Ο Χρ. Σπίρτζης βέβαιος για την Ε.Ο. Πατρών – Πύργου

0

“ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΗ Η ΑΠΕΝΤΑΞΗ ΤΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΣΑΜΑΡΑ”

Σε αναμονή της απάντησης (έως της 12 Μαρτίου 2018) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για χρηματοδότηση του αυτοκινητόδρομου Πατρών – Πύργου, έγινε χθες Πέμπτη (8/2/2018) στη βουλή, η συζήτηση επίκαιρης ερώτησης, σχετικά με το συγκεκριμένο οδικό άξονα, με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρ. Σπίρτζη να γνωστοποιεί ότι οι διαδικασίες έγκρισής του από την Ε.Ε. βρίσκονται στο τελικό στάδιο.

Ο υπουργός απαντώντας στον βουλευτή Ηλείας της «Δημοκρατικής Συμπαράταξης» Ι. Κουτσούκο, εξήγησε ότι οι διαδικασίες έγκρισής του από την Ε.Ε. βρίσκονται στο τελικό στάδιο. Εξέφρασε δε τη βεβαιότητά του για την έγκριση της χρηματοδότησης του έργου, καθ’ ότι, όπως είπε, η έκθεση του φορέα JASPERS, που είναι ο τεχνικός σύμβουλος στην Ευρωπαϊκή Ένωση και στον οποίο αναθέτει τον έλεγχο των αιτήσεων χρηματοδότησης «είναι θετικότατη, εγκρίνει και αξιολογεί πολυκριτηριακά το κόστος-όφελος του αυτοκινητόδρομου».

«Μετά από όλη αυτήν την περιπέτεια στην οποία εσείς βάλατε τη χώρα -είπε ο υπουργός- η αίτηση χρηματοδότησης έφυγε από το Υπουργείο Οικονομίας στις 12 Δεκεμβρίου και περιμένουμε την απάντηση. Προσπαθούμε να έχουμε την απάντηση νωρίτερα. Αν δεν απαντήσουν, σύμφωνα με τις διαδικασίες που έχει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, μέχρι τις 12 Μαρτίου, θεωρείται εγκεκριμένη».

Όπως είπε, συνεχίζοντας, ο κ. Σπίρτζης, «αν δεν έχουμε απαντήσεις -που είναι το χειρότερο σενάριο- μέχρι τις 12 Μαρτίου με θετική εισήγηση των Τεχνικών Συμβούλων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, αμέσως μετά οι Υπηρεσίες θα κληθούν να καλέσουν τους αναδόχους να φέρουν τις εγγυητικές, να πάνε οι συμβάσεις στο Ελεγκτικό Συνέδριο και μετά οι ημερομηνίες είναι από τον νόμο».

Ο υπουργός απαντώντας στον κ. Κουτσούκο, είπε ότι «το τμήμα Πάτρα – Πύργος έχουμε εφαρμόσει πλήρως την ευρωπαϊκή νομοθεσία. Αν δεν κάναμε αυτό ακριβώς που κάναμε, με την εγκληματική απένταξή του από την Κυβέρνηση Σαμαρά δεν θα γινόταν ποτέ», προσθέτοντας: «Το 2013 στην αναθεώρηση αποφασίστηκε η εξαίρεση του τμήματος Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα. Άμεση συνέπεια ήταν η απένταξή του από το ΕΣΠΑ. Πετάξαμε, δηλαδή, το κόκαλο και κρατήσαμε το φιλέτο στην παραχώρηση το 2013. Το είχατε ψηφίσει αυτό εσείς και απ’ ό,τι ξέρω οι Βουλευτές της Ηλείας τότε όλων των πτερύγων έδωσαν μάχη για να βγει μετά ως δημόσιο έργο».

