ΔΥΟ SITE ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΠΕΡΙΓΡΑΦΟΥΝ ΤΗΝ ΠΤΩΣΗ ΤΟΥ ΑΕΡΟΣΚΑΦΟΥΣ
Για τι προκάλεσε την συντριβή του εκπαιδευτικού διθέσιου αεροσκάφους τύπου Τ-2 Buckeye της Πολεμικής Αεροπορίας, το οποίο είχε απογειωθεί από την αεροπορική βάση της 120 ΠΕΑ, την Καλαμάτα, που κατέπεσε σήμερα Τρίτη (28/8/18), στις 08.50 το πρωί, σε δασώδη περιοχή, κοντά στο χωριό Βλαχοκερασιά Αρκαδίας, δίνει πληροφορίες ο έμπειρος σε θέματα εθνικής άμυνας δημοσιογράφος Πάρης Καρβουνόπουλος, ο οποίος στο “Militaite”, αναφέρει σχετικά:
«Η προγραμματισμένη διαδικασία επαναξιολόγησης του Επισμηναγού Βασιλείου, προέβλεπε μεταξύ άλλων και σενάριο περιδίνησης. Το αεροσκάφος εκτός ελέγχου να περιστρέφεται και να βυθίζεται. Ο χειριστής πρέπει να το επαναφέρει από την δύσκολη κατάσταση με κατάλληλους χειρισμούς. Ρουτίνα για χειριστές της εμπειρίας και του επιπέδου του Επισμηναγού.
Σ΄ αυτή τη διαδικασία κάτι δεν πήγε καλά. Είτε στο αεροσκάφος ,είτε με τον χειριστή. Φυσιολογικά αν κάτι “στραβώσει” σ’ αυτή τη διαδικασία, οι χειριστές εγκαταλείπουν σε ύψος 10.000 ποδών. Η εγκατάλειψη του δεύτερου χειριστή έγινε περίπου στα 3.000 πόδια. Ο Επισμηναγός δεν μπόρεσε να χρησιμοποιήσει το εκτινασσόμενο κάθισμα. Το ερώτημα που θα πρέπει να απαντηθεί από τους ειδικούς είναι γιατί δεν το έκανε».
Πώς το “OnAlert.gr” περιγράφει την πτώση του αεροσκάφους Τ-2
Εξάλλου, το επίσης εξειδικευμένο σε θέματα εθνικής άμυνας site “OnAlert.gr”, σχετικά με την πτώση του αεροσκάφους αναφέρει τα εξής:
Στις 08.20 το μοιραίο Τ-2 Buckeye απογειώθηκε από την 120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος. Μισή ώρα, στις 08.50, και ενώ το T-2 πετούσε πάνω από το χωριό Βλαχοκερασιά, μεταξύ Τρίπολης και Καλαμάτας, άρχισε την άσκηση περιδίνησης.
Σύμφωνα με το σενάριο της, το αεροσκάφος αφού έχει πάρει ύψος, μπαίνει σε κατάσταση ανεξέλεγκτης πτώσης με στόχο οι πιλότοι να επανακτήσουν τον έλεγχο του έως ένα συγκεκριμένο ύψος.
Στην μοιραία πτήση το εκπαιδευτικό T-2 άρχισε να πέφτει ανεξέλεγκτα από ύψος 35.000 ποδών αλλά παρά τις προσπάθειες των πιλότων, ακόμη και όταν το αεροσκάφος έφτασε στα 15.000 πόδια δεν είχαν καταφέρει να το επαναφέρουν.
Και οι δυο πιλότοι χρησιμοποίησαν το σύστημα αυτόματης εκτίναξης, ωστόσο ήταν ανεπιτυχής για τον 37χρονο κυβερνήτη, επισμηναγό Νίκο Βασιλείου, καθώς δεν αναπτύχθηκε ο θόλος του αλεξιπτώτου.
Στις 09.22 εντοπίστηκε πολύ κοντά στα συντρίμμια του αεροσκάφους ο 40χρονος συγκυβερνήτης και στις 10.08 επίγειες δυνάμεις της Πυροσβεστικής βρήκαν τον άτυχο επισμηναγό Νίκο Βασιλείου.
Πηγές: “Militaite.gr” και “OnAlert.gr”
- Διαβάστε την αρχική είδηση: Συντριβή αεροσκάφους της 120 ΠΕΑ
- Διαβάστε επίσης: Ποιος είναι ο νεκρός πιλότος της 120 ΠΕΑ