Ερώτηση για το καθεστώς διαχείρισης του Κοιμητηριακού Ναού

0

“Ποιο είναι το Καθεστώς Διοίκησης και Διαχείρισης του Κοιμητηριακού Ναού;” ζήτησε να πληροφορηθεί με ερώτησή του στο Δημοτικό Συμβούλιο της 20ης Ιανουαρίου 2021 ο Χρήστος Αναστασόπουλος.

Η ερώτηση του κ. Αναστασόπουλου έχει ως εξής:

«Σύμφωνα με το νόμο 547/1977 η διοίκηση και η διαχείριση των κοιμητηριακών μη ενοριακών ναών και της περιουσία τους, στους δήμους άνω των 50.000 κατοίκων καθώς και στους δήμους των εδρών των Νομών, ασκείται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις για τη διοίκηση και τη διαχείριση της δημοτικής και κοινοτικής περιουσίας.

Με νομοθετική διάταξη του Υπουργείου Εσωτερικών καταργείται ο νόμος αυτός και  μεταβιβάζεται η αρμοδιότητα διοίκησης και διαχείρισης των ορθόδοξων ναών εντός κοιμητηρίων, ανεξαρτήτως της νομικής τους μορφής, από τους δήμους σε εκκλησιαστικούς φορείς. Οι εργαζόμενοι των κοιμητηρίων καθίστανται αυτοδικαίως προσωπικό της οικείας μητρόπολης που συνιστά καθολικό διάδοχο «όλων των συμβάσεων που έχουν συναφθεί από τους ΟΤΑ και τα νομικά τους πρόσωπα στο πλαίσιο της εξυπηρέτησης των ναών», με παράλληλη φυσικά κατάργηση θέσεων στους Ο.Ε.Υ. Προϋπόθεση, για την υπαγωγή, αποτελεί η έκδοση διαπιστωτικής πράξης του επιχώριου μητροπολίτη. Τέλος, «απαγορεύεται η είσπραξη τελών ή δικαιωμάτων από τους ΟΤΑ και τα νομικά τους πρόσωπα για τις ιεροτελεστίες που τελούνται από θρησκευτικούς λειτουργούς εντός των νεκροταφείων».

Όλα τα παραπάνω προκαλούν τις έντονες αντιδράσεις δημάρχων, ανθρώπων της αυτοδιοίκησης και εκπροσώπων της ΚΕΔΕ. Η κριτική τους δεν εστιάζεται μόνο στην απώλεια εσόδων των δήμων, που σε κάποιες περιπτώσεις είναι πολύ μεγάλη, αλλά και στις διοικητικές δυσλειτουργίες που συνεπάγεται μια τέτοια εξέλιξη. Ειδικά, ως προς το πλαίσιο διαχείρισης των δημοτικών κοιμητηρίων, αναφέρεται χαρακτηριστικά πως ως ζήτημα είχε διευθετηθεί από το 1912 με νομοθετική πρωτοβουλία του Ελευθερίου Βενιζέλου.

Οι ερωτήσεις που θα προέκυπταν αβίαστα είναι οι ακόλουθες:

  • Ποιες θα είναι, κατά προσέγγιση, σε ετήσια βάση οι απώλειες εσόδων του Δήμου μας, ως αποτέλεσμα της εξέλιξης αυτής;
  • Έχει ήδη εκδοθεί η διαπιστωτική πράξη του μητροπολίτη ώστε οι εργαζόμενοι του κοιμητηρίου να καταστούν προσωπικό της μητρόπολης ή η μισθοδοσία τους βαρύνει ακόμα τον προϋπολογισμό του δήμου;
  • Ποιες διοικητικές δυσλειτουργίες αναμένονται ως αποτέλεσμα αυτής της εξέλιξης;

Όμως, με έκπληξη ενημερώθηκα πως οι προβλέψεις του ν. 547/1977 δεν εφαρμόστηκαν ποτέ στην περίπτωση του δήμου μας και ως εκ τούτου, αν αυτό είναι βάσιμο, προκύπτουν καινούργια ερωτήματα και συγκεκριμένα:

  • Πρώτον, πώς είναι δυνατόν ο Δήμος μας, κατά παρέκκλιση από τη νομοθεσία, επί τόσα χρόνια, να μην έχει αναλάβει τη διοίκηση και τη διαχείριση του ναού εντός του κοιμητηρίου, με τις όποιες οικονομικές και διαχειριστικές συνέπειες αυτό συνεπάγεται;
  • Δεύτερον, ποιό είναι ακριβώς το καθεστώς διοίκησης και διαχείρισης του  ναού αυτού, ποιο είναι το εργασιακό καθεστώς των εργαζομένων σε αυτόν και ποιος είναι ο ρόλος του Δήμου;

Σας παρακαλώ, ενημερώστε μας για το τι συμβαίνει πραγματικά και απαντήστε αναλόγως στις ερωτήσεις που έθεσα».

μοιραστειτε το:

Comments are closed.