ΚΑΤΑΓΓΕΛΛΙΑ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗΣ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑΣ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ “KALAMATAMOVE”
Την ακαταλληλότητα για ΑμέΑ των δύο νέων κοινόχρηστων τουαλετών που κατασκεύασε ο Δήμος Καλαμάτας στο Δημοτικό Θέατρο και στο κεντρικό πάρκινγκ, καταγγέλλει η διαδικτυακή πλατφόρμα καταγραφής της προσβασιμότητας “KalamataMove” η οποία υλοποιείται από την ομάδα “Ο Σπόρος” και την ομάδα “Εὖ-τόπος” και αποτελεί την πρώτη δράση του “Καλαμάτα 2030”.
Στη σχετική καταγγελία αναφέρονται τα εξής:
«Από την Πρωτομαγιά ξεκίνησε η λειτουργία των κοινόχρηστων τουαλετών, τις οποίες ο Δήμος Καλαμάτας κατασκεύασε στο Δημοτικό Θέατρο και στο κεντρικό πάρκινγκ του Νέδοντα. Παρ΄ότι στην περιγραφή του έργου δηλώνεται ότι “η τουαλέτα ΑμεΑ θα κατασκευαστεί βάσει των σχετικών προδιαγραφών καταλληλότητας, πλήρως εξοπλισµένη µε τα απαραίτητα είδη υγιεινής και ειδικά τεµάχια”, δυστυχώς οι κατασκευές που έχουν γίνει:
– δεν έχουν καμμία ράμπα πρόσβασης για ΑμεΑ,
– οι πόρτες των τουαλέτων ΑμεΑ είναι μονίμως κλειδωμένες, και οι πόρτες έχουν σχεδιαστεί να ανοίγουν προς τα μέσα σε αντίθεση με τις σχετικές προδιαγραφές
– δεν φέρουν καμμία σήμανση και καμμία πινακίδα
Θα θέλαμε να παρακαλέσουμε τον Δήμο Καλαμάτας να βελτιώσει τις υποδομές, και να τις εναρμονίσει με τις οδηγίες σχεδιασμού για ΑμεΑ του Υπεκα, όπως εγκρίθηκαν το 2012 και τροποποιήθηκαν και ισχύουν μέχρι σήμερα. Θα επιθυμούσαμε επίσης, οτιδήποτε κατασκευάζεται στην πόλη να είναι πλήρως προσβάσιμο εξαρχής και να μην χρειάζονται μεταγενέστερες ημερομηνίες διόρθωσης και παράδοσης, γιατί τα ΑμεΑ δεν είναι πολίτες δεύτερης κατηγορίας για να απολαμβάνουν μελλοντικά, όσα μπορούν να έχουν κάποιοι άμεσα τώρα.
Όλοι έχουν δικαίωμα στην πρόσβαση».
- Δείτε εδώ
ΥΠΟΒΟΛΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ
H διαδικτυακή πλατφόρμα “KalamataMove”, διαθέτει μία λειτουργία, σχετική με την υποβολή προβλημάτων που σχετίζονται με την προσβασιμότητα στην Καλαμάτα (εδώ).
Όπως σημειώνει το “KalamataMove”, «με τον ίδιο απλό τρόπο με τον οποίο κανείς μπορεί να υποβάλλει ένα νέο σημείο πρόσβασης για να εισαχθεί στο σύστημα, έτσι πλέον μπορεί ο καθένας να υποβάλλει κάποιο πρόβλημα που παρατηρεί και σχετίζεται με την προσβασιμότητα στην πόλη. Παράλληλα, μπορεί να συνοδεύσει το αίτημά του με φωτογραφία από το σημείο» και προσθέτει:
«Σκοπός του εγχειρήματος είναι να συγκεντρώνονται ανά τακτά χρονικά διαστήματα όσα προβλήματα έχουν καταγραφεί και να προωθούνται στην αρμόδια υπηρεσία του δήμου ώστε να λαμβάνει γνώση και να τα επιλύει».
Το KalamataMove υλοποιήθηκε από την ομάδα “Ο Σπόρος” και την ομάδα “Εὖ-τόπος” και αποτελεί την πρώτη δράση του “Καλαμάτα 2030”, «μιας πρωτοβουλίας που στοχεύει σε μια πόλη ανθρώπινη και βιώσιμη με όρους περιβαλλοντικής αειφορίας, οικονομικής ανάπτυξης και κοινωνικής ευημερίας», όπως καταγράφουν το στόχο τους και προσθέτουν:
«Στο μέλλον η πόλη μας θέλουμε να είναι πλήρως προσβάσιμη, χρησιμοποιώντας την τεχνολογία για να βελτιώνει την ποιότητα ζωής των κατοίκων και των επισκεπτών της. Θέλουμε πάνω απ’ όλα η δομή της να προσδιορίζεται ανθρωποκεντρικά με μια ιεραρχία που θα σέβεται την προσπελασιμότητα όλων, ακόμη και των ηλικιωμένων, των παιδιών και κυρίως των Ατόμων με Αναπηρία».