Άνοιξε η Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Καλαμάτας

0

Σε πλήρη λειτουργία για το κοινό επανέρχεται από σήμερα Τρίτη 2 Ιουνίου 2020, η Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Καλαμάτας (ΔΚΒΚ). Το Εφορευτικό Συμβούλιο κατήρτισε τα μέτρα ασφαλείας που οφείλουν να τηρούν τόσο το προσωπικό, όσο και οι επισκέπτες, βάσει των σχετικών οδηγιών των Υπουργείων Εσωτερικών & Υγείας για τις Δημόσιες Υπηρεσίες, του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων για τους εποπτευόμενους φορείς του, της Ένωσης Ελλήνων Βιβλιοθηκονόμων & Επαγγελματιών Πληροφόρησης και της Διεθνούς Συνομοσπονδίας Ενώσεων Βιβλιοθηκών και Ιδρυμάτων (IFLA).

Προς αποφυγή συνωστισμού, η ΔΚΒΚ καλεί τα μέλη της να κάνουν χρήση των ηλεκτρονικών υπηρεσιών που παρουσιάζονται αναλυτικά στη συνέχεια:

Υπάρχουσες οδηγίες ΕΟΔΥ για τους χώρους εργασίας

  • Τηρείται φυσική απόσταση  1,5 έως 2 μέτρα μεταξύ των ατόμων.
  • Οποιοσδήποτε  εργαζόμενος ή χρήστης με πυρετό ή βήχα δεν προσέρχεται στο χώρο της Βιβλιοθήκης.
  • Συνιστάται σχολαστικό πλύσιμο των χεριών ή χρήση αλκοολούχου διαλύματος μετά την επαφή με φυσικά αντικείμενα και αποφυγή αγγίγματος του προσώπου.
  • Συνιστάται κάλυψη του προσώπου με χαρτομάντιλο σε περίπτωση βήχα ή φταρνίσματος, ή, εναλλακτικά,  χρήση του εσωτερικού του αγκώνα.

Προστασία

  • Η χρήση γαντιών είναι υποχρεωτική από υπαλλήλους και χρήστες σε όλους τους χώρους της Βιβλιοθήκης. Τα μέλη υποχρεούνται να έχουν μαζί τους γάντια μιας χρήσης για την εξυπηρέτησή τους.
  • Η χρήση μάσκας είναι προαιρετική από υπαλλήλους και χρήστες σε όλους τους χώρους της Βιβλιοθήκης.
  • Πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 1/6/2020 και πριν την έναρξη λειτουργίας, απολύμανση του χώρου και απολύμανση των υφασμάτινων καλυμμάτων του παιδικού δωματίου.
  • Διατίθεται απολυμαντικό χεριών στην είσοδο της Βιβλιοθήκης και στα τραπέζια του Αναγνωστηρίου.
  • Γίνεται απολύμανση των υπολογιστών και των συμπληρωματικών εξαρτημάτων τους (πληκτρολόγια, ποντίκια, καλώδια, ακουστικά) μετά από κάθε χρήση με ειδικό διάλυμα.
  • Γίνεται καθημερινή απολύμανση των διαφόρων  κοινόχρηστων επιφανειών με ειδικό διάλυμα.
  • Τοποθετήθηκαν αυτοκόλλητες ενδείξεις στο δάπεδο για την τήρηση της απόστασης των δύο μέτρων και της σειράς προτεραιότητας.
  • Εφαρμόζεται καραντίνα 72 ωρών για φυσικά τεκμήρια που επιστρέφονται από δανεισμό (βιβλία, DVD κλπ). Κατά την περίοδο αυτή, τα τεκμήρια που επιστρέφονται τοποθετούνται σε πλαστική σακούλα, ξεχωριστή για το υλικό του κάθε χρήστη, και στη συνέχεια σε κουτιά με σημειωμένη την ημερομηνία παραλαβής, κλείνονται ερμητικά και αποθηκεύονται σε ξεχωριστό χώρο.

