Τον προσωρινό ανάδοχο για το οδικό έργο (ΣΔΙΤ) “Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη”, προϋπολογισμού 250 εκατομμυρίων ευρώ ανακοίνωσε -έπειτα από την αξιολόγηση των φακέλων των δεσμευτικών προσφορών- το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Προσωρινός Ανάδοχος του έργου είναι το σχήμα: Ένωση Προσώπων “Άκτωρ Παραχωρήσεις” Α.Ε. – Ιντρακάτ. Η έναρξη των κατασκευαστικών εργασιών αναμένονται μέχρι το τέλος του έτους.
Το κύριο έργο θα περιλαμβάνει -μεταξύ άλλων- τη βελτίωση και αναβάθμιση περίπου 20 χλμ υφιστάμενων οδών, την κατασκευή νέας αρτηρίας σε ένα μήκος περίπου 30 χλμ, την κατασκευή 12 γεφυρών και την κατασκευή νέου παράπλευρου οδικού δικτύου 40 χλμ.
Η σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών αναφέρει τα εξής:
Έπειτα από την αξιολόγηση των φακέλων των δεσμευτικών προσφορών, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ανακοινώνει τον προσωρινό ανάδοχο για το οδικό έργο “Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη”, προϋπολογισμού 250 εκατομμυρίων ευρώ.
Προσωρινός Ανάδοχος του έργου είναι η Ένωση Προσώπων ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ – ΙΝΤΡΑΚΑΤ. Πλέον, αναμένεται η έναρξη των κατασκευαστικών εργασιών μέχρι το τέλος του έτους.
Σημειώνεται ότι, το έργο περιλαμβάνει:
- Τη βελτίωση και αναβάθμιση περίπου 20 χλμ υφιστάμενων οδών,
- Την κατασκευή νέας αρτηρίας σε ένα μήκος περίπου 30 χλμ,
- Την προσαρμογή και βελτίωση 7 χλμ κάθετου οδικού δικτύου,
- Την κατασκευή νέου παράπλευρου οδικού δικτύου 40 χλμ,
- Την κατασκευή 12 γεφυρών
- Πολλά συνοδευτικά τεχνικά έργα όπως ισόπεδους κόμβους, υδραυλικά έργα, τοίχους αντιστήριξης κα.
- Κατασκευή 15 χλμ. τοπικών οδών πρόσβασης.
Με το οδικό αυτό έργο αναμένεται να αναβαθμιστεί το οδικό δίκτυο της Πελοποννήσου και ευρύτερα η Δυτική Ελλάδα, ενώ βελτιώνεται σημαντικά και η οδική ασφάλεια.
Σε δήλωσή του ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής ανέφερε ότι: «Ακόμα ένας διαγωνισμός ΣΔΙΤ εξελίχθηκε με ταχύτατους ρυθμούς αποδεικνύοντας ότι η σκληρή δουλειά αποφέρει καρπούς. Στο επίκεντρο της προσπάθειάς μας είναι να προσφέρουμε στους πολίτες δρόμους με υψηλά επίπεδα οδικής ασφάλειας. Το οδικό έργο ‘‘Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη’’ θα εξασφαλίσει γρήγορες και ασφαλείς μετακινήσεις για κατοίκους και επισκέπτες. Παράλληλα, ο σύγχρονος αυτοκινητόδρομος που θα κατασκευασθεί, θα συμβάλλει αποφασιστικά στη συνολική ανάπτυξη της περιοχής».
Από την πλευρά του, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, κ. Γιώργος Καραγιάννης δήλωσε: «Λίγες ημέρες μετά το Flyover στη Θεσσαλονίκη, ένα ακόμη σημαντικό οδικό έργο μέσω ΣΔΙΤ στην Πελοπόννησο αυτή τη φορά, το έργο ‘‘Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη’’, προϋπολογισμού 250 εκατομμυρίων ευρώ, προχωρά στην επόμενη φάση. Πλέον και σ’ αυτό το έργο έχουμε ανάδοχο. Μέσα στο 2022 θα στηθούν εργοτάξια και θα αρχίσει η κατασκευή του νέου, σύγχρονου αυτοκινητόδρομου που, πέραν των άλλων, θα ενισχύσει την ανάπτυξη στην Πελοπόννησο και σε όλη τη Δυτική Ελλάδα, θα αναβαθμίσει σημαντικά την οδική ασφάλεια και θα εξασφαλίσει στους κατοίκους και τους επισκέπτες ταχύτητα και άνεση στις μετακινήσεις».
Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ
Υπάρχει ανάδοχος πλέον για το μεγάλο οδικό έργο ΣΔΙΤ που αφορά στον οδικό άξονα Καλαμάτα – Πύλος – Μεθώνη, καθώς από την σχετική διαδικασία αναδείχθηκε το σχήμα η Ένωση προσώπων “Ακτωρ Παραχωρήσεις” Α.Ε. – Ιντρακάτ.
Αυτό γνωστοποίησε ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου Παναγιώτης Νίκας, εκφράζοντας παράλληλα την ικανοποίησή του για την εξέλιξη αυτή σχετικά με το εν λόγω εξαιρετικά καθοριστικής σημασίας έργο για την περιοχή της Μεσσηνίας, το κόστος του οποίου έχει εκτιμηθεί σε 312,23 εκατ. ευρώ. Η διάρκεια της σύμβασης, σύμφωνα με την προκήρυξη, θα είναι για συνολικά 30 χρόνια, από τα οποία τα 4 θα αφορούν στην περίοδο κατασκευής.
Υπενθυμίζεται, στο σημείο αυτό, η θετική γνωμοδότηση του Περιφερειακού Συμβουλίου, το καλοκαίρι του 2020, επί της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων του εν λόγω έργου.
Στο πλαίσιο της ΣΔΙΤ περιλαμβάνεται η μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και συντήρηση της εθνικής οδού Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, συνολικού μήκους περίπου 50 χιλιομέτρων, που περιλαμβάνει τα τμήματα Καλαμάτα – Ριζόμυλος (μήκους 16,4 χλμ.), Ριζόμυλος – Πύλος (μήκους 25,7 χλμ.) και τμήμα Πύλος – Μεθώνη (μήκους 7,9 χλμ.).
Ο συγκεκριμένος οδικός άξονας δρόμος θα ξεκινά από τον κόμβο Ζαφείρη στο Ασπρόχωμα και στο τμήμα από την ευθεία του δρόμου προς Μεσσήνη έως τον Ριζόμυλο θα είναι 4ιχνος, με παράπλευρους δρόμους -όπου κριθεί αναγκαίο-, με παρακάμψεις της Μεσσήνης και της Βελίκας και νέα γέφυρα στον Πάμισο και θα συνδέεται με το υπόλοιπο τμήμα (Ριζόμυλος – Πύλος) κοντά στο Τζάνε.
Προβλέπονται, ακόμα, παρακάμψεις σε Σουληνάρι και Χανδρινού, ενώ από τη διασταύρωση προς Στενωσιά μέχρι την Πύλο θα εγκαταλειφθεί ο υφιστάμενος δρόμος με τις πολλές στροφές και θα γίνει νέα χάραξη με γέφυρες.