“Απροετοίμαστοι στο σπουδαιότερο τουριστικό γεγονός”

0

Η καρδιά των εξελίξεων για τον τουρισμό, τη νέα τουριστική περίοδο χτυπά στο Λονδίνο.
Η σπουδαία τουριστική έκθεση WTM ολοκληρώθηκε και οι εκτιμήσεις από αυτήν, θα καθορίσουν εν πολλοίς την επισκεψιμότητα στη Χώρα μας, από την αγγλόφωνη τουριστική αγορά.
Η Ελλάδα πάντα κινείται συλλογικά σε αυτές τις μεγάλες εκθέσεις και παρά την αλλαγή των κυβερνήσεων, στον τουρισμό δεν υπάρχουν διαφοροποιήσεις και στενές αντιλήψεις.

Η Περιφέρεια Πελοποννήσου, με τη νέα Περιφερειακή Διοίκηση, ίσως να αποτελεί και τη μοναδική Περιφέρεια που κινείται φοβικά, με απόλυτη άγνοια των μεγεθών και των προκλήσεων στην ανταγωνιστική τουριστική αγορά.
Στον τουρισμό κυριαρχεί το ανταγωνιστικό στοιχείο, η καινοτομία και η εφευρετικότητα από τη μία και η συνέπεια και η σοβαρότητα από την άλλη.
Ας εξετάσουμε τα δεδομένα της Πελοποννήσου και πως αυτή κινήθηκε ως παρουσία, θέλοντας να κρατήσει την ελκυστικότητα του προορισμού, δείχνοντας πως ξέρει που πάει, ξέρει τι διεκδικεί και πως το διεκδικεί.

Από το πρόγραμμα της Περιφερειακής Αρχής Τατούλη, είχε δρομολογηθεί η συμμετοχή μας, είτε μαζί με το αρμόδιο Υπουργείο Τουρισμού, είτε μεμονωμένα ως Περιφέρεια σε κάποια σπουδαία τουριστικά γεγονότα του 2019.
Δεν μπορούσε κανείς να αλλάξει αυτούς τους σχεδιασμούς και είδαμε πως η Περιφέρεια Πελοποννήσου είχε σε αυτήν την έκθεση συμμετοχή, όπως θα έχει και στην Θεσσαλονίκη στην έκθεση ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ.

Τι είδους συμμετοχή όμως;
Ερωτώ και ελπίζω να λάβω απαντήσεις, τις οποίες θα αναζητήσω και στο Περιφερειακό Συμβούλιο.