Νέο πλαίσιο λειτουργίας για το κοινό

  • Περιορισμός στην είσοδο του κοινού ανάλογα με τα τετραγωνικά της βιβλιοθήκης – 10 τ.μ. ανά χρήστη, ήτοι έως 20 άτομα (συμπεριλαμβανομένων των υπαλλήλων) στους χώρους της Βιβλιοθήκης. Κατά την είσοδο του κοινού, θα δίδονται σχετικές αριθμημένες κάρτες εισόδου. Ένας υπάλληλος της Υπηρεσίας ανά βδομάδα ορίζεται υπεύθυνος για την τήρηση του αριθμού.
  • Μείωση θέσεων αναγνωστών σε τραπέζια ανάγνωσης σε πέντε (5), προκειμένου να τηρούνται οι προβλεπόμενες αποστάσεις. Δεδομένης της μη λειτουργίας των ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών, θα δίδονται θέσεις αναγνωστών, με την εξής σειρά προτεραιότητας: α. διδακτορικοί φοιτητές β. μεταπτυχιακοί φοιτητές γ. προπτυχιακοί φοιτητές δ. λοιποί αναγνώστες. Ο έλεγχος θα γίνεται με την επίδειξη της φοιτητικής ταυτότητας. Σε περίπτωση αναμονής των ως άνω κατηγοριών, ορίζεται μέγιστο χρονικό όριο παραμονής σε τραπέζι ανάγνωσης οι δύο (2) ώρες.
  • Μείωση θέσεων  Η/Υ στο Δημόσιο Κέντρο Πληροφόρησης σε πέντε (5), προκειμένου να τηρούνται οι αποστάσεις. Δεδομένης της μη λειτουργίας των ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών, θα δίδονται θέσεις αναγνωστών, με την εξής σειρά προτεραιότητας: α. διδακτορικοί φοιτητές β. μεταπτυχιακοί φοιτητές γ. προπτυχιακοί φοιτητές δ. λοιποί χρήστες. Ο έλεγχος θα γίνεται με την επίδειξη της φοιτητικής ταυτότητας.  Σε περίπτωση αναμονής των ως άνω κατηγοριών, ορίζεται μέγιστο χρονικό όριο χρήσης ΗΥ τα  τριάντα (30) λεπτά.
  • Η παραμονή στο παιδικό τμήμα της Βιβλιοθήκης επιτρέπεται σε γονείς/κηδεμόνες και παιδιά μόνο για την εύρεση βιβλίων και όχι για δραστηριότητες/δημιουργική απασχόληση.
  • Προτείνεται στους χρήστες να έχουν κάνει κράτηση (ηλεκτρονική ή τηλεφωνική) των τεκμηρίων που επιθυμούν να δανειστούν. Σε διαφορετική περίπτωση, συνιστάται να εξυπηρετούνται από τους υπαλλήλους της Βιβλιοθήκης και να μην εισέρχονται στο αναγνωστήριο. Ο χρόνος παραμονής στο αναγνωστήριο για εύρεση βιβλίου ορίζεται στα δεκαπέντε λεπτά.
  • Για τους χρήστες που δεν επιθυμούν να έρθουν σε επαφή με το προσωπικό για την επιστροφή των τεκμηρίων που έχουν δανειστεί, έχει διευθετηθεί ειδικός χώρος με σήμανση «ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΒΙΒΛΙΩΝ» στην είσοδο της Βιβλιοθήκης.

Ηλεκτρονικές υπηρεσίες προς αποφυγή συνωστισμού

  • Εύρεση βιβλίου ηλεκτρονικά (από τον ηλεκτρονικό κατάλογο της Βιβλιοθήκης εδώ). Για τον εντοπισμό του στο ράφι, οι χρήστες σημειώνουν μόνο το barcode.
  • Κράτηση βιβλίου ηλεκτρονικά (από τον ηλεκτρονικό κατάλογο της Βιβλιοθήκης εδώ) ή τηλεφωνικά. Οι χρήστες που δεν γνωρίζουν το όνομα χρήστη και τον κωδικό τους για την είσοδο στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες, καλούν στο 27210 96818. Η παραλαβή των κρατημένων τεκμηρίων μπορεί να γίνεται κατόπιν ραντεβού.
  • Ανέπαφη έκδοση κάρτας μέλους. Οι χρήστες κατεβάζουν από την ιστοσελίδα της Βιβλιοθήκης (εδώ), συμπληρώνουν και αποστέλλουν ηλεκτρονικά την αίτηση έκδοσης κάρτας μέλους. Η έκδοση γίνεται από τους υπαλλήλους της Βιβλιοθήκης. Η παραλαβή μπορεί να γίνεται κατόπιν ραντεβού.
  • Ηλεκτρονική υποβολή πρότασης αγοράς βιβλίου (από τον ηλεκτρονικό κατάλογο της Βιβλιοθήκης εδώ).
  • Τηλεφωνική κράτηση χώρου ανάγνωσης.
  • Τηλεφωνική κράτηση θέσης ΗΥ στο Δημόσιο Κέντρο Πληροφόρησης.

Ενημέρωση του κοινού

  • Η ενημέρωση του κοινού για τους νέους κανόνες λειτουργίας θα γίνει μέσω της ιστοσελίδας, των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, των τοπικών ΜΜΕ και με την ανάρτηση αφισών στην είσοδο του Πνευματικού Κέντρου, στον πίνακα ανακοινώσεων και σε εμφανή σημεία εντός του χώρου της Βιβλιοθήκης.
μοιραστειτε το:

Comments are closed.