθης Σταματόπουλος, σε ανάρτησή του στο facebook, συμπληρώνοντας ότι «εάν δεν συμβεί αυτό, τότε η πλήρης κατάργηση είναι μονόδρομος».
Η σχετική ανάρτηση του κ. Σταματόπουλου έχει ως εξής:
«Αρχικά θέλησα να μείνω σιωπηλός, σε ένδειξη σεβασμού στη μνήμη του νεκρού. Ήδη υπό το βάρος της σκέψης ότι η σιωπή μπορεί να ερμηνευτεί και ως συνενοχή, απέστειλα τις πρώτες πρωινές ώρες, σε φίλους, την άποψή μου, την οποία δημοσιεύω και εδώ:
- Στη σύγχρονη εποχή θεωρείται κατάκτηση της δημοκρατίας και του κράτους δικαίου το γραπτό δίκαιο. Το γραπτό δίκαιο δημιουργεί στους πολίτες ασφάλεια δικαίου, επειδή όλοι μπορούν ανά πάσα στιγμή να ανατρέξουν στο κείμενό του και να δουν με ακρίβεια τι επιτρέπεται και τι απαγορεύεται.
- Στην προκειμένη περίπτωση, τέτοιοι κανόνες δεν υπάρχουν, αλλά ακολουθείται το έθιμο. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι, χωρίς σαφές (ή και καθόλου) νομικό πλαίσιο, ο Δήμος επιχορηγεί τους Συλλόγους για την αγορά μπαρουτιού (ουσιαστικά το αγοράζει), ο Δήμος καθορίζει το χώρο διεξαγωγής και επιμελείται των όρων ασφαλείας (ποιών άραγε; Που προβλέπονται;) η Αστυνομία ανέχεται την αποθήκευση, επεξεργασία και χρήση εκρηκτικών υλών, ο Εισαγγελέας ανέχεται τις εξαγγελίες περί χρήσης εκρηκτικών υλών, αλλά και τη χρήση τους κλπ. Βέβαια, όταν γίνει η «στραβή», άπαντες λειτουργούν ως θεσμικοί και συλλαμβάνουν, ασκούν διώξεις κλπ
- Είναι προφανές και αυταπόδεικτο ότι συντελείται μια παράνομη δραστηριότητα και δεν μπορεί, ως έθιμο, να συγκριθεί π.χ. με τη συλλογή φορεσιών από κάποιο σύλλογο, όπως άκουσα, που ουδεμία επικινδυνότητα έχει για οποιονδήποτε.
- Αυτό δεν ήταν γνωστό στο ΔΣ; Απάντηση: Ναι και η ευθύνη βαραίνει τον καθένα μας, κατά το αναλογούν μερίδιό του.
- Το ερώτημα πλέον που τίθεται είναι το εξής: Εφαρμογή του νόμου ή του εθίμου; Η απάντηση, κατά την άποψή μου, θα πρέπει να είναι καθαρή: Άμεση και καθολική εφαρμογή του ισχύοντος νομικού πλαισίου, που απαγορεύει τη χρήση εκρηκτικών υλών και κατά συνέπεια τη διεξαγωγή του σαϊτοπολέμου, μέχρι τη θεσμοθέτηση κανόνων, που θα υιοθετούν το έθιμο και θα ρυθμίζουν τους όρους και τις προϋποθέσεις διεξαγωγής του σαϊτοπολέμου ( π.χ. Καταλληλότητα χώρου, προμήθεια και φύλαξη υλών, πιστοποίηση συμμετεχόντων, παρουσία πυροσβεστικής, ιατρού, ασθενοφόρου και εν τέλει άδεια της αστυνομίας) με γνώμονα την εξασφάλιση της ζωής και της σωματικής ακεραιότητας συμμετεχόντων και θεατών. Εάν δεν συμβεί αυτό, τότε η πλήρης κατάργηση είναι μονόδρομος, διότι η προστασία της ανθρώπινης ζωής και της σωματικής ακεραιότητας είναι προτεραιότητα.
ΥΓ: Προσωπικά, είτε υπό την ιδιότητα του απλού πολίτη, είτε υπό την ιδιότητα του δημοτικού συμβούλου, δεν έχω ποτέ παρασταθεί σε εκδήλωση σαιτοπολέμου, ίσως γιατί δεν είναι καταγεγραμμένο στο DNA μου.