Για το «έγκλημα», όπως το χαρακτήρισε της απένταξης του έργου ο κ. Σπίρτζης σημείωσε ότι «από την στιγμή που το βγάλατε, λοιπόν, ξαναμπήκε στη φάση, είτε πηγαίναμε με έναν διαγωνισμό είτε με δύο, στην κρίση των οργάνων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, όχι με τους όρους του 2006 και του 2007, που το είχε βάλει ο κ. Σουφλιάς, με λάθος στοιχεία, αλλά με τους όρους του σήμερα».

Εξηγώντας ο υπουργός το χαρακτηρισμό περί «εγκλήματος» είπε: «Ποιο είναι το έγκλημα; Το έγκλημα, λοιπόν, είναι ότι σύμφωνα με τις νέες προδιαγραφές της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ένα έργο, ειδικά οδοποιίας, κρίνεται όταν το όριο ημερησίως είναι στις είκοσι χιλιάδες οχήματα η μέση κυκλοφορία. Κατ’ εξαίρεση για την Ελλάδα είναι στις δεκαπέντε χιλιάδες οχήματα»  και πρόσθεσε:

«Αν σήμερα πηγαίναμε να κάνουμε τους αυτοκινητόδρομους και να τους αξιολογήσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή όλους, το 35% των αυτοκινητοδρόμων θα μπορούσαν να ενταχθούν. Ήρθαν, λοιπόν, κι έγινε από την αρχή μελέτη αξιολόγησης κόστους-οφέλους και αιτιολόγηση αν αυτό το έργο είναι βιώσιμο για να το εγκρίνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Οι κυκλοφοριακοί φόρτοι έχουν μειωθεί πάρα πολύ σε σχέση με αυτό που είχε δηλωθεί το 2006 και το 2007, το ξέρετε αυτό γιατί και δεν είναι ανάγκη να το λέμε και επίσημα πόσο φερέγγυα ήταν τα στοιχεία του 2006 και του 2007 και γι’ αυτό βγήκανε και τμήματα του φυσικού αντικειμένου των αυτοκινητοδρόμων και στην Ολυμπία και στον Ε65 έξω. Και γι’ αυτό ο Ε65 ταλαιπωρεί η χώρα για να ξεκινήσει, για τους ίδιους λόγους, για τα εγκλήματα που έγιναν».

Σύμφωνα με τον υπουργό ένας πρόσθετος λόγος που υπήρχε καθυστέρηση ήταν ότι αρκετοί οικισμοί στον Νομό Αχαΐας ήθελαν μια εναλλακτική όδευση, και εξετάστηκε.

«Η εναλλακτική όδευση, εκτός από την πολύ μεγάλη χρονική καθυστέρηση, είχε και πολύ μεγάλη οικονομική επιβάρυνση. Άρα, πάλι δεν έβγαινε το έργο. Η μία συμβατική λύση, η υπάρχουσα δηλαδή, αυτή που έχει επιλεγεί, είναι στα 90 εκατομμύρια ευρώ. Η άλλη χάραξη που ζητούσαν οι κάτοικοι είναι στα 170 εκατομμύρια ευρώ», ανέφερε και πρόσθεσε:

«Αν η σημερινή κυβέρνηση συνέχιζε τον διαγωνισμό με τις εταιρείες της 7ης τάξης τότε εκτός του ότι θα έπαιρνε το έργο, μια τέτοια εταιρία οι εκπτώσεις θα είναι πολύ χαμηλότερες. Δηλαδή, στην Ολυμπία Οδό ήταν 0%! Όπου γίνεται διαγωνισμός μεγάλων έργων, επειδή είναι περιορισμένος ο ανταγωνισμός, δεν έχεις εκπτώσεις της τάξης του 50%. Όταν πας, λοιπόν, να κάνεις αξιολόγηση βιωσιμότητας και έχεις 10% έκπτωση ή 20% έκπτωση, θα παίρναμε ποτέ έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή; Ποτέ!».

ΤΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΕ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΣΟΥΚΟΣ

Ο Γιάννης Κουτσούκος, Βουλευτής Ηλείας ("Δημοκρατική Συμπαράταξη")

Ο Γιάννης Κουτσούκος, Βουλευτής Ηλείας («Δημοκρατική Συμπαράταξη»)

Αναπτύσσοντας την επίκαιρη ερώτησή του ο βουλευτής Ηλείας της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Ι. Κουτσούκος, κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι ακύρωσε ένα δημοπρατημένο έργο, το οποίο στη συνέχεια κατατμήθηκε σε 8 εργολαβίες και έχει καθυστερήσει, καθώς μέχρι τώρα δεν έχουν ξεκινήσει τα έργα. Παραδέχτηκε ωστόσο ότι «απεντάχθηκε το έργο επί Σαμαρά είναι αλήθεια» για να συμπληρώσει: «Όμως, το έργο δημοπρατήθηκε με Υπουργό τον Χρυσοχοΐδη το φθινόπωρο του 2014 και έληγε η προθεσμία τον Μάρτη του 2015 και ακυρώσατε τον διαγωνισμό».

Τα σημαντικότερα σημεία της αγόρευσης του επερωτώντος βουλευτή κ. Ι. Κουτσούκου είναι τα εξής:

«Από την άνοιξη του 2015, όταν ακυρώσατε ένα δημοπρατημένο έργο και το κατατμήσατε σε οκτώ εργολαβίες, δηλώνατε -συγκεκριμένα στις 20.4.2015- ότι μέσα στους επόμενους δύο μήνες ή το πολύ δυόμιση μήνες, δηλαδή μέχρι το τέλος Ιουνίου και τις αρχές Ιουλίου, θα γίνουν διαγωνισμοί κανονικά και πως τον Οκτώβρη, Νοέμβρη θα έχουμε και την έγκριση της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το μεγάλο έργο. Αυτά δηλώνατε την άνοιξη του 2015. Τον Νοέμβρη του 2015 δηλώνατε ότι τα έργα θα ξεκινήσουν το 2016. Το 2016 -στις 29.8.2016- δηλώνατε ότι μέχρι το τέλος του 2016 θα έχουν γίνει οι δημοπρασίες.

Και έναν χρόνο μετά, στις 2.6.2017, λέγατε ότι τελειώνουν μέσα στο 2017 οι δημοπρατήσεις και θα κληθούν οι ανάδοχοι να φέρουν εγγυητικές επιστολές. Και τώρα πάλι, έναν χρόνο μετά, λέτε ότι ξεκινούν τα έργα μέσα στο καλοκαίρι. Μπορεί να σας πιστέψει κανείς; Σε ποιους απευθύνεστε, δηλαδή;

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει σοβαρές ενστάσεις για την έγκριση του φακέλου, σας ρωτάμε τι θα γίνει με το έργο και ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα. Και θέλουμε μια απάντηση όσο το δυνατόν τεκμηριωμένη,

Ότι ακυρώσατε έναν διαγωνισμό για να πάρουν μέρος διάφοροι κουμπάροι και να πάρει τις τέσσερις πρώτες εργολαβίες ο γνωστός κ. Καλογρίτσας, είναι γνωστά.

Θα υπογραφούν, λοιπόν, οι συμβάσεις και θα ξεκινήσει το έργο. Εγώ σας λέω το δικό σας το σενάριο, που μέχρι τώρα δεν έχετε την αξιοπιστία να υπερασπιστείτε. Μπορείτε να μας πείτε πότε θα τελειώσει το έργο; Σαράντα δύο μήνες είναι οι προβλέψεις των συμβάσεων και εν πάση περιπτώσει, δεν είμαστε και σίγουροι ότι οι δεσμεύσεις των εργολάβων ισχύουν, διότι υπάρχει το γνωστό εννεάμηνο.

Κατά συνέπεια, όταν θα φτάσουμε στο 2023, το ΕΣΠΑ θα έχει ολοκληρωθεί.

Μπορείτε να μας πείτε τι θα γίνει το έργο, να το ξέρουν οι πολίτες;»

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ, ΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΤΗΣ ΣΧΕΤΙΚΗΣ ΣΥΖΗΤΗΣΗΣ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ

μοιραστειτε το:

Comments are closed.