Ιδανική για την προσέλκυση θαλάσσιου τουρισμού η Καλαμάτα

0

Ιδανική για την προσέλκυση θαλάσσιου τουρισμού κρίνεται η Καλαμάτα, είτε μέσω της κρουαζιέρας είτε μέσω του yachting, όπως καταδείχθηκε σε συνέδριο, το οποίο διοργάνωσε την Κυριακή 21 Οκτωβρίου 2018 ο Δήμος Καλαμάτας με τη συνεργασία της Ενώσεως Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ) και του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Καλαμάτας,.

Οι προϋποθέσεις για την ανάπτυξη του τουρισμού αυτού επισημάνθηκαν στο συνέδριο, με κυριότερη τη δημιουργία της επιθυμίας στον τουρίστα, από οποιαδήποτε χώρα του κόσμου, να επισκεφθεί την Καλαμάτα και την περιοχή της.

KROUAZIERA 1

Χαρακτηριστικό είναι αυτό το οποίο επισημάνθηκε: η Σαντορίνη διαθέτει μηδενικές υποδομές, όλοι όμως θέλουν να πάνε εκεί.

Αναγκαία, επίσης, είναι η κατασκευή των δρόμων που θα διευκολύνουν τη σύνδεση της Καλαμάτας με τις υπόλοιπες περιοχές της Πελοποννήσου, όπως είναι ο άξονας Τσακώνας – Καλού Νερού – Πύργου, καθώς και το εσωτερικό οδικό δίκτυο της Μεσσηνίας. Τέλος, ‘όπως επισημάνθηκε η αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών της Καλαμάτας θα συμβάλει αποφασιστικά στην προσέλκυση κρουαζιεροπλοίων, αλλά και mega yachts.

Ένας τομέας του τουρισμού που αναπτύσσεται ραγδαία, με ετήσια αύξηση 6%-7%, ακαθάριστο τζίρο παγκοσμίως 26 δισ. ευρώ το 2017 και ενώ οι παραγγελίες νέων κρουαζιεροπλοίων ανέρχονται σε 84 και αυτά θα παραδοθούν μέχρι το 2025.

KROUAZIERA 2

Ο Δήμαρχος Π. Νίκας, σε χαιρετισμό που απηύθυνε, ανέφερε ότι ο Δήμος Καλαμάτας έχει προβεί σε πολλές παρεμβάσεις για να κάνει την Καλαμάτα πιο ελκυστική για τους επισκέπτες της κρουαζιέρας, σημειώνοντας: «Ευελπιστούμε να κάνουμε ακόμη ελκυστικότερη την πόλη μας», και πρόσθεσε πως είναι αναγκαία η ολοκλήρωση του άξονα Τσακώνας – Καλού Νερού μέχρι τον Πύργο και η βελτίωση του εσωτερικού οδικού δικτύου του Νομού, για να γίνονται ευκολότερα οι εκδρομές, τις οποίες μπορούν να επιλέξουν οι τουρίστες κρουαζιέρας.

Επεσήμανε, ακόμη, τις Αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου για την ανάπτυξη του λιμένα Καλαμάτας με ΣΔΙΤ, τονίζοντας ότι το Κράτος αδυνατεί να ανταποκριθεί στον τομέα αυτό. Προσδιόρισε, επίσης, ως στόχο της Καλαμάτας την εξυπηρέτηση στο μέλλον μεγάλου αριθμού κρουαζιεροπλοίων, υπενθυμίζοντας ότι στο πρόσφατο παρελθόν έφτασε να εξυπηρετεί μέχρι και 50 προσεγγίσεις ετησίως.

Σημειώνεται πως, στο πλαίσιο του συνεδρίου, ο Βασίλειος Πολίτης, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας MSI Hellas, που ανέλαβε να εκπονήσει το σχέδιο ασφαλείας των λιμενικών εγκαταστάσεων της Καλαμάτας, επέδωσε στο Δήμαρχο το αναθεωρημένο σχέδιο ασφαλείας, σύμφωνα με το διεθνή κώδικα ISPS.

Στο πλαίσιο του Συνεδρίου μίλησαν, ακόμη, η Αντιδήμαρχος Παναγιώτα Ντίντα, η Πρόεδρος του Τμήματος Μεσσηνίας του ΤΕΕ Νατάσα Κυριακοπούλου και ο Κεντρικός Λιμενάρχης Καλαμάτας Αντιπλοίαρχος Αντώνιος Δουμάνης.

Συμπερασματικά, η εκτίμηση είναι πως η Καλαμάτα αποτελεί ιδανική λύση για τον ελλιμενισμό mega yachts, για συνδυασμένες μεταφορές μεταξύ αεροδρομίου και λιμένα, για τη συνέργεια μεταξύ υδροπλάνων, αεροδρομίου και εθνικού δρόμου, για την ανάπτυξη της μικρής και μεγάλης κρουαζιέρας, με προϋπόθεση την προβολή της πόλης και των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της, τη βελτίωση των υποδομών στο λιμάνι και τους οδικούς άξονες, καθώς και την πολιτική προσέλκυσης ιδιωτικών κεφαλαίων.

KROUAZIERA 3

Επισημαίνεται, τέλος, πως το απόγευμα του Σαββάτου 20 Οκτωβρίου, πραγματοποιήθηκε επίσκεψη όσων μετείχαν στο συνέδριο στο λιμάνι της Καλαμάτας, όπου βρίσκεται σε εξέλιξη η λήψη δειγμάτων από τον πυθμένα μέσω πλωτού γεωτρύπανου, που είναι αναγκαία για την αναθεώρηση του master plan. Κατά την επίσκεψη αυτή διαπιστώθηκε, μεταξύ άλλων, η δυνατότητα συνύπαρξης κρουαζιεροπλοίων και mega yachts, με τα κατάλληλα λιμενικά έργα, τα οποία πρέπει να συμπεριληφθούν στο υπό αναθεώρηση master plan.

μοιραστειτε το:

Comments are closed.