Αγράμματοι δημοσιογράφοι, ή συνειδητή παραπληροφόρηση;

0

ΠΩΣ ΔΙΑΣΤΡΕΒΛΩΘΗΚΕ Η ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΡΟΜΟ ΚΟΡΙΝΘΟΥ – ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ

Είναι πια γνωστή η απαξίωση του Τύπου και γενικότερα των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, που καταγράφεται στη χώρα μας. Είναι πολλές οι αιτίες, αλλά κυρίως η αναξιοπιστία τους «χτίζεται», είτε στην αγωνιώδη προσπάθεια στήριξης, ή επίκρισης της κυβέρνησης ή και των κομμάτων της Αντιπολίτευσης, είτε της υπερβολής, προκειμένου να δημιουργήσουν «πιασάρικες» ειδήσεις, για την αύξηση της κυκλοφορίας τους -όσον αφορά τα έντυπα- ή της θεαματικότητάς τους.

Βέβαια, υπάρχει και η άγνοια, ή η ελλιπής γνώση και αντίληψη για τη διατύπωση μιας είδησης, που και αυτό είναι κατακριτέο, όπως άλλωστε και οι προαναφερόμενες περιπτώσεις.

Αφορμή γι’ αυτό το σημείωμα, δόθηκε από τον τρόπο με τον οποίο μια πρόσφατη τροπολογία του υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Οικονομικών, παρουσιάστηκε μεταλλαγμένη, μέσα από ψευδή είδηση, η οποία παραπληροφορούσε.

Για παράδειγμα αναφέρω τους (πρωτοσέλιδους) κύριους τίτλους (με τους υπέρτιτλους και υπότιτλους) δύο εφημερίδων:

  • Τροπολογία – Πρόκληση: Θα επιδοτούν με δημόσιο χρήμα την απόκλιση εσοδών στα διόδια Κορίνθου – Καλαμάτας – Αποζημίωση ρουσφέτι σε εργολάβους (Εφημ. «Ελεύθερος Τύπος»).
  • Τροπολογία της ντροπής – Ρουσφέτι για τον οδικό άξονα Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα με υπογραφή του Σπίρτζη – Δώρο 300.000.000 ευρώ στον Μπόμπολα – Το κράτος (που κόβει τις συντάξεις των φτωχών) θα επιδοτήσει τον Όμιλο ΕΛΑΚΤΩΡ αν τα έσοδα από τα πανάκριβα διόδια είναι χαμηλότερα από τις αρχικές προβλέψεις (Εφημ. «Δημοκρατία»).
  • Και ακόμα, τον τίτλο μιας ειδησεογραφικής ιστοσελίδας της «Liberal»: Με τροπολογία Σπίρτζη πληρώνουμε τον Μπόμπολα γιατί έχει ζημιές.

Ποια είναι η αλήθεια; Ότι η σύμβαση παραχώρησης του Αυτοκινητόδρομου Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα και ο Κλάδος Λεύκτρο – Σπάρτη, που κυρώθηκε από τη Βουλή με το ν.3559/2007 (ΦΕΚ Α΄ 102), επί «Νέας Δημοκρατίας» δηλαδή και συγκεκριμένα επί υπουργίας Γ. Σουφλιά, (στο άρθρο 7) δέσμευε το Ελληνικό Δημόσιο ότι «η χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου ανέρχεται συνολικά στο ποσό των Ευρώ τριακοσίων τριάντα εκατομμυρίων Ευρώ (330.000.000,00) σε τρέχουσες τιμές…», όπως αναφέρεται (φωτό) στην 59η (2297) σελίδα του συγκεκριμένου ΦΕΚ και οι λεπτομέρειές της στις σελίδες που ακολουθούν.

Και προς τι η πρόσφατη τροπολογία; Γιατί όπως αναφέρεται στην εισηγητική έκθεση της τροπολογίας «οι ως άνω επιδοτήσεις προβλέπονται στην ανωτέρω σύμβαση, όπως έχει τροποποιηθεί, ως υποχρέωση του Δημοσίου δεν είναι επιλέξιμες για συγχρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ αφού αφορούν στη λειτουργία και όχι στη μελέτη – κατασκευή του έργου». Γι’ αυτό όπως προβλέπεται στην τροπολογία «η δαπάνη της επιδότησης λειτουργίας και της πρόσθετης επιδότηση λειτουργίας του παραχωρησιούχου […] δύναται να βαρύνει το εθνικό σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών».

Άρα, η πραγματικότητα είναι αντιληπτή και από μαθητή του δημοτικού, που, διαβάζοντας την, βλέπει να αναφέρει ότι «η προβλεπόμενη στη σύμβαση παραχώρησης του Έργου (τάδε) δαπάνη της επιδότησης λειτουργίας…». Που σημαίνει, ότι προϋπάρχει σύμβαση η οποία προβλέπει δαπάνη επιδότησης λειτουργίας του αυτοκινητόδρομου. Η σύμβαση αυτή του 2007 , οι τροποποιήσεις της του 2015 και 2016, όπως και τα σχετικά ΦΕΚ μνημονεύονται στο μοναδικό άρθρο της τροπολογίας που αριθμεί 9 σειρές.

Δείτε τι αναφέρει το 1ο από τα 5 άρθρα των τροπολογιών, το οποίο αφορά στη συγκεκριμένη σύμβαση:

«Η προβλεπόμενη στη σύμβαση παραχώρησης του Έργου «Μελέτη – Κατασκευή – Χρηματοδότηση – Λειτουργία – Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Έργου «Αυτοκινητόδρομος Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα και Κλάδος Λεύκτρο – Σπάρτη», που κυρώθηκε με το ν.3559/2007 (Α΄ 102), όπως αυτή τροποποιήθηκε με τους ν. 4354/2015 (Α΄ 176) και ν. 4368/2016 (Α΄ 21), δαπάνη της επιδότησης λειτουργίας και της πρόσθετης επιδότηση λειτουργίας του παραχωρησιούχου, που καταβάλλεται κατά την συμβατική περίοδο επιδοτούμενης λειτουργίας και την περίοδο πρόσθετης επιδότησης λειτουργίας, αντίστοιχα, δύναται να βαρύνει το εθνικό σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών».

Διαβάστε εδώ την τροπολογία (εισηγητική έκθεση σελίδα 1, τροπολογία σελίδα 9 και Έκθεση Γενικού Λογιστηρίου του κράτους, σελίδα 16).

Με δεδομένο ότι όλα αυτά που προαναφέρθηκαν γίνονται αντιληπτά από το περιεχόμενο της τροπολογίας και τα ΦΕΚ που παραπέμπει, να θεωρήσουμε ότι οι δημοσιογράφοι αυτών των εφημερίδων και ιστοσελίδων δεν ξέρουν να διαβάζουν, ή παραπληροφορούν συνειδητά; Όπως και να έχει, είναι επικίνδυνοι!

Γ. Ξ.

μοιραστειτε το:

Comments are closed.