ΤΟ 6Ο ΓΕΛ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΣΤΗΝ ΑΜΦΙΣΣΑ ΓΙΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Ανοικτή έκκληση προς το Δήμο Καλαμάτας για τη “Μαραθόλακκα” προκειμένου “να λειτουργήσει σωστά, τηρώντας τους περιβαλλοντικούς όρους και να δοθεί γρήγορα λύση στο πρόβλημα των σκουπιδιών, το οποίο υποβαθμίζει το περιβάλλον, ταλαιπωρεί την πόλη και αποτελεί μια βραδυφλεγή βόμβα”, όπως αναφέρουν, αποφάσισαν να κάνουν οι μαθητές του 6ου ΓΕΛ Καλαμάτας.
Οι μαθητές που ασχολήθηκαν ειδικά με τη “Μαραθόλακκα” του Ταϋγέτου, έκαναν δύο παρουσιάσεις με θέματα την ερημοποίηση και τα σοβαρότερα περιβαλλοντικά προβλήματα που έχει ο Ν. Μεσσηνίας στην Άμφισσα, όπου βρέθηκαν στο πλαίσιο περιβαλλοντικού προγράμματος.
Ειδικότερα, το 6ο ΓΕΛ Καλαμάτας, στο πλαίσιο του περιβαλλοντικού προγράμματος με θέμα: «Βυζαντινές, Ενετικές και Οθωμανικές όψεις του Κάστρου της Καλαμάτας», το οποίο υλοποιείται από μια ομάδα μαθητών της Β΄ Λυκείου, με συνοδούς την κα Μαρία Κατσογιάννου, τον κ Μιχάλη Μανωλακάκη και τον κ Γιάννη Ανδρουλιδάκη, φιλοξενήθηκε στο ΚΠΕ Άμφισσας από τις 25 έως τις 27 Φεβρουαρίου. Εκεί, σε συνεργασία με το ΚΠΕ Άμφισσας, εκπόνησε τριήμερο περιβαλλοντικό πρόγραμμα με θέμα: «Κάστρα και Ακροπόλεις, το Κάστρο των Σαλώνων (Ωριάς).
Το πρόγραμμα αυτό έδωσε την ευκαιρία στους μαθητές να κατανοήσουν τους λόγους για τους οποίους οικοδομούνταν κάστρα σε στρατηγικά σημεία από τα οποία μπορούσαν να ελέγχουν και να επιτηρούν την περιοχή, αλλά και να αμυνθούν αποτελεσματικά σε περιπτώσεις εχθρικών επιθέσεων. Επιπλέον, να αντιληφθούν το ρόλο που έπαιξε το κάστρο στην ιστορική, κοινωνική και οικονομική εξέλιξη της πόλης. Ακόμη, οι μαθητές κατάλαβαν τον τρόπο με τον οποίο ήταν οργανωμένο το κάστρο και είδαν τις διαφορετικές φάσεις οικοδόμησης του (αρχαία Ακρόπολη, βυζαντινά, φραγκικά, καταλανικά και οθωμανικά στοιχεία).
ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΧΩΡΟ ΤΩΝ ΔΕΛΦΩΝ
Δόθηκε, επίσης, η δυνατότητα σε μαθητές και συνοδούς να επισκεφθούν το μουσείο και τον αρχαιολογικό χώρο των Δελφών, όπου και ξεναγήθηκαν από συνεργάτη του ΚΠΕ. Εκεί είδαν τα αρχαιολογικά ευρήματα και πληροφορήθηκαν για το ρόλο που έπαιζε το Μαντείο των Δελφών στην αρχαιότητα. Επιπλέον, παρακολούθησαν παρουσιάσεις στο χώρο του ΚΠΕ και σχετικά πειράματα (για την ερημοποίηση και για τις επιπτώσεις του διοξειδίου τους άνθρακα στην ατμόσφαιρα). Ξεναγήθηκαν, ακόμη, στη συνοικία των ταμπάκηδων, Χάρμαινα, και στην πινακοθήκη Σ. Παπαλουκά. Οι μαθητές του 6ου ΓΕΛ Καλαμάτας έκαναν δύο παρουσιάσεις με θέματα την ερημοποίηση και τα σοβαρότερα περιβαλλοντικά προβλήματα που έχει ο Ν. Μεσσηνίας.
Με αφορμή το τελευταίο θέμα οι μαθητές ασχολήθηκαν ειδικά με τη “Μαραθόλακκα” του Ταϋγέτου, η οποία -όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση- “αποτελεί περιβαλλοντικό πρόβλημα στην περιοχή, αφού σύμφωνα με δημοσιεύματα στον τοπικό τύπο έχει εξελιχθεί περισσότερο σε σκουπιδότοπο και λιγότερο σε χώρο διαχείρισης απορριμμάτων. Αποφασίστηκε να γίνει ανοικτή έκκληση προς το Δήμο Καλαμάτας να λειτουργήσει σωστά, τηρώντας τους περιβαλλοντικούς όρους και να δοθεί γρήγορα λύση στο πρόβλημα των σκουπιδιών, το οποίο υποβαθμίζει το περιβάλλον, ταλαιπωρεί την πόλη και αποτελεί μια βραδυφλεγή βόμβα”.
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση της ομάδας του Περιβαλλοντικού Προγράμματος του 6ου ΓΕΛ, «Το πρόγραμμα και ο τρόπος που αυτό εξελίχθηκε κρίνεται απολύτως επιτυχημένο. Μαθητές και εκπαιδευτικοί έφυγαν από την όμορφη και φιλόξενη πόλη της Άμφισσας ενθουσιασμένοι. Τόσο οι σύγχρονες εγκαταστάσεις του ΚΠΕ, όσο και οι άνθρωποι του, μας άφησαν απολύτως ικανοποιημένους σε τέτοιο βαθμό που θέλουμε να ξαναγυρίσουμε. Ειδικά σε όσους εργάζονται στο ΚΠΕ και σε όσους συνεργάζονται με αυτό αξίζουν συγχαρητήρια πολλά, γιατί φαίνεται από την πρώτη στιγμή ότι αγαπάνε αυτό που κάνουν, εργάζονται με μεράκι, πάθος και επαγγελματισμό και όλοι μαζί σαν ομάδα κάνουν το ΚΠΕ να λειτουργεί οργανωμένα, προγραμματισμένα και πάνω από όλα ανθρώπινα. Μαθητές και καθηγητές σας ευχαριστούμε πάρα –πάρα πολύ για τις ξεναγήσεις, τη φιλοξενία, τη φιλική διάθεση και την κατανόηση».