  1. Μετά την χρεοκοπία της THOMAS COOK που επηρέασε και την Πελοπόννησο, σε ποιες προπαρασκευαστικές ενέργειες προετοιμασίας, προέβη η υπεύθυνη τουρισμού της Περιφέρειας;
  2. Έγιναν συσκέψεις με τουριστικούς πράκτορες, σε θεσμικό επίπεδο για την αναζήτηση αξιόλογης πρότασης στον μετέπειτα σχεδιασμό μας, αλλά και της πιο οργανωμένης παρουσίας μας στην σπουδαία για τα συμφέροντά μας τουριστική έκθεση του Λονδίνου;
  3. Ενημερώθηκαν ξενοδόχοι, τουριστικοί πράκτορες και λοιποί επιχειρηματίες για την παρουσία μας εκεί και ποιες διευκολύνσεις παρασχέθηκαν σε όσους αυτήν τη ιδιαίτερα δύσκολη στιγμή για την Πελοπόννησο, ήθελαν ή να παραβρεθούν ή να ενισχύσουν την παρουσία τους;
  4. Γιατί δεν παραβρέθηκαν υπηρεσιακοί παράγοντες, που έχουν τη γνώση και την εμπειρία να καθοδηγήσουν τους πολιτικούς που θα εκπροσωπούσαν εκεί την Περιφέρεια; Πρωτοφανές κυριολεκτικά να έχουν αποκλειστεί οι υπηρεσιακοί μας εκπρόσωποι και να έχει μεταβεί μόνη μία νέα αυτοδιοικητικός, χωρίς εμπειρία, σε μία τόσο νευραλγική για το τουριστικό αύριο του τόπου μας, τουριστική έκθεση.
  5. Με ποιους συνεργάστηκε η Περιφερειακή Σύμβουλος, προτού ξεκινήσει να πάει στο Λονδίνο; Ιδεοληπτικά ενεργούσα ως φαίνεται, δεν θεώρησε απαραίτητο να συνεργαστεί θεσμικά με τις προκατόχους της στον τουρισμό, να την ενημερώσουν θεσμικά για τις αναγκαίες κινήσεις σε μία τέτοια εκπροσώπηση.
  6. Με ποιο BRAND NAME εκπροσώπησε την Πελοπόννησο; Ο ίδιος ο Περιφερειάρχης κ. Νίκας, έχει δηλώσει δημοσίως, πως δεν θέλει ούτε καν να ακούει το BRAND NAME “MYTHICAL PELOPONNESE”, πως υπάρχουν πολλά τοπικά BRAND και η εντεταλμένη του τουρισμού, είχε δηλώσει στην πρώτη της συνέντευξη, πως δεν έχει αποφασιστεί ακόμη η τουριστική πολιτική που θα ακολουθήσει η Περιφέρεια, ούτε το BRAND NAME που θα προωθήσουν.
  7. Πώς εκπροσωπήθηκαν στην WTM οι άλλες Περιφερειακές Ενότητες; Ποια στοιχεία σε κάθε Ενότητα αναδείχθηκαν στο περίπτερό μας και με ποία κριτήρια στη συγκεκριμένη τουριστική έκθεση; Ποιος ανέδειξε τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της κάθε Περιφερειακής Ενότητας και με ποια γνώση;
  8. Με ποια απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής έγινε η μετακίνησή της;
  9. Ποιες συνοδές ενέργειες οργάνωσε εκεί, προκειμένου να υποστηρίξει την Πελοπόννησο;
  10. Στις ελάχιστες BE TO BE συναντήσεις που είχαν ρυθμίσει οι υπηρεσίες, ποία στρατηγική υποστήριξε αφού ακόμη δεν την έχει σχεδιάσει; Ποίοι επιπλέον ιδιώτες, εκτός των όσων είχαν από πέρυσι ενδιαφερθεί συμμετείχαν;
  11. Πώς θα αξιοποιήσει προς όφελος του τόπου τις όποιες συναντήσεις έκανε, όπως τις έκανε;
  12. Με ποιους εκπροσώπους των αεροπορικών εταιριών που προσεγγίζουν την Πελοπόννησο συναντήθηκε;

Αμέτρητα τα ερωτήματα, αμέτρητες και οι υστερήσεις στην παρουσία μας εκεί, την ώρα που χάθηκε ένα σημαντικό κομμάτι της τουριστικής αγοράς της Πελοποννήσου από τη Βρετανία.

Ευτυχώς, επιτυχημένοι ιδιώτες του τουρισμού, ισοφάρισαν την ανεπάρκεια της Περιφερειακής Αρχής Πελοποννήσου και κατάφεραν να φέρουν στην Πελοπόννησο νέες πτήσεις, με τον δεύτερο τουριστικό όμιλο της Βρετανίας, με καθορισμένα τουριστικά πακέτα.

Όσα συκοφαντικά έχουν εκστομιστεί μέχρι σήμερα από τον Περιφερειάρχη κ. Νίκα, κατά όσων πέτυχε η προηγούμενη Περιφερειακή Αρχή στον τουρισμό, αποδεικνύουν ή επικίνδυνη άγνοια ή απόλυτη εμπάθεια.

Ο τουρισμός φυσικά απαιτεί άλλη νοοτροπία, οραματική σκέψη, συνεργασίες, συνεννόηση, καινοτομία, πρωτοπόρες ιδέες και όχι φοβικό και αρνητικό κλίμα.
Με τον τουρισμό που ανεβάζει το ΑΕΠ της Χώρας, φέρνει έσοδα και θέσεις εργασίας δεν παίζουμε.
Καλαμάτα 6 Νοεμβρίου 2019

ΑΝΤΩΝΙΑ ΜΠΟΥΖΑ
Περιφερειακή Σύμβουλος Πελοποννήσου
Πρώην Αντιπεριφερειάρχης Μεσσηνίας
Υπεύθυνη Μεσσηνίας “Νέας Πελοποννήσου”

μοιραστειτε το:

Comments are closed.