«Οι καθυστερήσεις των αναγκαίων έργων και βελτιώσεων στις υποδομές, όπως του εκσυγχρονισμού του αεροδρομίου της Καλαμάτας, της ελλιπούς σύνδεσης με Κρήτη και Θεσσαλονίκη και, βέβαια, της ολοκλήρωσης του οδικού άξονα Καλαμάτας – Ριζόμυλου – Πύλου – Μεθώνης και του υπολειπόμενου τμήματος Πύργου – Τσακώνας είναι μερικές από τις διαχρονικές αθεράπευτες παθογένειες που μας έχουν αποκλείσει από τις τουριστικές αγορές», σημειώνει σε ανακοίνωσή της η Ένωση Ξενοδόχων Μεσσηνίας στην οποία προστίθεται: «Το επίσης ανησυχητικό είναι ότι η Μεσσηνία και ολόκληρη η Πελοπόννησος στερούνται, από έλλειψη στρατηγικής, ενός σύγχρονου, καινοτόμου και αποτελεσματικού τρόπου προσέγγισης των αγορών, μια ευθύνη που βαρύνει τις Τοπικές Αυτοδιοικήσεις σε περιφερειακό και τοπικό επίπεδο».
Καταλήγοντας υπογραμμίζει την «απόλυτη ανάγκη να υπάρξει μια ενδελεχής αλλά και ειλικρινής εκ μέρους όλων των εμπλεκόμενων Φορέων συζήτηση για το μέλλον της περιοχής. Να συμπεριλάβει και να προτείνει έργα, τακτικές και ρυθμίσεις που θα προσδώσουν προοπτική στη Μεσσηνία και την Πελοπόννησο γενικότερα».
Η ανακοίνωσή της Ένωσης Ξενοδόχων Μεσσηνίας έχει ως εξής:
«Η έντονη παραφιλολογία του τελευταίου διαστήματος περί δήθεν υπερτουρισμού, δεν βλάπτει μόνο τις περιοχές που είναι δημοφιλείς και συγκεντρώνουν το μεγαλύτερο μέρος των τουριστικών εισροών. Πέρα από το λάθος μήνυμα, δίνουν και την εντύπωση μιας υπερπλήρους χώρας, την ίδια στιγμή που, κάποιες περιοχές, όπως η Μεσσηνία και η Πελοπόννησος γενικότερα, υπολείπονται ακόμα και από τα περυσινά στοιχεία αφίξεων.
Το χειρότερο μάλιστα είναι ότι ακόμα και για αυτές τις περιοχές, παρουσιάζεται εσφαλμένα μια αυξητική τάση σε σχέση με το 2023, τη στιγμή που η εφετινή κατά 14% περίπου αύξηση των εισερχόμενων τουριστών δεν αντισταθμίζει την κατά 23% μείωση της περυσινής χρονιάς. Και όλα αυτά, τη στιγμή που η Πελοπόννησος συγκεντρώνει σχεδόν το σύνολο των τουριστικών ενδιαφερόντων και πλεονεκτημάτων της χώρας, είναι χερσαίος προορισμός με ότι αυτό σημαίνει για τη μείωση του κόστους των μετακινήσεων, αλλά, παρόλα αυτά, συνεχίζει να υπολείπεται σε βασικές υποδομές και ρυθμίσεις προσβασιμότητας που της στερούν ένα μεγάλο μέρος της διεθνούς αγοράς, περιορίζοντας την τουριστική περίοδο στους δύο μήνες του εσωτερικού τουρισμού.
Οι καθυστερήσεις των αναγκαίων έργων και βελτιώσεων στις υποδομές, όπως του εκσυγχρονισμού του αεροδρομίου της Καλαμάτας, της ελλιπούς σύνδεσης με Κρήτη και Θεσσαλονίκη και, βέβαια, της ολοκλήρωσης του οδικού άξονα Καλαμάτας – Ριζόμυλου – Πύλου – Μεθώνης και του υπολειπόμενου τμήματος Πύργου-Τσακώνας που συναγωνίζονται σε αποτελεσματικότητα το «γεφύρι της Άρτας», είναι μερικές από τις διαχρονικές αθεράπευτες παθογένειες που μας έχουν αποκλείσει από τις τουριστικές αγορές που, ενώ δείχνουν προθυμία για ενίσχυση του τουριστικού ρεύματος, αδυνατούν να ανταποκριθούν στη ζήτηση. Επίσης, την ίδια στιγμή διαπιστώνουμε μια περίεργη διστακτικότητα εκ μέρους της κυβέρνησης στο μείζον πρόβλημα των βραχυχρόνιων μισθώσεων που, ειδικά για την περιοχή μας, έχει εξελιχθεί σε μάστιγα για τη βιωσιμότητα των τουριστικών επιχειρήσεων φιλοξενίας αλλά και της εστίασης, που και δυσβάσταχτους φόρους πληρώνουν και θέσεις εργασίας προσφέρουν, πέρα από όλες τις άλλες κοινωνικές επιπτώσεις που έχουν αναστατώσει τις τοπικές κοινωνίες σε πανελλαδική κλίμακα. Το επίσης ανησυχητικό είναι ότι η Μεσσηνία και ολόκληρη η Πελοπόννησος στερούνται, από έλλειψη στρατηγικής, ενός σύγχρονου, καινοτόμου και αποτελεσματικού τρόπου προσέγγισης των αγορών, μια ευθύνη που βαρύνει τις Τοπικές Αυτοδιοικήσεις σε περιφερειακό και τοπικό επίπεδο.
Έχουμε τη δυνατότητα να αναδείξουμε τον πλούσιο σε ενδιαφέροντα τουριστικό μας προϊόν προσελκύοντας και ποιοτικό τουρισμό αλλά και επεκτείνοντας την περίοδο, παράγοντες που θα δώσουν την πολυπόθητη ανάσα στην ευρύτερη περιοχή, θα διασπείρουν τον εισερχόμενο και τον εγχώριο τουρισμό αποσυμφορώντας όσες περιοχές επιβαρύνονται και θα δώσουν την εικόνα μιας άλλης Ελλάδας ενισχύοντας την ισόρροπη ανάπτυξη που, δυστυχώς, παραμένει τουριστικά άγνωστη και αναξιοποίητη.
Είναι απόλυτη ανάγκη να υπάρξει μια ενδελεχής αλλά και ειλικρινής εκ μέρους όλων των εμπλεκόμενων Φορέων συζήτηση για το μέλλον της περιοχής. Να συμπεριλάβει και να προτείνει έργα, τακτικές και ρυθμίσεις που θα προσδώσουν προοπτική στη Μεσσηνία και την Πελοπόννησο γενικότερα.
Η Ένωση Ξενοδόχων θα συνδράμει μια τέτοια πρωτοβουλία και, στην περίπτωση αυτή, θα προσέλθει με συγκεκριμένες ιδέες και προτάσεις. Αρκεί και οι υπόλοιποι συμμετέχοντες, κυρίως από τους τομείς λήψης των αποφάσεων, να προσέλθουν με διάθεση συνεννόησης και δεσμεύσεις ως προς τα συμφωνηθέντα. Αναμένουμε κυρίως από την Υπουργό Τουρισμού κυρία Όλγα Κεφαλογιάννη που έχει δείξει το ενδιαφέρον της για την περιοχή μας και το νέο Περιφερειάρχη κ. Δημήτρη Πτωχό, ως διακεκριμένο τεχνοκράτη, να αναλάβουν τις σχετικές πρωτοβουλίες.
Για την Ένωση Ξενοδόχων Μεσσηνίας
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
Δημήτρης Καραλής».