“Τα σχολεία τον Σεπτέμβρη ανοίγουν: Είμαστε έτοιμοι;”

0

Η έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς πλησιάζει. Είμαστε έτοιμοι; Έχει εργαστεί το υπουργείο για να αντιμετωπίσει τις ειδικές συνθήκες που είναι πιθανό να εξακολουθούν να υπάρχουν τον Σεπτέμβριο, λόγω COVID-19;

Στην γειτονική μας Ιταλία αποφασίστηκε τα σχολεία να λειτουργήσουν με μέγιστο αριθμό μαθητών ανά τάξη τους 15 και σε πολλές πολιτείες των ΗΠΑ, τους 12. Στη γειτονική μας χώρα ετοιμάζονται περισσότερα από 3.000 νέα σχολεία με πρόσληψη επιπλέον 50.000 αναπληρωτών εκπαιδευτικών για την επιτυχία του εγχειρήματος. Θα δαπανηθούν για το σκοπό αυτό αρκετά δις ευρώ, την ίδια ώρα που στη χώρα μας, σε καμία από τις εξαγγελίες της κυβέρνησης, δεν έχουμε ακούσει να διατίθεται έστω κι ένα ευρώ παραπάνω.

Ο ΣΥΡΙΖΑ προτείνει ένα σχέδιο που θα διευκολύνει το άνοιγμα και την ομαλή λειτουργία των σχολείων, με ασφάλεια για εκπαιδευτικούς και μαθητές:

1. Το υπουργείο πρέπει να δώσει κατευθύνσεις που θα αφήνουν το περιθώριο στις Περιφερειακές Διευθύνσεις, σε συνεργασία με τις κατά τόπους διευθύνσεις πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας  εκπαίδευσης, να προσαρμόσουν το γενικό σχέδιο σε κάθε σχολείο χωριστά, αιτιολογημένα, λαμβάνοντας υπόψη κτιριακά, κοινωνικά, επιδημιολογικά, πληθυσμιακά και άλλα χαρακτηριστικά, καθώς επίσης να βρίσκονται σε ετοιμότητα να μεταπέσουν από την μια κατάσταση στην άλλη, ανά σχολείο, ανάλογα με τις εξελίξεις.

Είναι σαφές ότι ένα και μόνο σχέδιο για όλη την Ελλάδα δεν είναι καλή λύση. Εντός συγκεκριμένων ορίων μπορεί να υπάρχει κάποια διακύμανση, που να ανταποκρίνεται στις τοπικές συνθήκες. Αλλά για να εφαρμοστούν διαφορετικά σχέδια ανά σχολείο, θα έπρεπε όλο αυτό το διάστημα οι διευθύνσεις να αξιολογούν τα δεδομένα, σε διαρκή διάλογο με τις τοπικές αρχές, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς.

2. Συνεργασία της περιφερειακής διεύθυνσης με όλους τους δήμους, ώστε σε κάθε κτίριο χωριστά να γίνουν εντός του καλοκαιριού εργασίες υγειονομικής αναβάθμισης, σε όλους τους χώρους που ενδέχεται να συνωστίζονται μαθητές και μπορούν να διευκολύνουν τη μετάδοση του ιού, με επιπλέον κρατική χρηματοδότηση.

3. Δημιουργία ανά τμήμα δύο μικρότερων τμημάτων 11-12 μαθητών, η σύνθεση των οποίων θα παραμένει σταθερή κατά την έκτακτη περίοδο. Με αυτό τον τρόπο, θα μπορούν να ιχνηλατηθούν ευκολότερα τα κρούσματα, σε περίπτωση που υπάρχουν.

4. Με δεδομένη τη στενότητα σε χώρους και αίθουσες, εφαρμογή διπλού-υβριδικού συστήματος διδασκαλίας που θα περιλαμβάνει για όλους τους μαθητές:
α) τουλάχιστον δύο ημέρες την εβδομάδα στη φυσική τάξη, ώστε να διατηρείται σταθερή η προσωπική και αναντικατάστατη επαφή μαθητή και διδάσκοντος
β) εξ αποστάσεως εκπαίδευση τις υπόλοιπες τρεις ημέρες της εβδομάδας, με σύγχρονα ή ασύγχρονα δικτυακά μαθήματα, με την υποχρεωτική κατάθεση ωρολογίου προγράμματος για τα εξ αποστάσεως μαθήματα.

5. Εξασφάλιση λάπτοπ ή ταμπλέτας σε κάθε μαθητή, που δεν έχει τη δυνατότητα να αποκτήσει, λόγω της οικονομικής κατάστασης της οικογένειάς του. Τον Σεπτέμβριο, πλήρης κάλυψη των μαθητών για να μην επαναληφθούν οι απίστευτες παλινωδίες του Απριλίου, με κονδύλια από εθνικούς ή κοινοτικούς πόρους κι όχι μόνο από χορηγίες, όπως έγινε μέχρι σήμερα.

6. Καμία κάμερα στην τάξη με την παρουσία μαθητών. Δεν εφαρμόστηκε τον Μάιο-Ιούνιο, δεν θα εφαρμοστεί ούτε φέτος.

7. Ολοκλήρωση των διαδικασιών επιλογής και τοποθέτησης των αναπληρωτών καθηγητών το πρώτο 15ήμερο του Αυγούστου, ώστε οι αναπληρωτές καθηγητές να βρίσκονται στο σχολείο που θα υπηρετήσουν το αργότερο την 1η Σεπτεμβρίου. Αυξημένη στελέχωση για να έχουν δάσκαλο όλοι οι μαθητές, έγκαιρα.

8. Αναβάθμιση του δημόσιου Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου για πλήρη απεμπλοκή από τις ιδιωτικές πλατφόρμες τύπου Cisco και σοβαρά προβλήματα και καταγγελίες με τα προσωπικά δεδομένα που υπήρξαν την προηγούμενη περίοδο και διερευνώνται από την ΑΠΔΠΧ.

9. Άμεση έκδοση οδηγιών από το ΙΕΠ για τις ιδιαιτερότητες του μαθήματος εξ αποστάσεως. Αυτό είναι κάτι που έπρεπε φυσικά να έχει γίνει τον Απρίλιο. Διοργάνωση επιμορφωτικών σεμιναρίων ανά εκπαιδευτική ειδικότητα.

Μακάρι όλα αυτά να αποδειχθούν υπερβολικά. Αλλά εμείς οφείλουμε να τα σχεδιάσουμε. Το κάνει το υπουργείο; Όχι βέβαια! Ούτε ένα ευρώ παραπάνω δεν έχει ανακοινωθεί για ενίσχυση του προϋπολογισμού για την εκπαίδευση…

Η ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ – ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ

μοιραστειτε το:

Comments are closed.