Η Ναυαρίνου στενεύει και γίνεται μια λωρίδα από Φαρών έως Ακρίτα

0
ΤΙ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ Η ΜΕΛΕΤΗ ΑΝΑΠΛΑΣΗΣ ΠΟΥ ΥΠΕΓΡΑΨΕ Ο ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ

Μια λωρίδα κυκλοφορίας με κατεύθυνση από δύση προς ανατολή), πλάτους 3,80 μ., με οδόστρωμα από έγχρωμους κυβόλιθους, προβλέπει η ανάπλαση για την οδό Ναυαρίνου, από την οδό Φαρών έως την Ακρίτα, μήκους 250 μέτρων, την απόφαση για την οποία υπέγραψε ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου Παναγιώτης Νίκας, την Παρασκευή 6 Σεπτεμβρίου 2019, όπως είχαμε γνωστοποιήσει.

Ακόμη προβλέπεται διαπλάτυνση του βορείου πεζοδρομίου -σε βάρος του δρόμου- κατά 4 περίπου μέτρα, με ταυτόχρονη κατάργηση της στάθμευσης των μοτοσυκλετών και τη δημιουργία μόνο θέσεων προσωρινής στάθμευσης οχημάτων τροφοδοσίας.

Η απόφαση αφορά την ένταξη στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Πελοπόννησος» του ΕΣΠΑ 2014-2020, του έργου «Ανάπλαση οδού Ναυαρίνου (Α΄ Φάση) από οδό Φαρών έως οδό Ακρίτα», σε συνέχεια προτάσεως του Δήμου Καλαμάτας, στο πλαίσιο του προγράμματος Βιώσιμη Αστική Ανάπτυξη.

Το επιλέξιμο ποσό δημόσιας δαπάνης ανέρχεται σε 650.000 €, γεγονός που σημαίνει ότι ο Δήμος Καλαμάτας δε θα επιβαρυνθεί καθόλου για την εκτέλεση του έργου, ισόποσου προϋπολογισμού.

Σε πρώτη φάση θα πραγματοποιηθεί η ανάπλαση της περιοχής που περικλείεται μεταξύ των οδών Φαρών και Ακρίτα, μήκους 240 περίπου μέτρων και πλάτους 13 περίπου μέτρων, δηλαδή μιας επιφάνειας εμβαδού 4.400 τετρ. μέτρων, συμπεριλαμβανομένων των τμημάτων που αφορούν στους κάθετους προς αυτήν δρόμους, αλλά και η συναρμογή της περιοχής ανάπλασης με την προσφάτως αναπλασθείσα περιοχή, του νότιου πεζοδρομίου της οδού Ναυαρίνου. Σχετικό σχεδιάγραμμα μπορείτε να δείτε εδώ.

Οι παρεμβάσεις που θα πραγματοποιηθούν, έχουν ως εξής:

ΔΡΟΜΟΣ 3,80 μ. ΜΙΑΣ ΛΩΡΙΔΑΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΣΕ ΚΥΒΟΛΙΘΟΥΣ

Προβλέπεται η δημιουργία μιας και μόνον λωρίδας κυκλοφορίας οχημάτων στην κατεύθυνση δύσης – ανατολής, πλάτους 3,80 μ., διαστρωμένης με έγχρωμους κυβόλιθους βαρέως τύπου διαστάσεων 20x10x10εκ, συνεπίπεδης με τα εκατέρωθεν αυτής πεζοδρόμια. Η ζώνη αυτή θα τοποθετηθεί σε απόσταση περίπου 8 μέτρων από τις οικοδομικές γραμμές των αντίστοιχων οικοδομικών τετραγώνων στη βόρεια πλευρά της Ναυαρίνου και θα καταλαμβάνει τμήμα του σημερινού οδοστρώματος. Η παραπάνω ζώνη διέλευσης οχημάτων θα διαχωρίζεται από τα νέα πεζοδρόμια, με την τοποθέτηση μιας σειράς εμποδίων στάθμευσης με αντανακλαστική ταινία, που θα αποτελούν στην ουσία τον δείκτη κίνησης αυτοκινήτων.

Στη συνέχεια και λίγο πιο νότια, δημιουργείται μια ουδέτερη ζώνη – λωρίδα ασφαλείας πλάτους περίπου 1 μ. μεταξύ του προτεινόμενου δρόμου και του υφιστάμενου ποδηλατόδρομου, για το διαχωρισμό των αξόνων κυκλοφορίας ποδηλάτων και οχημάτων.

