Γ. Δέδες: Στόχος να δημοπρατηθεί το α” εξάμηνο του 2019 ο δρόμος

0

ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ – ΡΙΖΟΜΥΛΟΥ – ΠΥΛΟΥ – ΜΕΘΩΝΗΣ

Ως τον “πιο κρίσιμο και σημαντικό οδικό άξονας της νοτιοδυτικής Πελοποννήσου”, χαρακτήρισε τον οδικό άξονα Καλαμάτας – Ριζομύλου – Πύλου – Μεθώνης, ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών Γιώργος Δέδες, ο οποίος επισκέφθηκε σήμερα (9/11/19) την Πυλία, καθώς, όπως είπε, αυτός “θα συνδέσει την Καλαμάτα και το αεροδρόμιο της με μία ταχέως αναπτυσσόμενη τουριστικά περιοχή, αυτή της δυτικής Μεσσηνίας”.

Ο Γ.Γ. Υποδομών Γ. Δέδες επανέλαβε ότι όσον αφορά στο τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος έχει κατατεθεί η περιβαλλοντική μελέτη και το επόμενο διάστημα θα φτάσει και στα δημοτικά συμβούλια, ενώ αναφερόμενος στους στόχους που έχουν τεθεί είπε πως η προσπάθειά τους έχει επικεντρωθεί στην επίσπευση των διαδικασιών για να δημοπρατηθεί ο οδικός άξονας μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2019.

Σχετικά με τη χρηματοδότηση του έργου συνολικού προϋπολογισμού 200 εκατομμυρίων €, ο Γ.Γ. Υποδομών είπε πως το θέμα συζητείται ενδοκυβερνητικά, με πιθανότητα συμμετοχής και ιδιωτικών κεφαλαίων στη χρηματοδότησή του.

Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΠΥΛΟΥ ΝΕΣΤΟΡΟΣ ΔΗΜ. ΚΑΦΑΝΤΑΡΗΣ

Ως «το κυρίαρχο έργο» χαρακτήρισε ο δήμαρχος Πύλου – Νέστορος Δημ. Καφαντάρης τον οδικό άξονα Καλαμάτας – Ριζομύλου – Πύλου – Μεθώνης, απευθυνόμενος προς τον Γενικό Γραμματέα Υποδομών, λέγοντας:

«Απαιτούμε, ως δημοτικό συμβούλιο, ως τοπική κοινωνία, άμεσες απαντήσεις και χρονοδιαγράμματα. Γιατί πραγματικά όλα αυτά τα χρόνια, πάρα πολλά χρόνια, ακούμε μόνο υποσχέσεις. Θέλουμε το έργο, το θέλουμε τώρα και πιστεύω ότι εκφράζω τη βούληση όλου του δημοτικού συμβουλίου, όλης της κοινωνίας. Γιατί πραγματικά γενικέ μου, είναι το κυρίαρχο έργο μας. Ό,τι και να δημιουργήσει κάποιος στην περιοχή αν δεν γίνει ο δρόμος από Καλαμάτα μέχρι τη Μεθώνη, το εθνικό αυτό δίκτυο, ουσιαστικά έχει μικρή αξία. Θα πάρει μεγαλύτερη αξία αν και εφόσον γρήγορα τρέξουμε από κοινού για να μπορέσουμε να ολοκληρώσουμε αυτόν τον μεγάλο οδικό άξονα. Έχουν γίνει προσπάθειες, έχουμε συναντηθεί πάρα πολλές φορές, απλά πρέπει να ξέρετε ότι πλέον είμαστε στο και πέντε. Οι επενδύσεις τρέχουν, ο χρόνος δεν περιμένει».

Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΥΠΟΔΟΜΩΝ Γ. ΔΕΔΕΣ

Σχετικά με το συγκεκριμένο έργο ο Γ.Γ. Υποδομών Γ. Δέδες επανέλαβε ότι όσον αφορά στο τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος έχει κατατεθεί η περιβαλλοντική μελέτη και το επόμενο διάστημα θα φτάσει και στα δημοτικά συμβούλια.

«Η περιβαλλοντική μελέτη ήδη προωθήθηκε στο αρμόδιο υπουργείο, στο Υπουργείο Περιβάλλοντος, στη ΔΗΠΑ, ώστε να έχουμε με γρήγορες διαδικασίες και τη διαβούλευση και τελικά την περιβαλλοντική αδειοδότηση του έργου. Αυτό, όπως καταλαβαίνετε, ήταν ένα μεγάλο βήμα μετά από ένα χρονικό διάστημα που μεσολάβησε, από τότε που με τη σύμβαση του 2015 και την αναθεώρηση στη Βουλή -και μιλώ για τη σύμβαση με τον αυτοκινητόδρομο “Μορέα”- κατέστη δυνατόν το δημόσιο να παραλάβει το σύνολο των μελετών, αδαπάνως, με ευθύνη του παραχωρησιούχου που εκπονήθηκαν από αυτόν».

Αναφερόμενος ο κ. Δέδες στους στόχους που έχουν τεθεί είπε πως έχουν επικεντρώσει την προσπάθειά τους στην επίσπευση των διαδικασιών να δημοπρατηθεί ο οδικός άξονας μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2019:

«Στόχος μας είναι να μπορέσουμε το πρώτο εξάμηνο του 2019 να κάνουμε διαδικασίες όσο το δυνατόν πιο γρήγορες, ώστε να έχουμε και επίσπευση του χρόνου που σας ανακοινώνω, να έχουμε την προκήρυξη για τη δημοπράτηση του έργου, συνολικού προϋπολογισμού της τάξης των 200 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο θα είναι ο πιο κρίσιμος και σημαντικός οδικός άξονας θα έλεγα της νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, αφού θα συνδέσει την Καλαμάτα και το αεροδρόμιο της με μία ταχέως, όπως είπε και ο δήμαρχος, αναπτυσσόμενη τουριστικά περιοχή, αυτή της δυτικής Μεσσηνίας. Αλλά ταυτόχρονα θα ενώσει και τους δύο κρίσιμους αυτοκινητόδρομους της Πελοποννήσου, τον αυτοκινητόδρομο “Μορέα” και τον αυτοκινητόδρομο της “Ολυμπίας Οδού”. Οι δρόμοι δεν δημιουργούν από μόνοι τους ανάπτυξη, αλλά σίγουρα το Καλαμάτας – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, είναι ένας δρόμος που πάνω του μπορούν να πατήσουν και να τρέξουν πολύ πιο γρήγορα αναπτυξιακές διαδικασίες, για το σύνολο της Μεσσηνίας, αλλά και για όλη τη νότια και Δυτική Πελοπόννησο».

ΥΨΟΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ 200 ΕΚΑΤ. €

Σχετικά με τη χρηματοδότηση του έργου ο Γ.Γ. Υποδομών είπε πως το θέμα συζητείται ενδοκυβερνητικά, με πιθανότητα συμμετοχής ιδιωτικών κεφαλαίων στη χρηματοδότησή του:

«Υπάρχουν διάφορα σενάρια σε σχέση με την κατασκευή του δρόμου, τα οποία αφορούν και τη συμμετοχή ιδιωτικών κεφαλαίων στη χρηματοδότηση του ολοκλήρωσης του έργου. Αυτά τα σενάρια θα ολοκληρωθούν με συζητήσεις ενδοκυβερνητικές μέχρι τις αρχές του Δεκέμβρη. Οπότε αρχές Δεκέμβρη θα έχουμε και το μοντέλο της προκήρυξης δημοπράτησης του έργου».

μοιραστειτε το:

Comments are closed.