Με δεδομένη, λοιπόν, τη μονοδρόμηση τμήματος της οδού Ναυαρίνου από Φαρών μέχρι Ακρίτα (με κατεύθυνση Δ – Α), θα γίνει συγχρόνως και η διαπλάτυνση του βορείου πεζοδρομίου – σε βάρος του υφιστάμενου δρόμου – κατά 4 περίπου μέτρα, με ταυτόχρονη κατάργηση της στάθμευσης των μοτοσυκλετών και τη δημιουργία μόνο θέσεων προσωρινής στάθμευσης οχημάτων τροφοδοσίας στα αντίστοιχα οικοδομικά τετράγωνα, που απαρτίζουν το μέτωπο της ανάπλασης.

Θέσεις στάθμευσης μηχανών δημιουργούνται μόνο στις κάθετες προς την Ναυαρίνου οδούς, Μαιζώνος και Βύρωνος και μέχρι το ύψος της οδού Σανταρόζα.

Η ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΔΙΑΜΕΣΟΥ ΤΗΣ ΟΔΟΥ ΑΚΡΙΤΑ

Για την κυκλοφορία των οχημάτων και την αστική συγκοινωνία, σε ό,τι αφορά μεν στα οχήματα με κατεύθυνση το κέντρο της πόλης, η κυκλοφορία θα πραγματοποιείται διαμέσου της οδού Ακρίτα και στη συνέχεια τα οχήματα είτε θα ακολουθούν την οδό Κρήτης -εάν πρόκειται να ακολουθήσουν πορεία προς τα δυτικά- είτε την οδό Φαρών ή ακόμα και την οδό Ακρίτα.

Για την αστική όμως συγκοινωνία -με κατεύθυνση επίσης προς το κέντρο της πόλης- το λεωφορείο θα διέρχεται από την οδό Ακρίτα έως την οδό Κρήτης, στη συνέχεια από οδό Κρήτης αριστερά (προς δυσμάς) μέχρι την οδό Φαρών, έπειτα στροφή προς τα νότια μέχρι την οδό Ναυαρίνου και από εκεί διαμέσου των οδών Τσαμαδού – Αναλήψεως – Ψαρών και Κρήτης, το λεωφορείο θα καταλήγει και πάλι στην οδό Φαρών.

Στην περίπτωση αυτή δεν υπάρχουν σοβαρές μεταβολές στο θέμα των ήδη υπαρχουσών στάσεων. Απεναντίας, δημιουργείται μια στάση επιπλέον στην οδό Κρήτης (από Ακρίτα έως Φαρών), ενώ η στάση που καταργείται στην οδό Ναυαρίνου μπροστά από το φαρμακείο, μετατοπίζεται δυτικότερα επί της οδού, στο τμήμα μεταξύ Φαρών και Τσαμαδού.

ΝΕΟ ΔΙΚΤΥΟ ΗΛΕΚΤΡΟΦΩΤΙΣΜΟΥ ΣΤΟ ΒΟΡΕΙΟ ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΟ

Η μελέτη προβλέπει, επιπλέον, στο βόρειο πεζοδρόμιο την εγκατάσταση νέου δικτύου ηλεκτροφωτισμού, προς ενίσχυση του υπάρχοντος και σε καλή κατάσταση δικτύου φωτισμού του νoτίου πεζοδρόμιου, με την τοποθέτηση σύγχρονων και μοντέρνων φωτιστικών σωμάτων τύπου LED, αναρτημένα από ευθύγραμμους βραχίονες σε 5μετρους ιστούς φωτισμού.

Τέλος, σε ό,τι αφορά στο πράσινο, στο βόρειο πεζοδρόμιο προβλέπεται η φύτευση δέντρων (μουριές άκαρπες) σε γραμμική διάταξη. Η επιλογή των δέντρων έγινε με βάση τα δεδομένα που υφίστανται σήμερα στο νότιο πεζοδρόμιο. Θα πραγματοποιηθούν, επίσης, εργασίες κατασκευής αγωγών ύδρευσης, παροχών ύδρευσης και αγωγών ομβρίων, στο τμήμα της οδού Ναυαρίνου από οδό Φαρών έως οδό Ακρίτα.

Τέλος, σε ανακοίνωση του δήμου Καλαμάτας αναφέρονται σχετικά: «Όλη η παρέμβαση έχει σχεδιαστεί με κριτήριο την αναβάθμιση της παραλιακής ζώνης και τη βελτίωση των συνθηκών λειτουργίας των καταστημάτων, αλλά πρωτίστως για την εξυπηρέτηση των πολιτών. Ένα δεύτερο κριτήριο έχει σχέση με την ενοποίηση όλων των αναπλάσεων που έχουν πραγματοποιηθεί έως τώρα στο κέντρο της πόλης και το παραλιακό μέτωπο, έτσι ώστε στο σύνολό τους να λειτουργούν όλες ως μια ενιαία ζώνη αναψυχής, πρασίνου, περιπάτου και στάσης των κατοίκων και τουριστών».

μοιραστειτε το:

Comments are closed.